Wpis z mikrobloga

Jest fajne przeżycie dla fanów #f1

https://prezentmarzen.com/zostan-kierowca-formuly-f1/

I wszystko spoko, pewnie zabawa jest super ale trochę naginają rzeczywistość.

Rozłóżmy ofertę na części:

Bolid F1:
Arrows A23 (2002) - podano "Arrows 2003" co nie jest do końca prawdą.

Sezon 2002 był ostatnim dla zespołu Arrows. Upadli w jego trakcie. Zajęli ostatnie miejsce z 2 punktam (still better than Williams mate!).
W 2001 roku zespół reprezentował Jos Verstappen - ojciec Maxa.
Co prawda po upadku zespołu bolidem zainteresowały się zespoły Minardi i Super Aguri. Minardi w 2004 i 2005 wystawiło bolid PS04B a Super Aguri w 2006 przez pół sezonu jeździł na SA05 - oba na podstawie A23.

Co ciekawe numer na bolidzie ekipy Arrows ze zdjęcia z oferty to 15. A nr 15 w tym zespole używał Enrique Bernoldi i było to w sezonie... 2001. Co sugeruje, że ten bolid to tak na prawdę A22.

To też fajnie pokazuje jak zmienia się F1. Dzisiejsza F1, mimo braku wielkich zmian regulaminowych raczej nie pozwala na zastosowanie identycznego auta przez dwa sezony. RP kupiło Merca z 2019 i co? Zabrakło nawet na P3 w WCC a przecież nieustannie rozwijali bolid w trakcie sezonu. Zresztą kopie A23 też nie były lepsze od oryginału.

Silnik:
Podano 3000 cm3 V8 - W bolidzie A23 był zamontowany silnik Cosworth CR3 3.0 V10 a jeśli to A22 to jest tam silnik Asiatech 001 3,0 V10. Ale w sumie nie ma co się zbytnio pluć. Kubica w testach Renault R25 też miał dwa cylindry odłączone. Myślę, że dla człowieka "z ulicy" to wystarczy.

Co ciekawe na innych fotkach pokazany jest też bolid Renault R23 z nr. 7 co sugeruje, że jest to bolid po Jarno Trullim z sezonu 2003.

Generalnie kawał historii zapisany w zwykłych fotkach do oferty sprzedaży przeżycia. Ciekawe na ile jazda jest podobna do dzisiejszej F1. Myślę, że jest to super, bo można poczuć wpływ aero na przyczepność ale ze współczesną F1 może mieć to nie aż tak wiele wspólnego, skoro np. Kubica stwierdził że między 2010 a 2017 jest przepaść.

Osiągi:

Sprawdziłem z ciekawości osiągi bolidów w kwalach przed GP Włoch na Monzie (jeden z niewielu torów, które mają wciąż tę samą długość) i porównałem je z wynikami dzisiejszej F2 i F3.

A22 - GP Włoch 2001 - Kwalifikacje: 1:25.444
A23 - GP Włoch 2002 - Kwalifikacje: N/S (już upadli)
R23 - GP Włoch 2003 - Kwalifikacje 1:21.944

F3 - GP Włoch 2020: - Kwlifikacje:1:37.301 (T. Pourchaire - zwycięzca)
F3 - GP Włoch 2020: - Kwlifikacje::1:39.494 (D. Schumaher - ostatni)

F2 - GP Włoch 2020: - Kwlifikacje: 1:31.929 (C. Ilott - zwycięzca)
F2 - GP Włoch 2020: - Kwlifikacje:1:33.501 (G. Samaia - ostatni)

F1 - GP Włoch 2020: - Kwlifikacje: 1:18,887 (L. Hamilton - zwycięzca)
F1 - GP Włoch 2020: - Kwlifikacje: 1:21.717 (N. Latifi - ostatni)

To mnie przekonało, że jednak ten samochód musi #!$%@?ć. Chociaż w trybie V8 z deklarowanymi 550 KM jest pomiędzy dzisiejszą F3 (380 KM) a F2 (620 KM).

Ciekawe jest też to, że R23 w rękach Truliego było tylko nieco ponad 0,2s wolniejsze w kwalach od Latifiego! A bolidy z 2002 były jeszcze szybsze!

No i ciekawostka o której pisałem wczoraj

- W GP Włoch 2002 Montoya w Williamsie był.. szybszy niż Latifi w 2020 - 1:20.264 !!!!

#ciekawostki
źródło: comment_1608206662t5SgBc5y87WS7Csicz7fCn.jpg
  • 15
@ChickenDriver: Nie piszą ile kółek można zrobić. Coś czuję, że to bedzie tak że niby od 13:30 do 17:00 ale w tym czasie 50 kierowców po 7 koła każdy i wtedy to się bilansuje.
@ChickenDriver: Wcale nie jest tanio. Na pewno nie ma tam wyścigowego silnika, a jakieś zwykłe v8 z auta drogowego które może robić duże przebiegi, komplet opon wystarcza na pewno na jednego klienta, jak nie lepiej.
Problem w tym, że i tak nie wyciągniesz nawet 50% możliwości tego auta.
@J_Iskariota: To dla mnie oczywiste.

Nie wiem czy da się zamontować tam zwykle V8, bo przestrzeń raczej jest ograniczona. Zdlawione V10 z odłaczonymi 2 cylindrami tez może być bardziej żywotne.

Opony patrząc po filmikach to porażka. Widać jak są mocno zużyte. Tym się raczej nie jedzie na limicie. Zreszta limity zwyklego kierowcy ppjawiają się wcześniej niz auta.

Co mozna "wycisnąć" przy 3 czy nawet 10 kólkach kręconych po raz pierwszy w