Wpis z mikrobloga

Mam aplikacje w javie, którą żeby uruchomić po raz pierwszy na nowym środowisku doweloperskim muszę dogrywać różne jary i inne biblioteki. Czy w takiej sytuacji stworzenie obrazu dockerowego z potrzebnymi bibliotekami jest sensowne? Czy środowisko (Intelij Idea) będzie widział, że ma potrzebne biblioteki na obrazie dockerowym? I w końcu czy do takich celów używa się dockera czy może tylko do stworzenia "paczki" i wrzucenia gotowego obrazu na produkcję. Jestem zupełnie zielony w tym temacie.
#programowanie #java #docker
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Mam aplikacje w javie, którą żeby uruchomić po raz pierwszy na nowym środowisku doweloperskim muszę dogrywać różne jary i inne biblioteki. Czy w takiej sytuacji stworzenie obrazu dockerowego z potrzebnymi bibliotekami jest sensowne?

@Di4bllo: raczej nie, dużo lepiej zarządzać wszystkimi zależnościami za pomocą mavena albo gradle. Docker przydaje się, jak chcesz wrzucić swoją apkę na produkcję, do developmentu w javie docker jest zbyt dużym narzutem, żeby był sens takiej zabawy
  • Odpowiedz
@Saly: dzięki za rozjaśnienie tematu. To jaki jest sens w takim razie sens używania dockera gdy mogę sobie jara/wara wrzucić na serwer i zwyczajnie uruchomić. Jaki jest realny zysk podejścia z użyciem dockera?
  • Odpowiedz
@Di4bllo: nie musisz wrzucac jara/wara/jvma, tylko obraz. Używając dockera nie obchodzi cię w jakiej technologii została napisana, więc masz fajną warstwę "odcinającą" abstrakcję od implementacji. Inne zalety to np. swobodny wybór JVMa, łatwe przycinanie zasobów albo instalowanie innych potrzebnych narzędzi
  • Odpowiedz
legacy aplikacja bez maven/gradle

@Di4bllo: tak czy owak fajnie byłoby zapiąć jakiegoś gradla, żeby projekt developowało się wszędzie tak samo bez ustawiania class pathów w IDE
  • Odpowiedz