Wpis z mikrobloga

#samochody

Hej Mircy, jak potrzebuję kompaktowego auta tak do 22 tysięcy, z przyzwoitym silnikiem (tak żeby miał te 130-140KM) nadającym się do gazu, to lepsze Renault Megane 1.4 TCe czy Fiat Bravo 1.4 T-Jet, czy coś jeszcze warto brać pod uwagę?
Civic nawet rocznik 2009 to ponad budżet, Peugeot 308 jakoś nie porywa, Mazda 3 to sam nie wiem (ponoć rdzewieje).
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Mzil: To jakieś antyczne roczniki w tych pieniądzach, coś czuję, że BMW tanie w utrzymaniu nie jest, ale może się mylę?

@lukaszkk: Ja wiem, że kierowanie się estetyką jest słabe, ale okrutnie ten Auris w rocznikach mieszczących się w budżecie mało pociągający - auto dla dziewczyny na dojazdy do pracy i też powinno się podobać :)
  • Odpowiedz
  • 2
Astra j 1.4t, silnik na łańcuchu, fajna dluga skrzynia 6biegowa, idealny pod gaz. Jedyna wada to ta skrzynia, ale dość wcześnie zaczynają się objawy zużycia - inwestujesz 1.5k i masz spokoj juz
  • Odpowiedz
@212Adi: A ona ma normalny prześwit? Bo gdzieś wyczytałem, że 10cm i trochę się przestraszyłem, jak wszystko inne ma 15, a i tak raz już w życiu uszkodziłem zderzak przy parkowaniu o nie tak znowu wysoki krawężnik :P

EDIT: widzę, że według innych źródeł ma coś koło 13,5-15cm, więc luz.
  • Odpowiedz
@Pantokrator: Fiata miałem ,od kupienia do rozp(wypadku) tylko przeglądy i nic więcej nie wkładałem. Klocki, filtry olej. Miałem bez gazu bo mechanik u którego robię moje auta powiedział że jak to zagazuje to mam poszukać innego mechanika bo to profanacja tego silnika. Cztery lata nim śmigałem do pracy.
  • Odpowiedz
@JKMpierszysyn: Im dłużej żyję, tym lepiej z tymi mechanikami - kiedyś "profanowało się" jakieś auta z wyższej półki, silniki przynajmniej typu 2.0 turbo z 225KM od Subaru Imprezy albo 3.0 od BMW, a teraz wystarczy Fiat z uturbionym 1,4 które po prostu pozwala w miarę dynamicznie jeździć.

Co zabawne, w słabszej wersji tego silnika (120KM) Fiat montuje LPG fabrycznie :P

Tak czy siak, dziękuję za rekomendację.
  • Odpowiedz
  • 1
@Pantokrator Akurat wszystkie te auta recenzowali na otomoto na YouTubie, krotko rzeczowo z omówieniem wnętrza itp. Jak nie oglądałeś to na pewno te filmiki pomogą podjąć ci decyzje
  • Odpowiedz
@Pantokrator: skubany palił mi średnio 8 na setkę ale ale turbo które odróżnia od tej słabszej wersji robi różnicę. Benzynowe były 90 kuców ,120 z turbo T jet i 140 z turbot jet. Gazowali te bez turbo ale tu o wyprzedzaniu już nie było mowy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Mzil: @lukaszkk: @212Adi: @JKMpierszysyn: To jeszcze napiszę - dziękuję wszystkim za porady. Nie ukrywam, że miałem swój konkretny typ (Bravo) ale teraz jeszcze parę aut z pewnością obejrzę. Trzymajcie kciuki, bo dotychczas to tylko motocykl używany kupowałem, choć swoje lata mam, więc trochę się boję, że trafię na jakiś gruz, ale takie życie :p
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@JKMpierszysyn: Ogólnie ten 140KM wziął i "znikł" i w Tipo jest sama bieda, więc siłą rzeczy i zgazowanego 140KM brak, ale z tego co czytam, to na gazie lata super.
Tipo z 1.4 140-150KM byłby fajny, a tak jest fajny mały sedan, ale padaka.

Czy zamontuję gaz? Póki benzyna poniżej 5zł, to w sumie nie jest wielki problem :)
  • Odpowiedz
Cały czas się biłem czy gazować ale napiszę Ci jedno, wpadałem na wiślankę i lewy pas .Ten silnik jest zajebisty, Problemem jest klima i skrzynia 6 biegowa. Po kupnie trzeba olej w niej wymienić i wlać więcej niż pisze w instrukcji.
  • Odpowiedz
  • 0
Dolacz do grup na Facebooku poszczególnych modeli, często ludzie sprzedają zadbane samochody, plus zawsze możesz zobaczyć historie postów sprzedającego i będziesz wiedział jakie auto miało problemy, czy je wyeliminowal itp
  • Odpowiedz