Wpis z mikrobloga

█◄│ZABÓJCZYNI│►█[ Single Player PvM ]
~ hardcore untwinked builds ~

【✔️】Untwinked - strategie bez dedykowanego ekwipunku


==========================================================================
..............................................................................................................
Założenia
..............................................................................................................
➨ Masowe sposoby zabijania potworów
➨ Szybkość "czyszczenia" lokacji
➨ Niezależność od ekwipunku (źródła obrażeń z umiejętności)
➨ Niskie zużycie mana
➨ Kompletny build do 90 punktów (~82 lvl)
➨ Kompatybilne z hardcore (żywnotność, bezpieczeństwo)
➨ Taktyka vs boss
➨ Taktyka vs immunes
..............................................................................................................
Domyślna pula punktów umiejętności【90】
..............................................................................................................
➨ 81 punktów z każdego poziomu doświadczenia (82 poziom postaci)
➨ 9 punktów z questów do 1 zadania w 1 akcie na Hell
(pomijając pozostałe 3 punkty z późniejszych questów poziomu trudnosci Hell)
..............................................................................................................
Nie widzę sensu tworzenia strategii z rozdaniem wszystkich 110 punktów, ponieważ grając casualowo na PvM (nawet z przyjaciółmi) nie osiągniemy takiego poziomu po zakończeniu gry, więc jest to bezproduktywne, szczególnie że powyżej 82 poziomu postaci (z tego co pamiętam) występuje experience cap. To mają być poradniki dla osób grających na luzie w trybie single player lub sieciowym non-ladder. Na początków poziomu trudności Hell postać powinna być już kompletnie rozwinięta.
Punkty umiejętności ponad założenia strategii alokować tam, gdzie znajduje się (+) przy punkcie.
..............................................................................................................
M 】-[ main ]- główny atak
S﹞-[ synergy ]- synergia dla głównego ataku
..............................................................................................................
==========================================================================

◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
█│TRAP ASSASSIN│█
specjalizacja w pułapkach
◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
----------------------------------------------------------------------------------------
║► Safe & Fast ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------
⏩ Ogólna ocena: ⭐️⭐️⭐️⭐️
⏩ Niezależność od ekwipunku: ➕➕➕➕➕
⏩ Efektywność vs PvM: ➕➕➕➕➕
⏩ Efektywność vs Boss: ➕➕➕
⏩ Efektywność vs Immunes (Hell): ➕➕➕

==========================================================================
◙◙( Martial Arts )◙◙
sztuki walki
==========================================================================

-- brak ---

==========================================================================
◙◙( Shadow Disciplines )◙◙
dyscypliny cienia
==========================================================================

◉ Burst of Speed〈 1p 〉

zwiększona szybkość

◉ Cloak of Shadow〈 1p 〉

płaszcz cieni

◉ Mind Blast〈 0-1p 〉

uderzenie umysły


==========================================================================
◙◙( Traps )◙◙
pułapki
==========================================================================

◉ Fire Blast〈 18p 〉﹝S

ognisty podmuch

【❗️】Skill wzbogaca Death Sentry o dodatkowy 1 wybuch zwłok co 3 poziomy - ma sensu inwestować pełnych 20 punktów

◉ Shock Web〈 7p+ 〉﹝S

porażająca pajęczyna

【✔️】Tutaj dodajemy wolne punkty

◉ Charged Bolt Sentry〈 20p 〉﹝S

wartownik miotający wiązki błyskawic

Lightning Sentry〈 20p 〉【 M

wartownik miotający błyskawice

Death Sentry〈 20p 〉【 M 】﹝S

wartownik śmierci


----------------------------------------------------------------------------------------
Łącznie: 90 punktów
----------------------------------------------------------------------------------------

==========================================================================
█│Gameplay
==========================================================================
----------------------------------------------------------------------------------------
║► PvM ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------

Trap assassin to takie skrzyżowanie sorc z necro tworzące hybrydę która jest lepsza niż suma poszczególnych elementów - przynajmniej w kontekście PvM. Podobnie jak sorc, wykorzystuje żywioły błyskawic, jednak pułapki dają nam dodatkowy poziom ochrony, ponieważ możemy w bezpiecznym miejscu przeczekać aż zajmą się potworami. Wybuch zwłok, podobnie jak u necro, to jedna z najlepszych umiejętności w grze, ale w przypadku pułapek aktywuje się automatycznie. To pod tym względem taki necro na autopilocie :)

Lightning Sentry 〉jest głównym atakiem.
Tworzy nam zwłoki, które wykorzystujemy do rzeźni przy pomocy〈 Death Sentry

Burst of Speed 〉- one point wonder - zwiększa rzucanie pułapek, ponieważ są zależne od [ IAS ] postaci. Ułatwia również przyjemność gry, dzięki zwiększonej szybkości poruszania. Powyżej 6 punktów mamy już do czynienia z pojawieniem się znacznego zjawiska [ diminishing returns ]. Tutaj wystarczy zupełnie 1 punkt.

Cloak of Shadow 〉- one point wonder - służy jako forma [ Crowd Control ], chroni przed potworami używającymi pocisków i może wielokrotnie uratować skórę w awaryjnych sytuacjach. Nie warto jednak dawać więcej niż 1 punkt, ponieważ nie można ponownie go użyć dopóki nie upłynie czas poprzedniego, co paradoksalnie zmniejsza jego funkcjonalność.

Mind Blast 〉- one point wonder - pełni podobną funkcję Crowd Control, a przy odpowiedniej ilości i regeneracji many można sprawić, że potwory dosłownie nie będą mogły ruszyć, a resztą zajmują się pułapki. Przydatne, ale nie jest tutaj niezbędne - główną siłą tej strategii jest wybuch zwłok, który o wiele szybciej wyczyści lokacje z potworów.

----------------------------------------------------------------------------------------
║► Boss ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------

Zabójczyni nie posiada umiejętności szczególnie dedykowanych szybkiemu pozbywaniu się bossów - poza paroma wyjątkami mocno zależnymi od ekwipunku, gdzie w teorii możemy wykorzystać niektóre umiejętności z drzewka Martial Arts np. szybkość Dragon Talon wraz z [ Crushing Blow ] może błyskawicznie poradzić sobie z każdym bossem... ale nie taka jest idea strategii untwinked build.
Pozostaje nam ustawić pułapki i przetrwać w możliwie bezpiecznym miejscu dopóki nie skończą roboty. Niestety, w przypadku bossów na końcu aktu zwykle nie możemy wykorzystać wybuchu zwłok, co jest największą siłą trap assassin.

----------------------------------------------------------------------------------------
║► Immunes ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------

Trap assassin posiada 3 źródła obrażeń: błyskawice, ogień i fizyczne (dwa ostatnie z wybuchu zwłok). To zwykle wystarcza by poradzić sobie ze wszystkimi rodzajami potworów, o ile będzie dostęp do zwłok. Niestety, na poziomie trudności Hell mocno wzrastają u potworów odporności na obrażenia fizyczne i ogień (źródła obrażeń wybuchu zwłok), co utrudnia skuteczne radzenie sobie z potworami posiadającymi 2 z 3 źródeł obrażeń tej zabójczyni, ale dalej ze względu na olbrzymie obrażenia wybuchu zwłok jest to dość efektywna strategia.

◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
█│KICK ASSASSIN│█
specjalizacja w sztukach walki
◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
----------------------------------------------------------------------------------------
║► Fun & Risky ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------
⏩ Ogólna ocena: ⭐️⭐️⭐️
⏩ Niezależność od ekwipunku: ➕➕
⏩ Efektywność vs PvM: ➕➕➕➕
⏩ Efektywność vs Boss: ➕➕➕➕
⏩ Efektywność vs Immunes (Hell): ➕➕

==========================================================================
◙◙( Martial Arts )◙◙
sztuki walki
==========================================================================

◉ Tiger Strike〈 20p 〉【 M

uderzenie tygrysa

◉ Dragon Tail〈 20p 〉【 M

ogon smoka

◉ Cobra Strike〈 0-1p 〉

uderzenie kobry


==========================================================================
◙◙( Shadow Disciplines )◙◙
dyscypliny cienia
==========================================================================

◉ Cloak of Shadow〈 1p 〉

płaszcz cieni

◉ Fade〈 20p 〉

zniknięcie


==========================================================================
◙◙( Traps )◙◙
pułapki
==========================================================================

◉ Fire Blast〈 1p 〉

ognisty podmuch

【❗️】Skill wzbogaca Death Sentry o dodatkowy 1 wybuch zwłok co 3 poziomy

Death Sentry〈 20p 〉【 M

wartownik śmierci


----------------------------------------------------------------------------------------
Łącznie: 91 punktów (jeśli zainwestujemy w Cobra Strike)
----------------------------------------------------------------------------------------

==========================================================================
█│Gameplay
==========================================================================
----------------------------------------------------------------------------------------
║► PvM ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------

Podobnie do trap assassin. Ta strategia postaci jest jednak o wiele bardziej zależna od ekwipunku, ponieważ procentowe zwiększenia obrażeń obliczane są na podstawie bazowych parametrów sprzętu (choć i tak same z siebie są ogromne).

Ładujemy〈 Tiger Strike 〉po czym uwalniamy zwiększone obrażenia przy pomocy〈 Dragon Tail 〉, który przekształca je częściowo w obrażenia od ognia oraz zamienia zasięg w obszarowy - promień 4 yards.
Kiedy posiadamy już zwłoki, wiadomo co robić... do akcji wchodzi 〈 Death Sentry
Dlaczego maksujemy Death Sentry zamiast Fire Blast? Ponieważ większy promień pokrycia obszarowego wybuchu zwłok daje sumarycznie większe obrażenia niż większa ilość wybuchów zwłok :)

Cobra Strike 〉- one point wonder - bardzo duży bonus wysysania życia i mana już na pierwszym poziomie. Może okazać się bardzo przydatne, a nawet wyeliminować konieczność korzystania z mikstur, jednak jest to umiejętność opcjonalna i jeśli chcecie zamknąć ten build w 90 punktach to musicie z niej zrezygnować, lub zainwestować dopiero po skończeniu podstawowej strategii rozdania punktów.

Fade 〉i tutaj jest zmiana względem Burst of Speed. Jako, że nie możemy opierać swojej przeżywalności na ekwipunku, a jest to postać atakująca w zwarciu [ Melee ] to musimy zaadresować ten problem przy pomocy drzewka umiejętności. Fade, oprócz zwiększenia odporności na żywioły oraz skrócenia długości klątw, posiada jeszcze dodatkowy, ukryty bonus - co poziom dodaje 1% redukcję obrażeń fizycznych od potworów [ DR ]. Jeśli gramy w trybie zawodowiec [ hardcore ] musimy priorytetyzować żywotność ponad szybkość zadawania obrażeń.

Cloak of Shadow 〉- one point wonder - służy jako forma [ Crowd Control ], chroni przed potworami używającymi pocisków i może wielokrotnie uratować skórę w awaryjnych sytuacjach. Nie warto jednak dawać więcej niż 1 punkt, ponieważ nie można ponownie go użyć dopóki nie upłynie czas poprzedniego, co paradoksalnie zmniejsza jego funkcjonalność.

----------------------------------------------------------------------------------------
║► Boss ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------

Troszkę na pewno bardziej ryzykowny build niż trap assassin, ale jednocześnie potencjalnie efektywniejszy w zadawaniu wysokich obrażeń w przypadku walki z bossami. Wybuch zwłok zwykle odpada, więc pozostają nam kopniami wspomagane Cobra Strike (jeśli zainwestowaliśmy punkt). Fade powinien zauważalnie zwiększyć żywotność.
Ewentualnie, jeśli posiadacie ekwipunek dodający do ataków szansę na druzgocące uderzenie, to można wykorzystać szybkość kopniaków Dragon Talon, by dość skutecznie ściągnąć pasek życia poniżej połowy, po czym dokończyć robotę z wykorzystaniem Tiger Strike.
W przypadku Duriela, z którymi wiele osób ma problem, najlepiej sprawdzają się przedmity dodające umiejętności z procentowym odbiciem obrażeń jak aura kolce〈 Thorn 〉paladyna lub klątwa żelazna dziewica〈 Iron Maiden 〉necro.

----------------------------------------------------------------------------------------
║► Immunes ◄║
----------------------------------------------------------------------------------------

Kick assassin w teorii posiada 2 źródła obrażeń: fizyczne i od ognia. Jednak w praktyce, ze względu na mechanikę działania Dragon Tail, umiejętność ta nie zadaje żadnych obrażeń od ognia jeśli mamy do czynienia z potworami niewrażliwymi na obrażenia fizyczne. Pozostają obrażenia z wybuchu zwłok, jednak wymagają wcześniej "wyprodukowania" zwłok.
Niestety, nie mamy tutaj nic na niewrażliwość fizyczną i jednocześnie ogień. W teorii można zainwestować w skill Venom, ale dla tak rzadkich sytuacji jest to zupełnie nieopłacalne i dalej nie jest to efektywne rozwiązanie.
Najlepiej byłoby wejść w posiadanie przedmiotu z klątwą zwiększenie obrażeń〈 Amlify Damage 〉, która z tego co kojarzę znosi niewrażliwość na obrażenia fizyczne.

◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
█│RANKING ULUBIONYCH UMIEJĘTNOŚCI│█
◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
--------------------------------------------
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
--------------------------------------------
➨ Death Sentry〈 1-20p 〉

genialna umiejętność łącząca drzewko błyskawic sorc oraz jedną z najlepszych umiejętności w grze, wybuch zwłok - 5/5

--------------------------------------------

⭐️⭐️⭐️⭐️
--------------------------------------------
➨ Burst of Speed〈 1-6p 〉
-[ one point wonder ]-

świetna aura zwiększająca szybkość ataku oraz komfort ekploracji

➨ Tiger Strike〈 20p 〉

absurdalnie wysokie zwiększenie obrażeń na wysokich poziomach, w połączeniu z kopniakami daje oszałamiające rezultaty na PvM

➨ Cloak of Shadow〈 1p 〉
-[ one point wonder ]-

jedna z lepszych umiejętności Crowd Control w grze, potrafi nierzadko uratowac skórę

--------------------------------------------

⭐️⭐️⭐️
--------------------------------------------
➨ Weapon Block〈 7-20p 〉

bardzo ciekawa umiejętność o sporym potencjale, jednak zwykle brakuje punktów na zaaplikowanie - powyżej 7 poziomu zaczyna się już wyraźny efekt Diminishing Returns

➨ Shadow Master〈 1-20p 〉

jeden z lepszych przywołańców w grze, na wyższych poziomach potrafi być bardzo pomocny, na niższych jest dalej dobrym mięsem armatnim :)

➨ Fade〈 20p 〉

świetna aura, ale zwykle ignorowana z powodu Burst of Speed, a niestety nie można aktywować obydwu jednocześnie

➨ Mind Blast〈 1p 〉
-[ one point wonder ]-

bardzo przydatny w Crowd Control

➨ Cobra Strike〈 1p 〉
-[ one point wonder ]-

świetny dla strategii stawiających na walkę w zwarciu, potrafi uratować w awaryjnych sytuacjach

➨ Dragon Flight〈 1p 〉
-[ one point wonder ]-

wykorzystywany jako substytut teleportacji sorc, zwykle do ucieczki z niebezpiecznych sytuacji

➨ Lightning Sentry〈 20p 〉

z kompletem synergii jest to jedna z najlepszych umiejętności masowych obrażeń u zabójczyni, przynajmniej dopóki Death Sentry nie dostanie zwłok ;)

--------------------------------------------

⭐️⭐️
--------------------------------------------
➨ Dragon Tail〈 20p 〉

sam z siebie przeciętny, w kombinacji z Tiger Strike potrafi pokazać świetne efekty

➨ Dragon Talon〈 20p 〉

ciekawa umiejętność ze względu na szybkość ataku, może być zabójcza z odpowiednim ekwipunkiem, szczególnie na bossów w połączeniu z Burst of Speed

--------------------------------------------

⭐️
--------------------------------------------
➨ Claw Mastery〈 20p 〉

przydatne dla strategii do walki w zwarciu, szczególnie dodatkowy [ AR ] zwiększający celność, jednak dla pozostałych opcji walczących na odległość bezużyteczny

➨ Venom〈 20p 〉

podobnie jak z Claw Mastery, może być przydatny do walki w zwarciu, może stanowić dywersyfikację źródeł obrażeń, ale same obrażenia nie są jakoś szczególnie imponujące - może być przydatne, ale jednocześnie ma niewielki pay off wobec zainwestowanych punktów

--------------------------------------------

◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
█│PODSUMOWANIE│█
◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙

Zabójczyni to jedna z lepszych opcji na grę w trybie PvM, hardcore, a nawet lokalnie po sieci z przyjaciółmi. Strategia na pułapki jest dalej wysoce efektywna nawet bez dedykowanego ekwipunku, a o to głównie chodzi w tego typu rozgrywce. Opcja na kopniaki bardziej ryzykowna i wymagająca większego zaangażowania w rozgrywkę, ale jednocześnie wprowadza urozmaicenie i satysfakcję kiedy potworki padają grupami od pojedynczego kopniaka :)
Dla mniej doświadczonych i nowicjuszy polecam trzymać się strategii dedykowanej dla pułapek.

Istnieje wiele wariacji tych strategii i sam zastanawiałem się pewien czas nad rozkładem punktów umiejętności. Dla przykładu, można pójść drogą zainwestowania tylko jednego punktu w Death Sentry, a resztę rozdzielić na inne ciekawe umiejętności. Blok pazurami może być bardzo pomocny, szczególnie w trybie hardcore w strategii na kopniaki. Shadow Master też jest ciekawą opcją. W mojej opinii jednak net-benefits z szerokiego zasięgu wybuchu zwłok wygrywa :)

#games #gry #grypc #rpg #diablo #diablo2 #diablo2hc #d2hc #diablo2pvm #dialbo2sp #diablo2singleplayer #diablo2untwinked #diablo2builds #diablo2strategie #diablo2guides #diablo2tutorials
#akdk #akdkgames #akdkgry #akdkgrypc #akdkdiablo #akdkdiablo2 #akdkrpg #akdkgrytutorials #akdkgryguides

Którą strategię prefereujesz na PvM?

  • Trap 65.2% (15)
  • Kick 34.8% (8)

Oddanych głosów: 23

  • 4
  • Odpowiedz
W przypadku Kick Asski można pójść w Dragon Talon zamiast Dragon Tail, ale w takim wypadku również niemal niezbędne jest korzystanie z Burst of Speed, aby wydobyć maksymalnie korzyści z szybkości ataku. Pozostałe punkty można włożyć w Shadow Master. Jest to o wiele ryzykowniejsza strategia (trzeba zrezygnować z Fade) i wolniejsza w efektywności vs PvM, ale jeśli zdobędziemy sprzęt z Crushing Blow może być bardzo efektywna przeciwko bossom. Zależy od preferencji gry.
  • Odpowiedz
◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙
█│RIFT ASSASSIN│█
specjalizacja: hybryda kick i trap
◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙

Martial Arts -- (20)
〈 20 〉➨ Dragon Talon

rekomendacja dla 1 punktu w Cobra Strike w przypadku osiągnięcia wyższego poziomu niż 82.
Dragon Flight jest również pomocny, ale wymaga dodatkowych +3 punktów.

Shadow Disciplines -- (4)
〈 1 〉➨ Burst of Speed
〈 1 〉➨ Cloak of Shadow

opcjonalnie 1 punkt w Mind Blast przy wyższych poziomach postaci.

Traps -- (66)
  • Odpowiedz
Rozwiązaniem na ligthning immuny z poziomu hell jest kupno wand (różdżki) z ładunkami Lower Resist (obniżenie odporności). Muszą być ładunki! Między +2-3p do Lower Resist. Może pomóc w ściąganiu odporności na błyskawice w wielu przypadkach. Pomaga również na bossów, przyspiesza proces.
  • Odpowiedz