Wpis z mikrobloga

Czy rower Triban 520 gravel vs Triban 520 szosa różni się jakoś znacząco?
Z tego co wyczytałem to różnica jest w szerokości kierownicy. Różnica 2 cm.
Wiadomo że opony są inne
Koła i osprzęt chyba ten sam.

No i cena o 700 zł więcej za gravela
#rower #triban #gravel #szosa
  • 11
@Yurakamisa + różnica w kolorze, moim zdaniem wersja szosowa jest ładniejsza

Jestem posiadaczem tego gravela. Brałem go wyłącznie dlatego, że wersja szosowa nie była dostępna. W szosowej wersji wystarczy zmienić opony na szersze i już masz gravela. Kierownica typu flara w moim przypadku nie wpłynęła jakoś wybitnie na poprawę komfortu - chyba wolałbym jednak węższą, ale to kwestia indywidualna. Moim zdaniem nie ma sensu dopłacać do dopisku "GRAVEL" na ramie, chyba że
cezeterson - @Yurakamisa + różnica w kolorze, moim zdaniem wersja szosowa jest ładnie...

źródło: comment_1607941769jbkNsMtNH6PnzkTo54UkT1.jpg

Pobierz
@cezeterson: Czyli tak jak myślałem do gravela zrobili trochę ładniejszy opis dla ludzi którzy średnio się znają. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dzięki będę polował w styczniu/lutym na szosówkę a opony się dobierze.
@Yurakamisa:

będę polował w styczniu/lutym na szosówkę a opony się dobierze


Tylko bądź ostrożny przy doborze rozmiaru - mam szosę Triban 540 z 2018 i tak jak na jedno koło weszła opona 35mm, to na drugie pasuje jedynie 32mm.
@Marshall1337:
Napęd gravel
NAPĘD
Kompaktowy napęd 50/34 11/32 dla optymalnej wydajności na twardych nawierzchniach.
Manetki Shimano 105 R7000.
Przednia przerzutka Shimano 105 R7000.
Tylna przerzutka Shimano 105 R7000 11-rzędowa z długim wózkiem.
Całkowita waga: 843 g.
Tylna przerzutka typu "Shadow" dla lepszej ochrony podczas użytkowania typu gravel. Przerzutka chowa się za kasetą i nie wystaje poza obrys górnych rur tylnego trójkąta, co ogranicza ryzyko oderwania jej.
Napęd szosa
NAPĘD
Manetki Shimano
@Yurakamisa: Moim zdaniem nie warto dopłacać i jak poprzednicy pisali wymienisz opony i masz już gravel, jest tylko jedno "ale". Obręcze w tym modelu szosowym to porażka, bardzo jest trudno założyć oponę, gdyż ranty wydają się wyższe niż standardowo. W domu można się z tym pomęczyć, ale w trasie w przypadku kapcia to nie wyobrażam sobie wymiany dętki. Ja miałem Tribana RC 500 i niedługo po zakupie kupiłem koła mavica aksium
@Yurakamisa: No nie do końca, ja mam szosę i gravela i w szosie prawie nigdy nie łapię kapci, bo jednak trudniej jest złapać, bo tylko asfalty plus nabite na 7-8 atmosfer to opona prawie jak kamień. W gravelu jednak cisnienia ok. 3 atmosfer, żeby w miare komfortowo lecieć w terenie a i więcej możliwości złapania kapcia (tutaj dosyć często łapałem). Dlatego w gravelu zalałem mlekiem i problem praktycznie zniknął.