Wpis z mikrobloga

Siemano przychodzę do was z pytaniem
Mam wskę kos 125 po dziadku, jako że brak prawka na nią (mam tylko AM na mój skuter xd) jeżdżę sobie po łące za domem i do lasu a więc do sedna jakbym miał ocenić jej wygląd to takie 3/10 i ledwo pali mimo tego daje mi frajdę lecz chciałbym zrobić remont generalny i tu pytanie. Ile by mnie to wyniosło i czy jest sens jeśli chce to zrobić czysto dla zabawy i poduczenia się w tych tematach? Robił ktoś taki remont wieśki? Pomóżcie z góry dzięki
#motocykle #motoryzacja #motocykle125 #wsk
  • 8
  • Odpowiedz
@ali-agca: Pytanie czy chcesz zrobić porządnie, czy tylko tak, żeby jeździła. Polecam kanał Skinderr na yt. Tam gość fajnie pokazuje jak taki silnik z głową poskładać. To byłby pierwszy krok, żeby zrobić jako tako, do tego musisz zainwestować w dobre jakościowo części, chińczyki szybko się zemszczą. Tłok od Aliena, zapłon CDI, sprzęgło, wał duells, może też być ich gaźnik.
  • Odpowiedz
@ali-agca: Nie będzie tak bardzo drogo, ale tanio też nie. Nie warto jakichś zamienników tanich wstawiać bo będzie nadal lipa. Co do trudności takiego remontu to kwestia tego czy ogarniasz cokolwiek z mechaniki. W internecie pełno instrukcji znajdziesz, motocykle są prostsze w budowie niż samochody, na dodatek do wszystkiego masz łatwiejszy dostęp i nawet wyjąć silnik jest o wiele łatwiej.
  • Odpowiedz
@ali-agca: Jeśli nie masz papierów to nie warto robić remont. Potrzymaj go dłużej.
Profesjonalny remont, tak aby wsk wyglądała jak z fabryki to tak z 5 tys zł musisz mieć i oczywiście wszystko robisz sam.
Jeśli sprzęgło normalnie działa.
Sprężanie jest w normie.
Biegi działają nie wypadają.
A gaźnik nie zalewa silnika
To kup tylko DOBRY zapłon CDI (tak za 400zł) bo te w komunistycznych sprzętach to była jakaś tragedia.
Będzie
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum:
@ali-agca

Koszty, jak chce się zrobić dobrze to jak pisze mpetr, kilka tysięcy i wg mnie jak stan zerowy jest średni to się mało opłaca. Za tyle to możesz kupić zrobioną i to dobrze zrobioną.
Z chińskimi częściami też prawda, należy unikać, kilka lat temu pokazywałem jak fabrycznie nowe chińskie koło zębate 2 biegu trzeba docierać przed montażem :-) bo jest za grube na zębach :-)
Za to zapłon w
  • Odpowiedz