Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#praca #pracbaza #zarobki #programista15k #pracait #informatyka
Mirasy doradzicie? Mam 28 lat, jestem po technikum informatycznym, mam porobionych dużo kursów, papierów, generalnie siedzę w IT "od zawsze", mam wiele lat doświadczenia ze sprzętem, sieciami, wszystkimi systemami, mieszkam w 50 tys mieście na zachodnim pomorzu, programuje w C#, zarabiałem sobie 4-5k netto na licencjach i pisaniu dosyć nietypowego oprogramowania, ale temat się wysypał prawie do zera przez epidemię i to raczej bezpowrotnie.

U mnie w mieście z pracą IT jest dosyć krucho, znalazłem tylko jedną ofertę i pracę dostałem bez problemu, ale umowa jest na 3 miesiące i pensja to zawrotne 1900zł netto UoP. Zgodziłem się na to ze względu, że pracy zdecydowanie potrzebowałem i była mowa, że po okresie próbnym "jak się sprawdzę" to praca będzie dalej i "pogadamy o podwyżce".

Myślę, że ze "sprawdzaniem się" problemu nie ma, tematy których nie znałem ogarnąłem w miesiąc, teraz pracuje praktycznie samodzielnie (czasem konsultuje działania ze starszymi doświadczeniem kolegami z pracy). Ogarnąłem też w prywatnym czasie rozwiązania problemów, które ciągną się od miesięcy i nikt nie miał na to pomysłu. Praca 40% biuro, 60% wyjazdy. To są zadania typu jedz z serwerem 200km, na miejscu zamontuj, podłącz, skonfiguruj, postaw usługi np. CentOS, Windows Server, przetestuj, ogarnij firewalle, routingi i wróć. Inny dzień to np. pisanie oprogramowania do automatyzacji pewnych procesów, przetwarzanie danych, automatyczne testery (moja firma to później sprzedaje klientom, nie wiem za ile) itd. Dużo też jest zdalnej pracy takiej helpdeskowej.