Wpis z mikrobloga

#ike #ikze #finanse
Mirki, dostałem premie uznaniową w pracy w listopadzie, 10k zł brutto tym samym wpadam w II próg podatkowy 32% przekraczając dochód 85k zł ( dokładnie 97k zł brutto w 2020 roku).
Jestem na UoPie. Co mogę zrobić żeby obniżyć podatek do 18%? Jestem zielony w tych sprawach (,)
  • 16
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@bartez_94
@Dacir dzięki Mirki.
Szykuje się 2k zł netto podwyżki od 2021, więc na pewno wpadnę w II próg w 2021.
Co robić w takiej sytuacji?
Chciałbym zostać jeszcze przynajmniej pół roku na UoPie bo chciałbym wziąć kredyt hipoteczny w wysokości 300k zł.
  • Odpowiedz
@spec_IT: nic wielkiego nie zrobisz.
Mozesz odliczyc bilety miesieczne imiennie. Mozesz odliczyc krew, jesli oddajesz. Internet przez 2 lata, jesli nie odliczales nigdy. Wplaty na IKZE i na obiekty kultu religijnego.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@Dacir wziąć kredyt na UoP i przejść na B2B?
Jeśli znacie jakiś kanał/blog finansowy gdzie mogę się dokształcić, proszę o polecenie
  • Odpowiedz
@spec_IT: jedynie w sumie rozliczanie się wspólnie z małżonkiem jak zarabia mniej, wtedy liczy się x2 próg. Inny sposób ike/ikze oraz b2b. Jak jest możliwość i nie ma ryzyka utraty pracy to brałbym b2b. Najlepsza opcja. Do tego można sobie robić koszty sprzętem, autem itd.
  • Odpowiedz
@spec_IT: haha xd ja się oświadczyłem we wrześniu, myślałem nad cywilnym jeszcze teraz w grudniu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
biorę pewnie w 2021 bo wtedy w 2023 za 2022 już będzie można rozliczyć się wspólnie. Musi być pełny rok małżeństwa
  • Odpowiedz
@spec_IT: Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym to:
1) Załóż panele fotowoltaiczne na domu - ulga na panele pomniejszonej o 5k PLN dotacji "mój prąd", może zdążysz do końca grudnia z fakturą od monterów.
2) Zrób termomodernizację domu (ulga termomodernizacyjna) - nie zdążysz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1