Wpis z mikrobloga

Hej,
jestem pewien, że pełno tutaj miłośników kolei, którzy znają temat znacznie lepiej niż ja i mogą naświetlić mi lepiej temat. Ale przejdźmy do rzeczy.
W Krakowie, w mojej okolicy, blisko centrum są przynajmniej 2 przejazdy kolejowe z dróżnikiem. W przypadku każdego z tych przejazdów, zwyczajowy czas od zamknięcia rogatek do nadjechania pociągu przekracza 5 min. W instrukcji znalazłem, że czas ten powinien wynosić minimum 2 minuty, natomiast w innej wypowiedzi, powołującej się na jakieś rozporządzenia wynika, że czas ten nie powinien przekraczać 2 minut. ¯\_(ツ)_/¯
W każdym bądź razie i tak, i tak daleko im do tych ponad 5 minut jakie notuję ja. Nie ukrywam, że taki czas oczekiwania jest mocno irytujący i nawet nie dziwię się ludziom, przechodzącym pod szlabanem jak tylko dróżnik wróci do domku.
Jesteście mi w stanie wyjaśnić, czy ten czas 5 minut wynika z jakiś innych przepisów, bliskość stacji kolejowej, albo czegoś jeszcze innego?
#kolej #pkp
  • 11
czy ten czas 5 minut wynika


@Ucik: W przypadku linii, gdzie dopuszczalna prędkość pojazdu wynosi 160 km/h, regulamin nakazuje opuszczenie szlabanu co najmniej 5 min przed przejazdem pociągu.

Może to to. :-)

Lub to: Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5
@gumpa_bobi: Najbardziej mnie interesuje Kraków, ul Łokietka. Ta podwójna nitka na północ od linii Kraków główny Łobzów. Bo większość ruchu i tak idzie wiaduktem. Czas zamknięcia przejazdu na Kamiennej tłumaczę sobie bliskością dworca głównego.

@ConanLibrarian: Wątpię w oba z wyjaśnień. Po letnich poprawkach, tory nie są w złym stanie, ale wcześniej wątpię by pozwolili tam się rozpędzić nawet do 100 km/h. Szczerze mówiąc, to jak zaczęli remontować wiadukt, który jest
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ucik: z Ir-7 Instrukcja obsługi przejazdów
kolejowo-drogowych i przejść

§ 11.
Obowiązki dróżnika przejazdowego przy zamykaniu i otwieraniu rogatek
na przejeździe obsługiwanym
1. Rogatki powinny być zamknięte nie później niż na 2 minuty przed
dojechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu obsługiwanego
i pozostawać w tym stanie, do czasu zjechania pojazdu kolejowego
z przejazdu kolejowo-drogowego.

Hasło klucz "nie później niż" a nie "dwie minuty przed" dodatkowo dochodzą warunki miejscowe oraz czasem np
@ConanLibrarian: Przepraszam, nie wyjaśniłem przyczyn swoich wątpliwości. Wynikają one z kilku przypadków.
1. Zawsze wewnętrznie podejrzewałem, że wszelkie transporty specjalne powinny się jakoś wyróżniać. Ale bardzo możliwe, że PKP zaplanowało ich ukrycie przed postronnymi, maskując je jako: Pociągi z pustymi wagonami, (tymi otwartymi co mają słupki zamiast burt), węglarkami z węglem, lub wysyłając transport specjalny w tych starych wagonach osobowych.
2. Także wewnętrznie podejrzewam, że transporty specjalne powinny być nijako uprzywilejowane.
@Ucik: OK, chyba rozmawiamy na dwa tematy; ja, że istnieją zasady zamykania na dłużej niż 120 sekund, Ty, że nie wierzysz, iż ma to zastosowanie w jakimś konkretnym przypadku. No to rozmawiamy na dwa różne tematy. :-)

"Na tej linii, każdy pociąg jest traktowany jako specjalny"

A to brzmi tak, że wyjaśnienie z ponszem na sens. Tzn. jeśli tak jest (że każdy to specjalny), to trzyma się regulaminów, nawet jeśli nie
@ConanLibrarian: No, myślałem, że proponując wyjaśnienia PONSZEM proponujesz go jako odpowiedź na moje pytanie odnośnie tych przejazdów. A nie jakiegoś ogólnego problemu. A problem jest taki, że mamy 2 ledwo nachodzące się rozporządzenia. W sumie to nic dziwnego, że jedni mówią, że czas nie powinien przekraczać 2 minut, a drudzy, że ma wynosić minimum 2 minuty... Ale problem da się rozwiązać stosując czas niewiele przekraczający 2 minuty. Tłumaczenie, że każdy pociąg
proponujesz go jako odpowiedź


@Ucik: ???
Możemy po polsku raz jeszcze?

PYTANIE: dlaczego tak długo?
ODPOWIEDŹ: być może taki pociąg jest specjalny i wtedy 5 minut.
PYTANIE: tam wszystkie pociągi są specjalne
ODPOWIEDŹ: no to to pasuje
PYTANIE:…

No właśnie - dostałeś odpowiedź na początku, potwierdziłeś później, że zachodzi sytuacja opisywana w regulaminie, więc z czym jest problem?
:-)
@ConanLibrarian: Przepraszam bardzo, że sarkazm i ironia w tamtym podpunkcie były tak mało widoczne. Myślałem, że pisanie o maskowaniu PONSZów, jest już wystarczającą sugestią jak należy rozumieć te wszystkie podpunkty i nie ma potrzeby stosowania Lennego do ich oznaczania.
No, chyba, że przez przypadek odkryłem, że PKP rzeczywiście maskuje pociągi i dlatego, dla znawców kolejnictwa tamta wypowiedź brzmi całkowicie normalnie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) <----- (Tak, to
sarkazm i ironia


@Ucik: No… Na początku były.
A skomentowałem tylko to, co wyglądało na coś serio.
No to w takim razie wracamy do punktu wyjścia;

Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5 min. przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg) i pozostawać