Wpis z mikrobloga

Skyrim to gra, która ma najlepiej pomyślany system eksploracji otwartego świata w historii gier komputerowych. Nie mamy jakiejś durnej minimapki tylko kompas, który wskazuje nam sylwetki ciekawych miejsc w okolicy na biało jeśli już tam byliśmy, i na czarno jeśli nie. W ten sposób przygoda gracza w otwartym świecie przebiega w sposób naturalny, i nie zalewa go milionem znaczników do odblokowania na raz.
Dlaczego dziś się tego w grach nie robi??
#gry #rpg #skyrim #pytaniedoeksperta #problemypierwszegoswiata
Pobierz staryalkus - Skyrim to gra, która ma najlepiej pomyślany system eksploracji otwartego...
źródło: comment_1607757211SPwVMB6CKWtj2Eg9ZdloyB.jpg
  • 44
@staryalkus: moim zdaniem prowadzenie z punktu do punktu ma pewien sens.
Wyobraź sobie że masz fabularnie bohatera, który zna daną lokalizację jak własną kieszeń a Ty grasz w grę pierwszy raz. Wtedy jest to uzasadnione. Dodatkowo rynek się zmienił, teraz ludzie chcą się po prostu rozerwać przy gierce a nie irytować że nie mogą gdzieś trafić. Gra nie powinna generować negatywnych emocji, bo nikt nie będzie z nią zżyty i nie
@ChochlikLucek: Nie chcę być panem marudą, ale Gothic I ma malutką mapę więc nie ma podejścia do bardzo rozległych nowoczesnych open worldów. Bardzo fajnie wspominam Gothica II bo tam się nie pierniczyli i jak zrobiłeś za wcześnie krok w las po drodze to cie ktoś bez problemu dojechał.
A kto będzie chciał, to znajdzie sobie jak wyłączyć zaznaczanie puntku na mapce


@Ark00: Problem jest taki, że jeśli zadania nie są zaprojektowane w sposób pozwalający je wykonać bez minimapy ze znacznikiem to takie rozwiązanie ssie.