Wpis z mikrobloga

via Android
  • 0
@Konkaki no ok.. działa. Ale zastanawiam się czy wytrzyma to jak podłączy kilka sprzętów na raz. Zmywarka, pralka, lodówka, tv, laptop, soundbar... Do tej pory były stare sprzęty nawet nie wiem jakie były klasy energetyczne czy coś. Kurcze z elektroniki jestem zielony i chciałbym porady mirki. Wszystko na listwę przepięciową podłączone to na bank.
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@PanKracy582 a jak byś się wypowiedział do tego co napisałem w komentarzach ciut wyżej? Dziadkowie sobie kupują w końcu kilka sprzętów. Są nowocześni więc bardzo możliwe, że będzie kilka tych sprzętów na raz używane. Martwi mnie tylko to czy coś się nie spali jaki sprzęt czy coś.
  • Odpowiedz
@Pavelow: instalacja jest stara to jest fakt. Na zdjęciu nawet to schludnie wygląda.
Czy jest bezpieczna?
W myśl norm z tamtego okresu tak, w myśl obecnych norm nie, ponieważ nie posiada wyłącznika różnicowo prądowego. Dodatkowo kwestia jakości przewodów i połączeń. Spółdzielnia pewnie robi przeglądy ale na tym nie ma sensu się opierać. Poszukaj dobrego elektryka i niech wykona pełne pomiary. Możesz również zapytać czy da się wspomnianą różnicówkę dorzucić bo tego
  • Odpowiedz
Zawsze warto dołożyć bezpiecznik tzw różnicówkę. Sam tego nie założysz, nie zawsze się da, ale jak można to jest bezpieczniej
  • Odpowiedz
dorzucanie roznicowki tylko po to zeby byla xD


@Voxen: no i co w tym dziwnego? Jak instalacja na to pozwoli to dlaczego nie? To już elektryk oceni.

to jest napewno stara instalacja dwuprzewodowa, może i nawet bez zerowania jeszcze


@LRF1000W: ja bym się nie zakładał, widziałem kiedyś starą instalację gdzie były trzy przewody. Elektryk powinien zobaczyć, może coś się z tym da zrobić by było chociaż trochę lepiej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@PanKracy582: jedynymi minusami aluminium jest to, że się utlenia i to, że nie jest zgodne z obecnymi przepisami.