Wpis z mikrobloga

siema,
#naukaprogramowania here póki co na amatorskie potrzeby. bawiłem się w #cpp z 10 lat temu i wlasciwie to tyle, znam tylko podstawy.
chciałbym, żeby ktoś w łopatologiczny sposób podpowiedział mi na czym polega/jak zacząć pracę z customowymi bibliotekami.
konkretnie - interesuje mnie na ten moment tylko jeden temat. poker. jest to powód, dla którego nie chcę iść normalną ścieżką nauki i przerabiać wszystkiego po kolei, tylko googlować sobie to co mi akurat potrzebne i krok po kroku rozwijać to, nad czym akurat siedzę. w pythonie takie podejście w miarę działało. rzeźbiłem sobie w tym języku trochę wokół tego tematu, ale uznałem, że jest za wolny i lepiej pisać w języku niższego poziomu. wybrałem C++ bo wydaje mi się, że zbyt czasochłonne będzie działanie w obszarze gry karcianej nie mając do dyspozycji klas.
nie chce mi się na nowo wymyślać koła (w pythonie od zera napisałem porównywanie "szans na wygraną" (nie do końca, ale do tego to uprośćmy) dwóch rąk startowych składających się z dwóch kart każda, średnio mi się chce robić teraz to samo w drugim języku), więc znalazłem taką bibliotekę:
https://github.com/rakhimov/nit
chciałbym z pomocą swojej kreatywności przetestować jej możliwości, tylko no nie wiem jak XD
googlowałem trochę na ten temat, ale wydaje mi się, że "jak używać bibliotek" to zbyt szerokie pytanie i trudno coś zrozumiałego dla nowicjusza wyciągnąć z przeglądania nawet i dziesiątek odpowiedzi na stackoverflow. w readme nie ma też poradnika dla nowicjusza, stąd prośba o nakierowanie mnie, z czym to się je?
  • 4
@klamkaodokna: w C++ nie ma standardowego zarządzania bibliotekami. Niby są wysokopoziomowe rozwiązania takie jak cmake, ale i tak kończy się na tym, że musisz wiedzieć jak wszystko działa pod spodem, bo inaczej nie wiesz co mówi komunikat o błędzie. Moja rada (piszę zawodowo w C++): zmień język. Jak chcesz coś wydajnego to Java/C# zapewnią ci dużo lepszą wydajność niż C++ w sytuacjach, gdy nie wiesz jak działają mechanizmy pod spodem. Inna
@Saly: dzięki za odpowiedź,

w tej sytuacji pewnie zostałbym z pythonem

mierzyłeś co jest powodem powolnego działania? Python jest wolny, ale to spowolnienia rzędu 30x albo mniej w porównaniu do innych "szybkich" języków, dla których nie warto zmieniać technologii, gdy twoja aplikacja nie zarabia pieniędzy


Nie jestem wystarczająco zaawansowany, żeby trafnie coś takiego zdiagnozować (ale też później trafiłem na poszlakę, która sugeruje, że program, z którym to porównywałem stosuje różne triki
@klamkaodokna: rozumiem, tutaj :https://github.com/worldveil/deuces piszą, że dla zastosowań human scale ta biblioteka spokojnie wystarczy. Pewnie jak chcesz liczyć jakieś grube symulacje to dopiero wtedy taki silnik napisany w C/C++ zaczyna błyszczeć. Co do tej biblioteki w C++ to używa ona cmake. Jak chcesz iść w c++ to musisz ogarnąć jakieś IDE. Polecam cliona, jest płatny, ale ma miesięczny okres próbny. W clionie wystarczy, że otworzysz plik CMakeLists.txt jako projekt i