Skyrim to gra, która ma najlepiej pomyślany system eksploracji otwartego świata w historii gier komputerowych. Nie mamy jakiejś durnej minimapki tylko kompas, który wskazuje nam sylwetki ciekawych miejsc w okolicy na biało jeśli już tam byliśmy, i na czarno jeśli nie. W ten sposób przygoda gracza w otwartym świecie przebiega w sposób naturalny, i nie zalewa go milionem znaczników do odblokowania na raz. Dlaczego dziś się tego w grach nie robi?? #gry #rpg #skyrim #pytaniedoeksperta #problemypierwszegoswiata
@staryalkus: Chcę tylko powiedzieć, że system minimapy ze wszystkim odkrytym jest jedyną opcją dla cyberpunka, gdyż wiele miejsc znajduje się na piętrach, gdzie byśmy nie wiedzieli jak dojść gdyby nie wskazówki właśnie takiej mapy. Dla gry bez pięter taki system ze skyrima jest fajny, ale w cp2077 nie ma prawa bytu
@staryalkus: W Wiedźminie 3 można sobie skonfigurować minimapę. Można też wyłączyć całkowicie. W Skyrimie można ten kompas wyłączyć? Co to za frajda z gry, że pokazuje ci, w którym kierunku iść?
@staryalkus: Zdecydowanie nie, zwykłe znaczniki, które są standardem w grach Bethesdy, ale też prowadzą do tego, że na autopilocie lecisz w odpowiednim kierunku i tyle. Spróbuj zagrać w Kingdom Come: Deliverance na Hardocore, gdzie nie masz żadnych wskazówek poza opisowymi i musisz korzystać z różnych miejsc charakterystycznych jak kapliczki, ule, krzyże pokutne, itp.
Słuchaj dziadu, spieprzyły mi słowiki do lasu, a już mi #!$%@?ą za uszami szlacheckie mendy kiedy je dostaną. Wchodzisz w to? To masz tu trzy klatki. Idziesz z tym szajsem do lasu za rzeką - o tu ci na mapie okolicę zaznaczę, bo hagiewu gdzie te wróble dokładnie wywiało. No to wchodzisz do lasu
@staryalkus: Po ograniu Skyrima, kilku części AC, Dark Soulsach i wiedźminach miałem dosyć otwartych światów. Później zagrałem w Mortal Combat X, gdzie byłem prowadzony za rączkę i to było fajne uczucie :-D
@Wurmloch: +1, chociaz mam w dorobku gry, ktore ogrywalem +100h praktycznie od kopa, jak np. Wiesiek3 albo Dark Souls 3, ale lapie sie na tym, ze po 30-40h chociaz ciezko znalezc mi jakies poważne wady gry ti z czasem je porzucam. I tak jestem w polowie Pillars of Eternity albo na koncu Divinity Original Sin. Od ponad roku. Nawet nie moge napisać, ze mnie znudzily, ale nadmiar czasu spędzonego w danym
@staryalkus: A ja się zupełnie nie zgadzam, kompas sprawia że często człowiek patrzy się na niego i idzie w prostej drodze do celu, zaprzestając przy okazji zwracanie uwagi na otaczający go świat. Z resztą, w kontekście Fallouta 3, ale to też gra Bethesdy, ładnie koleś wytłumaczył: https://youtu.be/mLJ1gyIzg78?t=1365
@terwer358: do morrowinda dostałem w pudełku fizyczna mapę gdzie miałeś oznaczone główne miasteczka. Do Obliviona też. Plus mogłeś sobie włączyć wyświetlanie mapy non stop na ekranie.
Także questy były tak zrobione że po jakimś czasie znałeś wszystkie lokacje na pamięć.
@ChochlikLucek: @spanko: system gorhica był zajebisty ale niestety sprawdza się tylko na małych światach. Wyobraź sobie takiego skyrima z takim systemem, no nie zadziałałoby
Dlaczego dziś się tego w grach nie robi??
#gry #rpg #skyrim #pytaniedoeksperta #problemypierwszegoswiata
Komentarz usunięty przez autora
@staryalkus: #!$%@? tam wiesz o grach
Kingdom come deliverance.
Słuchaj dziadu, spieprzyły mi słowiki do lasu, a już mi #!$%@?ą za uszami szlacheckie mendy kiedy je dostaną. Wchodzisz w to? To masz tu trzy klatki. Idziesz z tym szajsem do lasu za rzeką - o tu ci na mapie okolicę zaznaczę, bo hagiewu gdzie te wróble dokładnie wywiało. No to wchodzisz do lasu
https://youtu.be/mLJ1gyIzg78?t=1365
@terwer358: do morrowinda dostałem w pudełku fizyczna mapę gdzie miałeś oznaczone główne miasteczka. Do Obliviona też.
Plus mogłeś sobie włączyć wyświetlanie mapy non stop na ekranie.
Także questy były tak zrobione że po jakimś czasie znałeś wszystkie lokacje na pamięć.