Wpis z mikrobloga

Wiadomo, na fali popularności Queen's Gambit każdy chce zostać teraz arcymistrzem szachów. Zakładając że mam 25 lat, w szachy grałem kiedyś tylko w domu z bratem, (zero jakiejkolwiek taktyki czy teorii debiutów, tylko wszystko było bardziej na wyczucie), to do jakiego poziomu realnie jestem w stanie dojść zaczynając naukę dzisiaj? xD są jakieś przypadki arcymistrzów, nie znam się dokładnie na rankingu, chodzi bardziej o to że osiągnęli coś w szachach na poziomie światowym, którzy grę w szachy na poważnie zaczynali jako dorośli, a nie jako 5 letnie dziecko?
#szachy
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Kormoran123: wybranym 5 letnim dzieciom które ciągle grają w szachy dojście do GM zajmuje 15-20lat (są wyjątki i krócej). Załóż, że przez to że jesteś starszy, zaczynasz z wyzszego poziomu możliwości intelektualnych (powiedzimy 5 lata krócej będziesz to robił bo szybciej przyswoich podstawy).

Ale dziecko może trenowac i grać w turniejach więcej, jako nastolatek z pewnym doświadczeniem szybciej przyswaja i wyrabia intuicję, więc pewnie od NM/FM zwolni twój rozwój.
Myślę,
  • Odpowiedz
@Lewo: wiadomo, że nie zakładam że z szachów się będę utrzymywał i to nie jest mój pomysł na życie ale jak spadać to już z wysokiego konia jak to mówią :D
A tak z ciekawości jeszcze, czy będąc w top50 szachistów w Polsce, można się z tego utrzymać? Z samych turniejów czy z czego tam jest kasa? Jakiej wielkości to są kwoty w ogóle? Czy jest tam jakaś kasa w
  • Odpowiedz
@Kormoran123: nie znam się. zakładam, że średnio 1 turniej krajowy na dwa miechy. średnio z 500zł z turnieju nagrody.
może ścisła topka dostaje za granie w lidze i ma opłacone część wyjazdów na zagraniczne turnieje gdzie można więcej wygrać.

Strzelałbym że zarabiają z normalnej pracy, ewentualnie trenują innych, organizują zawody itd.
  • Odpowiedz