Wpis z mikrobloga

Powiem wam dlaczego dla mnie CP2077 to gra 10/10. Jak obserwuję to główna fala hejtu jaka poszła to brak złożoności NPCów i "puste miasto". Co ciekawe największa linia obrony to brak większych bugów na dobrym PC - żeby było śmieszniej - z czym się kompletnie nie zgadzam (ponad 50h grania, GTX1070, 32gb ramu, SSD). Gram już ponad 20 lat. Na amidze i PSX spędzone po kilka czasem kilkanaście godzin dziennie. Widziałem prawdziwe rewolucje w grach (przejście z dupopikselozy na pożądne 2D, przejście z 2D na 3D, przejście w AAA). I uważam, że brak złożoności NPCów, brak kustomizacji pojazdów i "puste miasto" to... nic złego. Grałem dużo w GTA5, gdzie niby te NPC są złożone. No właśnie - niby. Po nawet krótkim czasie i tak dostrzegam w tym rutynę i odczucie tak naprawdę wyrównane względem tych głupkowatych NPC z CP2077. Nie ma dla mnie różnicy. A jeśli dzięki temu poświęcili ten czas na rozbudowanie misji pobocznych to bardzo się z tego powodu cieszę. Misji jest ogrom, po 50h nie zrobiłem nawet jeszcze 30%. Nie odczuwam liniowości w zadaniach, nie męczą mnie. Wyczuwam dużo mechanizmów identycznych jak w W3. Fabuła jest ciekawa, a miasto robi na mnie duże wrażenie. Im więcej gram tym lepiej się w tym odnajduję i odczuwam coraz więcej przyjemności. Pozytywna spirala. I zgadzam się. Nie powinni obiecywać gruszek na wierzbie. Zaufanie graczy spadło i prawie niemożliwe będzie jego odbudowanie. Oby osoba odpowiedzialna za to została wywalona na mordę (gorzej jeśli to sam prezes :P). Też pracuję w korpo i widziałem nie raz programy dowożone świadomie na produkcję z setkami otwartych błędów w bug trakerze (mam tu na myśli program w rozumieniu zbiór projektów, a nie w rozumieniu produkt w postaci aplikacji). Cóż, bugi poprawią, dodatki wydadzą. Mam tylko nadzieję, że ten ich silnik jest skalowalny i dodadzą Wasze ukochane cykle dobowe dla NPC, bo chciałbym żeby ta firma odnosiła sukcesy i dzięki temu wydawała kolejne duże gry. Wszystkim to wyjdzie na plus :)
#cyberpunk2077
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@typiczna_autentykacja ale właśnie w GTA to otoczenie jest tak zaprojektowane - że idziesz sobie na taką plaże nadmorska i obserwujesz ludzi - czuć że to miasto żyje

Idziesz na parking i widzisz jak noc kobieta próbuje parkować przez 5min - to są smaczki które nadają grze jakości.
  • Odpowiedz
@Variv się nie zmienia gry? K---a. To po c--j te super graficzne ficzery? Było trzeba z-----c cała akcje w kwadracie w zamkniętych pomieszczeniach. Oskryptowac. I z----------o by to nawet na PS3.
  • Odpowiedz
@Kostikov Skyrim na swoje czasy miał bardzo dobra grafikę - miał masę bugów, ale to była gra która przecierała jakieś szlaki. No i nadal Skyrim po tylu latach i możliwości modów bawi całkiem nieźle. Kilkaset godzin przegranych.
  • Odpowiedz
@plasq ale przy valhalli ludzie nie mieli oczekiwań bo nikt nie miał pojęcia co będzie w środku - a valhalla systemem walki zjada już cała poprzednia serie

Do tego historia. Masa questów.
  • Odpowiedz
@ruszka gdyby CD projekt reklamowało gierkę jako nowosc w świecie cyberpunku - to pal licho błędy

Można wybaczyć bo za chwilę coś polatają i będzie ok. Ale ten hype był od dawna. I okazało się, że marketing obiecał co innego a dostaliśmy co innego
  • Odpowiedz
A jeśli dzięki temu poświęcili ten czas na rozbudowanie misji pobocznych to bardzo się z tego powodu cieszę.


@typiczna_autentykacja: mhm, tylko poczekaj bo rozbijam miejsce zorganizowanej przestępczości, już 6 z kolei, zaraz po "rozbój w toku" albo inne "złap cyberpsycho".

To miasto, pomimo rozmiaru, życiem i możliwościami interakcji, przypomina praktycznie Detroit czy Hengshę z DeusEx:HR, gdzie też NPCe sobie stały, no od biedy
  • Odpowiedz
Wypominanie tego co zle działa w grze jest nierzetelne?xd Znasz definicje słowa rzetelność.


@revinPL: Naucz się czytać. Nie napisałem, że wspominanie o tym, że coś jest słabe w grze jest nierzetelne. Tylko ocenianie całej tak dużej gry przez pryzmat jednego, na dodatek nie najważniejszego jej elementu jest nierzetelne. To tak jak bym chciał oceniać Skyrima przez pryzmat fabuły - niby mogę ale byłoby to nierzetelne.
  • Odpowiedz
@typiczna_autentykacja: Jak moze ci sie podobac, skoro s---------y wydaly juz wyrok?11! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Gralem na razie kilka godzin i jest fajnie, troche szkoda, ze tylko gdzieniegdzie mozna kupic jedzenie i ciuchy (duzo ulicznych budek jest nieaktywnych :( ), AI ludzi na razie mnie nie denerwuje, auta prowadza sie calkiem spoko. Na minus to chaos w ekwipunku i ulepszaniu broni - mogli podpatrzec ten z
  • Odpowiedz
@Variv: Raczej ty sie naucz, Przecież nie piszesz o recenzentach bo wszyscy dali albo 9/10 albo 10/10 tylko zwykłych uzytkownikach. Wymagasz zebym krytykujac te gre jednoczesnie podawał jej plusy. Moze od razu esej mam napisac. Nierzetelne to jest to ze w zadnej recenzji jaka czytałem nie było słowa jakie AL jest gówniane. To jest nierzetelnosc
  • Odpowiedz
@typiczna_autentykacja: przecież ta gra jest nudna i poza głównym wątkiem + 10% zadań pobocznych kompletnie nie ma co robić, gra zapowiadana 5+ lat obiecywane różne ścieżki kreowanie świata jakieś rewolucje a wyszedł liniowy, do bólu oskryptowany średniak...
  • Odpowiedz