Aktywne Wpisy
TTedbundYY +191
Nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym.( ͡° ͜ʖ ͡°)
1. Wygląd jest najważniejszą rzeczą nie tylko w sferze randkowej.
2. Kobiety bardziej patrzą na wygląd niż mężczyźni.
3. Kobiety są bardziej 'selektywne'.
4. Mężczyźni poniżej 6/10 nie mają standardów.
5. Wygląd staje się coraz ważniejszy ze względu na social media.
6. Mężczyźni 8+/10 nie mają żadnego problemu w relacjach z loszkami.
7. Mężczyźni 5-7/10 zbierają
1. Wygląd jest najważniejszą rzeczą nie tylko w sferze randkowej.
2. Kobiety bardziej patrzą na wygląd niż mężczyźni.
3. Kobiety są bardziej 'selektywne'.
4. Mężczyźni poniżej 6/10 nie mają standardów.
5. Wygląd staje się coraz ważniejszy ze względu na social media.
6. Mężczyźni 8+/10 nie mają żadnego problemu w relacjach z loszkami.
7. Mężczyźni 5-7/10 zbierają
alkoholik000 +231
Do wyboru mam dwie opcje:
1. Podszkolić się, żeby robić lepiej to co robię.
2. Zmienić pracę na stanowisko osoby odpowiedzialnej od uruchomień/programisty PLC gdzie zawsze będę miał kolegów i kierownictwo, do którego powinienem się głosić w razie trafienia na ślepą uliczkę.
Będę wdzięczny za polecenie literatury, która pomoże mi temacie.
#utrzymanieruchu #automatyka
Na uruchomieniach bardzo często się zdarza, że dokumentacja nie ma najnowszych poprawek, coś nie działa jak powinno, koledzy i kierownictwo na urlopie/już wyszli z biura do domu, części nie dojechały a za chwile przychodzi klient obejrzeć pierwsze uruchomienie.
Ja jak poprzednik napisał cisnał szefa o szkolenia, chyba że kasa słaba.
I najważniejsze, podpisujesz się na DTR/CE ?
Byłem ostatnio na tygodniowym szkoleniu z safety.
Jestem głupszy niż byłem przed szkoleniem.
Ten temat to temat rzeka i prawie nic nie jest jasno zdefiniowane, bo od wszystkiego w normach są wyjątki.
Tak jak piszą wyżej, siedź gdzie jesteś i ciśnij o szkolenia.
W razie czego możesz pytać na Mirko. Pomożemy.
@prezydent88:
Możesz dzwonić z takimi pytaniami do supportu / inżynierów aplikacji / sprzedaży tych podzespołów.
Z mojego doświadczenia to na zachodzie (Niemcy, Austria) inżynierowie od razu walą po wsparcie producenta, a w Polsce to chyba wstydzą się tego robić i każdy próbuje rozkminiać po swojemu.
Tak jak koledzy pisali wcześniej, warto kierować się instrukcjami producentów kurtyn świetlnych, osłon blokujących, przekaźników bezpieczeństwa itp.
@To_ja_moze_pozamiatam: taka sobie. Mam umowę na 20 godzin w tygodniu. Nadgodziny są płatne ale gorzej.
@To_ja_moze_pozamiatam: szef wije się przed takimi wydatkami jak węgorz.
@tank_driver: tak. Przycisk estop, który ma być szeregowo też.
@tank_driver: nie. To dobrze czy źle?
@prezydent88: Bardzo dobrze. Poki nie ma twojego podpisu to w razie powaznego wypadku z winy złej konstrukcji maszyny moga Cie co najwyzej zwolnic, ale karnie odpowiadac nie bedziesz. Odnosnie reszty nie szukaj szkolen, ja przebyłem sporo i to strata czasu. Szukaj swojej drogi i badz w niej dobry, najlepszy. Ja zaczynałem od UR a dzisiaj robie swoje maszyny 'na miare' i z tego zyje, zatem głowa
@tank_driver: Hmm... a jak na schemacie elektrycznym stworzonym przeze mnie widnieje moje nazwisko to też nie?
@prezydent88: Czesciowo tak, chociaz i tak finalnie odpowiedzialna jest osoba ktora podpisuje DTR i CE. Odnosnie schematow - trzymaj sie zalecen producenta, i najlepiej wersji 'hard' czyli w przypadkow modułow bezpieczenstwa sprawdzaj czy wszystkie styczniki wykonawcze sa w stanie spoczynku kiedy dostajesz sygnał 'maszyna start'. To samo przy falownikach - Siemesy maja wejscia z obwodow bezpieczenstwa,
@tank_driver: Możesz rozwinąć?
@To_ja_moze_pozamiatam: W kwestii bezpieczeństwa. Wszystkie styczniki pod kontrolą, nie uruchomisz sterowania na zimnej szafie jak któryś jest sklejony. Części ruchome z drzwiami rewizyjnymi oczujnikowane ile się da, kontrola obrotów, zamki, cuda. Po pół roku 3/4 z tych rzeczy trzeba było odłączyć bo się pracować nie dało normalnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)