Aktywne Wpisy
mickpl +406
Nic głupszego teraz nie pada w przestrzeni publicznej, że politycy pis nie będą rozliczani, bo koledzy, bo pakt, bo my was nie ruszamy wy nas i tego typu niesamowite bzdury XD
Moi mili Tuska nie było za co rozliczać. Ani jego ekipy. Jedzenie ośmiorniczek to nie przestępstwo, a Nowak miał kłopoty przez zegarek, tyle.
Za to pis, moi drodzy symetryści to 8 lat złodziejstwa, korupcji, kolesiostwa, łamania prawa i naginania wszystkich zasad.
Moi mili Tuska nie było za co rozliczać. Ani jego ekipy. Jedzenie ośmiorniczek to nie przestępstwo, a Nowak miał kłopoty przez zegarek, tyle.
Za to pis, moi drodzy symetryści to 8 lat złodziejstwa, korupcji, kolesiostwa, łamania prawa i naginania wszystkich zasad.
Zulf +24
#sprzedamauto #motoryzacja #samochody #chwalesie
M5E60 115k przebiegu, po wymianie panewek i sprzegla. 540KM. Mocna i glosnia. Jak ktos jest powaznie zainteresowany to moge podeslac wiecej zdjec i spec.
M5E60 115k przebiegu, po wymianie panewek i sprzegla. 540KM. Mocna i glosnia. Jak ktos jest powaznie zainteresowany to moge podeslac wiecej zdjec i spec.
Niby proste pytanie ale spędza mi sen z powiek, bo mimo, że przeczytałem już z 300 stron książki o Rust, to ciągle nie mam odpowiedzi na to pytanie.
A mianowicie, w jaki sposób powinienem obsłużyć dublujące się zmienne i funkcje w strukturach?
W C++ po prostu utworzyłbym klasę bazową i odziedziczyłbym zmienne oraz funkcje z niej korzystające.
Z tego co wiem to chyba takie podejście jest niemożliwe w Rust.
Traits z tego co kojarzę, może jedynie wymuszać implementację funkcji, które nie korzystają z elementów danej klasy.
Oto przykład z duplikacją kodu z którym mam problem(pole messages i funkcja print_message się duplikują):
Niby mogę to wlepić do innej klasy i ją wrzucić jako obiekt do bazowej struktury, ale wolałbym coś w stylu dziedziczenia C++
https://play.rust-lang.org/?version=stable&mode=debug&edition=2018&gist=69bd793030c5de970f5ecc98755cbca4
#rustlang #programowanie
https://play.rust-lang.org/?version=stable&mode=debug&edition=2018&gist=fdf709bcdc62ebe33d24b74a3c95193e
ale niestety w tym przypadku kod jest dłuższy niż bez trait.
Edit: na pierwsze pytanie takie coś używać: https://play.rust-lang.org/?version=stable&mode=debug&edition=2018&gist=b866723b448223e6122bb082f8e3e175
@qarmin: wyekstrahowanie do osobnej struktury? Ten problem wymaga zmiany myślenia, można spokojnie pisać kod bez dziedziczenia (poza oczywiście interfejsami) zarówno w C++ jak i w Ruscie. Dziedziczenie zmiennych to największa zbrodnia popełniona w programowaniu i bardzo dobrze, że tego nie ma w Ruscie
A polecilbys jakąś książkę albo kurs w którym można się poduczyć poprawnego projektowania w stylu OOP?