Aktywne Wpisy
Filippa +556
Jestem chyba jakoś zamrożona w czasie.
Mentalnie gdzieś nadal w 2018 roku.
Po prostu nie umiem sobie przetworzyć w głowie, że już tyle czasu minęło i jest już kwiecień 2024, to chyba wina pandemii bo czytałam że wiele osób tak ma.
Okres 2020-24 zlewa się wręcz w całość, bardzo dziwne uczucie, przytłaczające.
Też tak macie?
#depresja #pytanie #zalesie
Mentalnie gdzieś nadal w 2018 roku.
Po prostu nie umiem sobie przetworzyć w głowie, że już tyle czasu minęło i jest już kwiecień 2024, to chyba wina pandemii bo czytałam że wiele osób tak ma.
Okres 2020-24 zlewa się wręcz w całość, bardzo dziwne uczucie, przytłaczające.
Też tak macie?
#depresja #pytanie #zalesie
kupczyk +244
jestem pewien, że pełno tutaj miłośników kolei, którzy znają temat znacznie lepiej niż ja i mogą naświetlić mi lepiej temat. Ale przejdźmy do rzeczy.
W Krakowie, w mojej okolicy, blisko centrum są przynajmniej 2 przejazdy kolejowe z dróżnikiem. W przypadku każdego z tych przejazdów, zwyczajowy czas od zamknięcia rogatek do nadjechania pociągu przekracza 5 min. W instrukcji znalazłem, że czas ten powinien wynosić minimum 2 minuty, natomiast w innej wypowiedzi, powołującej się na jakieś rozporządzenia wynika, że czas ten nie powinien przekraczać 2 minut. ¯\_(ツ)_/¯
W każdym bądź razie i tak, i tak daleko im do tych ponad 5 minut jakie notuję ja. Nie ukrywam, że taki czas oczekiwania jest mocno irytujący i nawet nie dziwię się ludziom, przechodzącym pod szlabanem jak tylko dróżnik wróci do domku.
Jesteście mi w stanie wyjaśnić, czy ten czas 5 minut wynika z jakiś innych przepisów, bliskość stacji kolejowej, albo czegoś jeszcze innego?
#kolej #pkp
@Ucik: W przypadku linii, gdzie dopuszczalna prędkość pojazdu wynosi 160 km/h, regulamin nakazuje opuszczenie szlabanu co najmniej 5 min przed przejazdem pociągu.
Może to to. :-)
Lub to: Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5
@ConanLibrarian: Wątpię w oba z wyjaśnień. Po letnich poprawkach, tory nie są w złym stanie, ale wcześniej wątpię by pozwolili tam się rozpędzić nawet do 100 km/h. Szczerze mówiąc, to jak zaczęli remontować wiadukt, który jest
kolejowo-drogowych i przejść
§ 11.
Obowiązki dróżnika przejazdowego przy zamykaniu i otwieraniu rogatek
na przejeździe obsługiwanym
1. Rogatki powinny być zamknięte nie później niż na 2 minuty przed
dojechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu obsługiwanego
i pozostawać w tym stanie, do czasu zjechania pojazdu kolejowego
z przejazdu kolejowo-drogowego.
Hasło klucz "nie później niż" a nie "dwie minuty przed" dodatkowo dochodzą warunki miejscowe oraz czasem np
@Ucik: "w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ"
Masz prawo nie wierzyć w rzeczywistość.
Prawo nie zabrania.
1. Zawsze wewnętrznie podejrzewałem, że wszelkie transporty specjalne powinny się jakoś wyróżniać. Ale bardzo możliwe, że PKP zaplanowało ich ukrycie przed postronnymi, maskując je jako: Pociągi z pustymi wagonami, (tymi otwartymi co mają słupki zamiast burt), węglarkami z węglem, lub wysyłając transport specjalny w tych starych wagonach osobowych.
2. Także wewnętrznie podejrzewam, że transporty specjalne powinny być nijako uprzywilejowane.
"Na tej linii, każdy pociąg jest traktowany jako specjalny"
A to brzmi tak, że wyjaśnienie z ponszem na sens. Tzn. jeśli tak jest (że każdy to specjalny), to trzyma się regulaminów, nawet jeśli nie
@Ucik: ???
Możemy po polsku raz jeszcze?
PYTANIE: dlaczego tak długo?
ODPOWIEDŹ: być może taki pociąg jest specjalny i wtedy 5 minut.
PYTANIE: tam wszystkie pociągi są specjalne
ODPOWIEDŹ: no to to pasuje
PYTANIE:…
No właśnie - dostałeś odpowiedź na początku, potwierdziłeś później, że zachodzi sytuacja opisywana w regulaminie, więc z czym jest problem?
:-)
No, chyba, że przez przypadek odkryłem, że PKP rzeczywiście maskuje pociągi i dlatego, dla znawców kolejnictwa tamta wypowiedź brzmi całkowicie normalnie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) <----- (Tak, to
@Ucik: No… Na początku były.
A skomentowałem tylko to, co wyglądało na coś serio.
No to w takim razie wracamy do punktu wyjścia;
Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5 min. przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg) i pozostawać