Aktywne Wpisy
timek1119 +195
Widząc w gorących post @JanPawelDrugiLechWalesaPierwszy ze swoimi #przetwory to i ja #chwalesie swoimi
#gotujzwykopem
#gotujzwykopem
gnt_1 +424
- Krzychu Bosak zapowiada złożenie zawiadomienia do CBA ws. kredytu naStart
- MRiT nagle po miesiącach nacisku na wprowadzenie tego kredytu decyduje o wycofaniu projektu
( ͡° ͜ʖ ͡°) #nieruchomosci
- MRiT nagle po miesiącach nacisku na wprowadzenie tego kredytu decyduje o wycofaniu projektu
( ͡° ͜ʖ ͡°) #nieruchomosci
Projektowanie pojazdów wiąże się z coraz to większym naciskiem na sprawność energetyczną. Jedynym z ciekawszych mechanizmów, który ją poprawia, jest technologia hamowania odzyskowego. Podczas hamowania część energii kinetycznej pojazdu nie jest już tracona, a odzyskiwana w postaci energii elektrycznej bądź mechanicznej.
Technologia elektrycznego hamowania odzyskowego opiera się na zależności, że podczas wytracania prędkości wykorzystuje się silnik elektryczny, który działa jak prądnica. Pozwala to na odebranie część energii, na przykład z rozpędzonego pociągu, która następnie może być z powrotem przekazana do sieci trakcyjnej.
Hamowanie odzyskowe w sieci trakcyjnej jest możliwe do wykonania w przypadku odpowiedniej wartości rezystancji sieci od strony pantografu i od strony kół. Rezystancja sieci trakcyjnej powinna być odpowiednio niska, a żeby przekazanie energii miało miejsce bez przekroczenia dozwolonej wartości napięcia.
Energię hamowania odzyskowego można wykorzystać w danym pociągu, przekazać do innych pojazdów trakcyjnych, lub też zastosować stacjonarny zasobnik energii w podstacjach. W przypadku zastosowania zasobników ich pojemność energetyczna powinna mieć pomiędzy 5 a 10 kWh. W przypadku zastosowania zasobników energii najbardziej efektywne i przyszłościowe do zastosowania są superkondesatory. Szacuje się, że zwrot inwestycji w przypadku zastosowania takiej technologii nastąpiłby od 7 do 12 lat od czasu jej założenia.
Hamowanie rekuperacyjne jest również wykorzystywane w innych środkach transportu, takich jak: tramwaje, autobusy, samochody elektryczne czy Formuła 1.
Źródła
[1] – Jefimowicz W., Zasilanie sieci trakcyjnej
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OFF-TOP
Przez jakiś czas pod moim tagiem #electromeissner publikowałem popularnonaukowe mini artykuły związane z elektrotechniką. Chcę odświeżyć moje hobby i poświęcić więcej czasu na blogowanie. W związku z tym założyłem blog pod nazwą „Notes Elektrotechnika”. Jeżeli jesteście dalej zainteresowani taką tematyką, zapraszam do śledzenia tego minibloga, mojej strony internetowej oraz strony na facebooku.
W związku z tym postem chciałem również prosić o "wykopanie" tego artykułu - jeżeli Ci się spodobał.
Link do znaleziska: https://www.wykop.pl/wpis/52193477
Bezpośredni link do artykułu: Notes Elektrotechnika
#electromeissner – podoba Ci się obserwuj, nie podoba czarnolistuj ;)
#kolej #zainteresowania #pociagi #elektromobilnosc #inzynieria #technologia #ciekawostki #gruparatowaniapoziomu
Reszta wali w rezystor, albo ED w ogóle nie ma.
Zaletą hamowania ED nie
Napięcie skacze do co najmniej 4000 V (kończy się skala) i wyją jakby miały odlecieć.
Zwiększenie napięcia wskutek hamowania zauważam w odległość 1-2 stacji w ramach jednej sekcji, niezależnie od jej długości. Ale jeszcze się przyjrzę, bo mnie zaciekawiłeś( ͡° ͜ʖ ͡°)