Wpis z mikrobloga

Pograłem trochę w alphę nowego Black Opsa i mam kurde dość mieszane uczucia.

Z pozytywów to przede wszystkim mapy i tryby pod większa liczbę graczy są strzałem w dziesiątkę. Więcej flag do zdobycia sprawia, że nie ma przy nich takiej ciągłej jatki i campfestu, jak na mapach dla 24 graczy w Modern Warfare, a dodanie pojazdów sprawia, że odległości między flagami też nie przeszkadzają. Do tego same projekty map są całkiem ciekawe i póki co przynajmniej wydają się być zbalansowane. Super, że powróciły scorestreaki zamiast killstreakow, może trochę mniej campienia będzie w grze. No ibardzo przyjemnie jest powrócić do okresu zimnej wojny i sprzętu z tych czasów.

Niestety bronie choć fajne to brzmią tragicznie. Może gdyby ubiegłoroczne MW nie miało tak rewelacyjnego udźwiękowienia karabinów to bym na to nie zwrócił uwagi, ale różnica jest kolosalna, broń brzmi jak trzeszczące plastikowe zabawki. Sama gra wyglądem tez nie zachwyca, gdyby postawić ją obok MW to stwierdziłbym, że Cold War wyszło dobrych pare lat przed MW. O animacjach to już wszystko powiedziano, są kiepskie i tyle. Problem z tym jest taki, że niby to alpha to ale gra za niecałe 2 miesiące ma premierę wiec ani dźwięku, ani grafiki, ani animacji już nie zdążą poprawić. Szkoda też ze mapy 6vs6 są trochę za duże do części trybów - na takim Miami w teamdeatchmatchu sporo czasu zajmuje znalezienie przeciwnika.

Z takich drobniejszych rzeczy to mam nadzieje, że w finalnej wersji operatorzy będą przyporządkowani stronom konfliktu, bo obecnie jedyna rzecz, po której mogę poznać, że ktoś jest z wrogiego teamu to kolor nicka i już pare razy złapałem się na tym, że widząc operatora „zachodniego” nie strzelałem, bo myślałem ze jest po mojej stronie i ginąłem przez to. Wiem, że Zimna Wojna, zdrady etc ale to akurat zwykły idiotyzm, bo w każdym shooterze online gracz musi być w stanie odróżnić wroga od sojusznika po samym wyglądzie postaci bez patrzenia na kolor nicka.

A no i byłbym zapomniał a scorestreakach, które zbierają się dużo wolniej ale nie resetują po śmierci. Kto wpadł na taki pomysł powinien pare razy przywalić sobie łbem w ścianę - pod koniec każdego matchu zaczyna się spam artyleria, śmigłowcami etc i praktycznie nie da się grać. Już teraz widać, że ludzie wychodzą z gry pod koniec gdy rusza lawina scirestreakow, nie chce myśleć co będzie po paru tygodniach od premiery, gdy jeszcze więcej osób będzie miało tego dość.

Ogólnie średnie wrażenia mam, gameplay bardziej zręcznościowy niż MW, ale to już kwestia gustu, natomiast gra wyglada i brzmi jak biedny kuzyn MW, a nie tytuł, który ma trafić na nextgeny.

#callofduty #cod #blackops #coldwar #gry
  • 2
@hippomasaz

Wszystko co piszesz jest blisko mojej opinii.
Zadawałem sobie pytania DLACZEGO.

Myślę że wiele rzeczy już dawno zostało naprawione. Dostaliśmy ochłap gry - ALFA

Teraz po kilku godzinach grania spójrz na to:
TRAILER

faktycznie ta gra może wyglądać pięknie !
@Pormen: Na wyreżyserowanym trailerze to wszystko może wyglądać pięknie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kiepskich grafiki i animacji raczej na pewno nie zdążyli naprawić, Call of Duty od paru lat już nam na mniej więcej 2 miesiące przed premierą serwuje różne alphy i bety i finalny produkt nigdy specjalnie się od nich nie różni. To nie jest kwestia paru bugow - odgłosy broni brzmią fatalnie, grafika wyglada słabiej