Wpis z mikrobloga

Podsyłam moje zgłoszenie z tytułu gwarancji do Komputronika i z ciekawości pytam:
Staną na wysokości zadania ,czy powiedzą: „debil, no urwa debil” ?

#tcl #reklamacja #gwarancja #komputronik
trochę #heheszki #truestory


Dzień dobry,
telewizor TCL 43DP640 nie działa prawidłowo.
Problemy są dwa:

1) permanentny problem z logowaniem do netflixa
(Główny powód dla którego kupiłem ten telewizor to guzik netflix na pilocie) zatem jedna z podstawowych funkcjonalności tego telewizora nie działa lub działa źle. Powoduje to sytuację w której muszę zdeaktywować usługę a następnie zalogować się ponownie wtedy serwis na kilka (2-5 logowań) działa. To jedyne urzadzenie ktore ma takie problemy, inne telewizory, laptopy,smartfony i dekodery, zalogowane trzy lata temu nie mają podobnych problemów. Sytuacja na innych urządzeniach jednoznacznie wskazuje, że mamy problem na linii TCL -> NETFLIX.
Z góry zaznaczę, że ponowne logowanie to nie jest rozwiązanie problemu. Klient NETFLIX’a zalogowany raz, powinien być dostępny ciągle. Dokładnie tak, jak ma to miejsce w przypadku pozostałych urządzeń na których z niego korzystam.
Telewizor do sieci podłączony jest po wi-fi, nie wiem czy sytuacja dotyczy również fizycznego połączenia, ponieważ miejsce w którym stoi telewizor, nie ma i nigdy nie będzie miało możliwości połączenia kablem. Piszę o tym „na zaś” aby zaznaczyć, że gdyby okazało się, że połączenie kablem stanowiłoby obejście, to jednak nie stanowi rozwiązania mojego problemu. Serwisy internetowe, powinny działać bez względu na typ połączenia sieciowego.

2) w ostatnim czasie nasiliły się problemy z włączaniem telewizora.
Po włączeniu telewizora „z pilota” dioda gaśnie co oznacza, że telewizor się włączył, ale nic się nie dzieje. Tzn, brak jest wyświetlania obrazu na telewizorze z podłączonego źródła, ponadto telewizor nie reaguje na na klawisze pilota oraz te w obudowie urządzenia.
W tej sytuacji pomocny okazuje się prądowy restart telewizora. Po ponownym podłączeniu kabla zasilającego, telewizor od razu się włącza i działa prawidłowo. (Do czasu kolejnego uruchomienia) kiedyś sytuacja występowała raz na pół roku i uznałem, że w tanim chińczyku to normalne i trzeba z tym żyć. Jednak w ostatnim miesiącu sytuacja powtórzyła się kilka razy z czego w ostatnim tygodniu trzy razy.

Obie usterki składają się na to, że procedura uruchomienia telewizora połączona z próbą obejrzenia filmu na netflixie, jest bardziej skomplikowana niż procedura uruchomienia silnika i startu w przestworza Boeing’iem 747.
Główny problem zaś jest taki, że przez problemy z TCL’em żona okupuje drugi telewizor w pomieszczeniu, gdzie stoi „sprzęt grający”, to niestety implikuje problemy w związku. (Przetrwaliśmy niejeden kryzys, ten jest najpoważniejszy)

W oparciu o powyższe, liczę na solidną dawkę empatii i stanowcze wsparcie KOMPUTRONIK’a w procesie reklamacji z tytułu gwarancji u producenta.
Gdyby producent/dystrybutor TCL, próbował wymijająco odpowiadać:
- „ustawienia fabryczne”
- „ponownie się logować”
- „wpinać i wypinać kabel zasilający” ...
... nic to nie daje i nie stanowi rozwiązania, problemy ciągle występują (w tym małżeńskie).

Zatem nieśmiało jeszcze raz zaznaczam:
prościej poderwać Boeinga od ziemi, niż obejrzeć film z NETFLIX’a na TCL’u.
Myślę sobie też, że w gruncie rzeczy telewizor powinien umilać, a nie uprzykrzać życie. (Telewizor pracuje w sypialni i komedia romantyczna wieczorem, tuż przed snem działa, o ile działa telewizor i netflix. Bo jak nie działa, to i żona „działać” nie chce).

W załączeniu przesyłam dokumenty potwierdzające zakup i oczekuję na dalsze instrukcje

- door-to-door?
- powinienem dostarczyć na Towarową? (mogę to zrobić w drodze na lotnisko poza tym z żoną nie idzie wytrzymać, chętnie wyrwę się z domu)
- nie mam kartonu od TCL’a

„Ps”
nie jestem pilotem, po prostu lubię pożartować, a sama reklamacja jest zupełnie na serio (podobnie jak frustracja żony).

Mirki,
wiem, że nocna, dlatego z góry przepraszam za #

zdjęcie wiadomo, dla atencji ( )
EN_Norbert - Podsyłam moje zgłoszenie z tytułu gwarancji do Komputronika i z ciekawoś...

źródło: comment_1601848706xiNLOWdwEBcs4G4uVQOz4N.jpg

Pobierz
  • 8
„Ps”

nie jestem pilotem, po prostu lubię pożartować, a sama reklamacja jest zupełnie na serio (podobnie jak frustracja żony).


@EN_Norbert: ja bym ci odrzucił i po złości utrudniał. Bo ani to śmieszne ani ciekawe. Zamiast normalnie napisać, co nie działa to wymyślasz
@EN_Norbert W moim po wyłączeniu nie do końca wyłącza się podświetlenie o ile w dzień to nie przeszkadza to w nocy w ciemnym pokoju #!$%@? niemiłosiernie. Serwis mają tak beznadziejny, że postanowiłem z tym żyć.
@EN_Norbert przerobiłem już wszystkie ustawienia i dalej klapa. Ekran jakby był podświetlony na jakieś 5%, naciśniesz ekran palcem to widać dokładnie że diody działają. Technik TCL stwierdził, że skoro obraz mi z ekranu zniknął to telewizor jest sprawny i nie ma podstaw do wysłania serwisanta w systemie D2D.
@Stowner: dobra załapałem, myślałem że chodzi o diodę a to sie cała matryca po wyłączeniu się „tli” ? No to #!$%@?ówka straszna.

Przychodzą mi dwie rzeczy do głowy:

1) Mam diodowe lampki w kiblu i diodowe na choinkę -> po wyłączeniu zasilania diody i tak się minimalnie żarzą.
Rozwiązaniem było wpięcie w przewód zasilający niedrogiego kondensatora i po wyłączeniu zasilania diody gasną całkowicie (przydatne też na migające żarówki ledowe w niektórych
@EN_Norbert Z rozwiązania numer dwa korzystam na co dzień ale temat kondensatora jest na tyle ciekawy, że zmontuje przedłużacz na próbę i sprawdzę jaki efekt. Jak sprawa się rozwiąże to oddam tv przez Media expert z zaznaczeniem wady.