Wpis z mikrobloga

Mirki, poszukuję tańszego gravela, jesteście w stanie cos doradzić? Sprzęt będzie używany do jazdy wokół "komina", wycieczki samotne gdzie będę chciał szybciej przejechać 40-70 km, ale też 1-2x w roku chciałbym jechać na wyprawę kilkudniową z sakwami i fajnie by było aby była opcja wrzucenia bagażnika na ten czas.
Budżet to 4000 pln, rozważam w sumie esker 2.0 2020, ludzie polecają Marina FC, ale niestety jest on dość ciężki i do szybszej jazdy średnio się nadaje. Polecany jest także w tej cenie kellys soot 30, jedyny minus to claris w porównaniu do Sory z Eskera.

Czy warto w ogole teraz kupowac rower czy może przeczekać do zimy? Jeśli w ogóle byłby dostępny Triban 520 RC to wybór byłby prosty, ale póki co w żadnym sklepie go nawet nie ma :( Mylsicie, że jak zostaną nadrobione braki przez fabryki to będzie można go dorwac?

Rozważałem także nad zostawieniem swojego starego crossowego Whellera pod wyprawy + zakup używanej szosówki, ale z drugiej strony jeśli mógłbym mieć w miarę uniwersalny rower to czemu z tego nie korzystac, wszak amator chyba nie odczuje aż tak wielkiej różnicy jeśli zainwestowałbym w lepsze opony przykładowo.

Proszę o pomoc, może ktoś z Was stał przed takim samym wyborem :)

#gravel #szosa #rower
  • 25
  • Odpowiedz
@koziar123: Może giant revolt 2? Urywasz 10% z ceny co nie jest trudne i za 4200 masz sorę, opony tubeless, dobrą ramę z niezłą gwarancją i sztywne osie
  • Odpowiedz
Jeśli w ogóle byłby dostępny Triban 520 RC to wybór byłby prosty


@koziar123: skontaktuj się z pracownikami decathlonu na czacie, oni czasami widzą inną dostępność.
  • Odpowiedz
@koziar123: Mam Soota 30, jest spoko, ja jestem zadowolony. Oczywiście, lepsze stopniowanie z jakiegoś 2x11 byłoby fajniejsze, a przede wszystkim jakieś 46/48 z przodu zamiast tego 50, ale Claris też jest w miarę akceptowalny.
Dużo dałyby hamulce hydrauliczne, bo jestem ulańcem, ale na tych trp też da się latać.

Baza jest spoko. Widelec karbon, sztywne osie itd.
  • Odpowiedz
@Maldo: bardzo ciekawy gravel, ale cena 4800 pln :( tak to byłoby super, bo pełna tiagra, karbon widelec. Za ile Ty go kupiłeś?

@mmichal: Ciekawe jak w tym roku będzie, bo fabryki mają spore opóźnienia :( Jeśli tak i może mógłbym atakować eskera 4.0, stalowy mocny rower, ale obawiam się, że to mógłby być ten sam problem co z Marinem- waga, tylko z drugiej strony raczej te 1-2 kg nie
  • Odpowiedz
esker 2.0 2020


@koziar123: co do zniżek krossa to w sklepie mi powiedzieli ze nie obowiązuje ich od października umowa na ceny i dlatego mogą zejść tak mocno i co roku jest -20%

Jednak ten cross to biedny osprzęt i waga. Wolałbym szukać używki Fuji jari fajnego czy nawet tribana 500rc + zostawić sobie kasę na lepsze koła i nadal będzie taniej niż ten Kross a będzie pełna sora.
  • Odpowiedz
@palomin_o: Tylko RC520 jak będzie dostępny. Niestety inne rowery z taka specyfikacja kosztują od 4.5-5k w górę. Rc520 kosztuje 3800zł.
Wiem że jest niedostepny, ale jezeli ktoś nei szuka roweru na już, to warto czekać. W sieci oczywiscie jest sporo informacji o #!$%@? kołach w RC500 i RC520, ale to nie problem bo za 1500zł kupujesz nowe koła lżejsze o 0.5kg i cenowo ten rower wychodzi nadal lepiej niż inne i
  • Odpowiedz
@uysy: a miałeś przyjemność może jeździć na nim? Widziałem, że w Warszawie można wypożyczyć 520 rc od decathlonu i się zastanawiam czy nie skorzystać z tej opcji i wziąć go sobie na weekendowe przejażdżki, aby na własnej skórze przetestować go. Nie jest on może piękny, ale właśnie cena robi swoje + starczy na wymianę tych felernych kół na coś lepszego (jesteś w stanie coś polecić do takich 1200 pln gdzie 70%
  • Odpowiedz
@koziar123:
taka uwaga ogólna - w tym budżecie cudów nie oczekuj. Nie spinaj sie ze ma byc tigra czy 105. Klasa osprzętu na dla ciebie drugo-trzeciorzędne znaczenie. Nie skupiaj się za bardzo na wadze bo i tak lekko nie bedzie.
Skup sie na tym aby rower spełniał potrzeby ze tak powiem funkcjonalne. Aby miał punkty montażowe w ramie. Aby miał odpowiednia (wygodną dla ciebie) geometrię. Aby widelec miał punkty montażowe do
  • Odpowiedz
@bibsz: dzięki za uwagę, tak, nie patrzę aż tak bardzo na sprzęt czy to będzie sora/ tiagra/ 105, ale wiadomo im wyższa tym też lepsze komponenty użyte, sprawniejsze i bezproblemowe działanie + więcej blatów co tez ułatwia jazdę. Tak jak wspomniałem, waga to wiem, że tutaj nie będzie nic spektakularnego i czy rower będzie ważyć 11 czy 14 kg, to różnicy nie zrobi to mi przy amatorskiej jeździe. Ogólnie wiem, że
  • Odpowiedz
@koziar123:
jesli chdzodzi o osprzet - różnica istotna różnica jest w przerzutkach tylnych - czy sa z metalu w całosci czy czesciowo z plastyku. To sie mocno odbija na trwałości. sora, claris, alivio acera - plastik. Tiagra, deore i wyżej metal.
Ale do napędów 8-9 rzedowych mozna kupić przerzutki deore 9s. To na długo czas rozwiązuje problem gdy już sie on pojawi.
Cała reszta różnic w osprzęcie miedzy grupami ma już
  • Odpowiedz
@bibsz: o dzięki wielkie, to tego nie wiedziałem akurat jeśli chodzi o materiały użyte przy osprzęcie. Ogólnie gravele teraz są w cenie mocno, ponieważ jest na to moda. Szkoda, że do przełajówek nie można wsadzić bagażnika tylko ratować się podsiodłowymi itp :(
  • Odpowiedz