Wpis z mikrobloga

Wykopki to podobno oświecone i postępowe osoby ale jak usłyszą termin "Granie w chmurze" lub "Gry w abonamencie" to zaczynają robić fikołki jak chrześcijanie w XIX w. próbujący zakazać szczepionek tłumacząc, że choroby to wola boga XD

Już niejedno krotnie spotkałem się z wyzwiskami w moją osobę, że jestem durny, a cloudgaming i Gamepass to najgorsze co spotkało branże gier XD Najlepsi są ci co nie widzieli na oczy grania w chmurze, a jedyne co to kojarzą onLive który w 2010 roku nawet nie oferował 720p w przesyle.

Cloud gaming to przyszłość która nas nie uniknie, a bajki o kompresji i input lagu to pozostałości po onLive. Każdy kto próbował #geforcenow doskonale wie, że nie da się odróżnić gry odpalonej na lokalnej maszynie i w chmurze. Wystarczy poczytać wpisy z czasu gdy GFN wystartował dla wszystkich, jakie były wrażenia i jak ludzie byli zaszokowani tym, że tak świetnie to działa. Reddit poświęcony GFN i Nvidii do dzisiaj pieje z zachwytu i płacze, że usługa kuleje jednak listą obsługiwanych gier. Jest jeszcze Stadia którą próbowałem i nie odbiega jakością od GFN ale ich model biznesowy jest jakiś z d--y i dla konsumenta byłoby lepiej jakby upadła. Zresztą Ubisoft ogłosiło, że wszystkie wycinki gier przedpremierowe bedą serwowali na najlepszych możliwych ustawieniach właśnie przez strumieniowanie obrazu do recenzentów i prasy. W przypadku tytułów graficznie wybitnych są przekonani, że przesył w chmurze odzwierciedla w 99% grę odpaloną lokalnie na mocnarnym PC.

No i te nieszczęsne abonamenty. 54 zł za możliwość grania w ponad 200 tytułów na konsoli i PC + granie w chmurze? Dla mnie b---a i opłacam Game Passa od premiery. Do tego zdarza mi się opłacić raz na jakiś czas abonament Ubisofu, Origin Access (PC) albo PS Now (chociaż tu opłacałem go by zapoznać się z exclusivami). Przyszłość to abonamenty chociaż jasne, że nie zastąpią tradycyjnego kupna gier. Sytuacja jak z Netflixem - istnieją kina do których trafiają filmy i dopiero później przechodzą do usług streamingowych ale i instieją produkcje które są kręcone z myślą o streamingu lub są podczas produkcji wykupywane przez Netflixa czy Amazona Prime (vide wykupowanie developerów przez Microsoft lub podpisywanie z nimi umów jak z EA na abonament). Ciekawym przypadkiem jest HBO które doskonale wie, że wiecznie nie będą mieli wysokich przychodów z abonamentu na kanały HBO premium w kablówce. Zainwestowali w swoją platformę streamingową dopóki jest jest jeszcze miejsce i nie jest za późno na taki ruch. W gamingu Sony i Nintendo - obie japońskie firmy są w tyle za zachodnimi graczami. Obie nie posiadają swoich abonamentów z grami i nie planują w nie inwestować - Sony wydało dokładnie takie oświadczenie zapominając, że to oni byli pierwsi z PS Now (°°

Oczekuje dyskusji na poziomie (głupi ja XD) i jestem ciekawy jak wy to widzicie bo czasem się zastanawiam skąd ten konserwatyzm i przywiązanie do pudełek i odrzucanie lepszych rozwiązań.
#ps4 #ps5 #xbox #xboxone #xboxseriesx #psnow #geforcenow #gamepass #pcmasterrace #gry #nintendoswitch
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Policjant997: przecież chyba nikt nie mówi, że game pass to złe rozwiązanie i często ludzie siedzący na psie piszą, że chcieliby mieć taką usługę, bo jak wspomniałeś jest ps now, ale nie jest tak rozpromowane i nie ma go w Polsce, więc trzeba robić konto na UK, a do tego biblioteka jest mimo wszystko bardziej uboga, ale po prostu ludzi bardziej interesują gry od Sony. Co mi z tego game
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Policjant997: Ja liczę na silny rozwój grania w chmurze, gamepass mam i jestem zadwolony bardzo jeszcze nie przeszedlem 1/10 tytułów które tam są,
mam iMaca i na nim się raczej nie gra a czasem chciałbym z kumplem popykać online jakiś tytuł którego nie ma na xboxa albo gdzie PC i XBox nie mają połączonej platformy online
  • Odpowiedz
@Policjant997: dla mnie sama koncepcja grania abonamentowego nie jest zła. Co do streamingu gier - niby spoko rozwiazanie - pobierasz apke na tv, laczysz pada przez bluettoth i jazda, ale niestety odczuwalny lag pomimo niskiego pingu, dobrego internetu i mieszkania w duzym miescie zabija caly fun z grania (uzywalem rozwiazania nvidii i jakiegos drugiego, nie pamietam juz). Moze Microsoft jakos to lepiej ogarnie, ale na ten moment jakos nie moge
  • Odpowiedz
@Dante27: co do biblioteki to można się kłócić bo to kwestia gustu, ale jednak do GPU wchodzą gry w dniu premiery i sporo nowych tytułów jest tam zapowiedzianych, do PS now duże gry też czasem wchodzą, ale raczej nie w dniu premiery
  • Odpowiedz
@Policjant997: Dla mnie gamepass to jak taka stołówka gdzie za parę zł masz do wyboru kilka średniej jakości dań, które akurat dzisiaj zostały wybrane. Tanio i idzie się najeść, ale jednak wolę zapłacić więcej za coś smacznego i co sam wybiorę.
  • Odpowiedz
z czasu gdy GFN wystartował dla wszystkich, jakie były wrażenia i jak ludzie byli zaszokowani tym, że tak świetnie to działa


@Policjant997: no pewnie że tak, bo wtedy można było grać w praktycznie wszystko co się miało na steamie. Tak, paradoksalnie #geforcenow był usługą znacznie lepszą w becie niż jest teraz po premierze.

Jest jeszcze Stadia którą próbowałem i nie odbiega jakością od GFN ale ich model biznesowy
  • Odpowiedz
@Policjant997: ludzie się po prostu boją zmiany jak zawsze, dla mnie najlepiej by było jakby wszystko działo równolegle. I retail i chmura - ogólnie nie jestem fanem chmury bo tendencja jest oczywista: generowanie tytułów miernych ale wiernych platformie.

Pewnie będą się pojawiać jakieś tytuły wartościowe, ale dla mnie nie będą miały wartości przy hitach klasycznych AAA i jeśli będą jednak równolegle w retailu. No i lubię moją dożywotnią licencję od
  • Odpowiedz
  • 2
@Painting-colors-in-the-dark Cloudgaming jest w powijakach xDDDD Pewnie ostatnio styczność miałeś w 2011 roku z OnLive. Moce przerobowe dla gry a dla samej transmisji to dwie różne rzeczy. Racja, na Stadii to problem jest z wydajnością ale NVIDIA dostarcza grafiki RTX 2080 Ti i Nvidie Pascal na swoich serwerach i nie ma opcji żeby gry nie działały lepiej niż na PC u naszych programistów 15k.
  • Odpowiedz