Wpis z mikrobloga

#xbox #konsole #pcmasterrace #playstation #komputery

Czy myślicie, że ten nowy SeSbox za $300 zatrzyma rozwój gier na kolejne ~7-8 lat? nie ma wątpliwości że mnóstwo ludzi sie rzuci na konsolę "nowej generacji" za cenę konsoli poprzedniej generacji, konsola z tego co widzę a przynajmniej jeśli o cyferki chodzi to GPU ma x3 mniej tflopów i jest na poziomie obecnego topowego xboxa. Czy rzeczywiście jedynie co będą musieli producenci gier zrobić to obniżyć rozdziałkę czy gry by wyglądały inaczej gdyby tak słaby model konsoli nigdy nie powstał?
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@UczesanyPedryl developerzy beda mieli na pewno duzy problem z optymalizacja o czym juz pisza. To wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane. Pomysl ze pisanie oprogramowania jest bardzo skomplikowane, teraz pomnoz to razy 10000000 i wychodzi ci jakie to jest na prawde :)
  • Odpowiedz
@UczesanyPedryl developerzy beda mieli na pewno duzy problem z optymalizacja o czym juz pisza. To wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane. Pomysl ze pisanie oprogramowania jest bardzo skomplikowane, teraz pomnoz to razy 10000000 i wychodzi ci jakie to jest na prawde :)


@PhoenixPneuma: No właśnie mniej więcej kojarzę że to co Microsoft twierdzi to jest bullshit, przynajmniej na PC z tego co wiem to jak masz zajebiste CPU a
  • Odpowiedz
@UczesanyPedryl: Zatrzyma? Nie, PCty dalej będą się rozwijać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Spowolni? Pewnie trochę tak, jak to konsole. W ogóle imo generacje powinny trwać 4-5 lat (większość ludzi też co tyle zmienia kompa), 7-8 to zdecydowanie za długo.
  • Odpowiedz
  • 0
@UczesanyPedryl nope. Architektura jest już znana deweloperom od dłuższego czasu. Przecież jest już podział na PS4 pro i zwykle PS, tak samo XOX I XOS. Jakoś na razie gry się rozwijaly. Podczas tej generacji pojawił się HDR, 4k, Raytracing... Będzie tak jak dotychczas. Wolniejsza konsola to po prostu będzie mniej klatek i mniejsza rozdziałka, większa konsola to większą wydajność.
Gry nie pisze się dwa razy na dwie konsole jeśli to ta
  • Odpowiedz
  • 0
@TotalDisaster też pytanie, co kolejna generacja miałaby wrzucić, nie widzę miejsca na duży rozwój w obecnych technologiach. Jedyne co to DLSS i temu podobne, ale to zwiększanie wydajności a nie jakości. Jednak co 3-4 lata nie ma aż takiego dużego skoku jak co 8 żeby robić zupełnie nową maszynę.
  • Odpowiedz
  • 0
@TotalDisaster choć rozumiem to też nie widzę takiego spowolnienia przez konsole. Przecież wyszło Metro z RT, tak samo CoD. Pojawiły się gry z DLSS które mają pochodzenie konsole, jak FFXV. Nie jest tragicznie ( ͡º ͜ʖ͡º)
Prócz tego na konsolach dużo szybciej idzie implementacja HDR. Nie rozumiem dlaczego na pececie tak mało tytułów z tego korzysta, a zdarzają się nawet takie które na konsoli HDR mają,
  • Odpowiedz
@Yaggar: Nie no ja mam bekę jak reklamuje się ssd jako kosmiczną supertechnologię ( ͡° ͜ʖ ͡°) A na przykład były plotki, że Cyberpunk się spóźnia przez to, że słabo działa na konsolach, w sumie nie dziwię się.
  • Odpowiedz
  • 0
@Amenotejiikara niezbyt trafne porównanie. Musiałbyś porównać XSX do poprzedniej generacji, bo tym samym był pierwszy XO w stosunku do X360. Założenia XSS były takie, aby to była tania konsolka na start, niekoniecznie o poziomie mocno przewyższającym XOX. Nie było takiej konsolki na start w poprzedniej generacji na premierę.
  • Odpowiedz
@Yaggar: właśnie, wcześniej nie było konsoli na start o wydajności poprzedniej generacji a teraz jest. Także nie porównywałbym sytuacji między XSS a XSX do XOS a XOX. To tak jakby w poprzedniej generacji xone był o wydajności x360 a dopiero xone x był właściwym next genem. Według mnie czysty bezsens.
  • Odpowiedz
  • 0
@Amenotejiikara wydajność może podobna, ale architektura i ficzery są nowe. Nie uważamy aby to spowalniało rozwój technologii. To tak jakby psioczyc że NVIDIA opóźnia rozwój, bo wypuszcza RTX3060 który jest wolniejszy niż RTX2080
  • Odpowiedz
@UczesanyPedryl: @PhoenixPneuma: IMHO nie ma się o co martwić. S jest owszem sporo słabszy od X ale to pamiętajmy, że X ma natywne 4K. 4K zjada bardzo dużo zasobów. S jest do FHD (mimo, że twierdzą, że do 1440p ale bądźmy realistami). I to jest spoko podział. Nie każdy ma TV z 4K. Do tego jak ktoś siedzi w normalnej odległości od TV to może nawet tej róznicy
  • Odpowiedz