Wpis z mikrobloga

#motoryzacja

Od dłuższego czasu szukam auta dla siebie.. Początkowo swoje poszukiwania ograniczyłem do A4 B7 w dwulitrowym dieslu, w pełnym S-line..
Niestety to co jest dostępne na rynku szybko zweryfikowało moje plany.. Stwierdziłem, że przerzucę się na starszy model - wymagania podobne, 1.9TDI lub 1.8T.. Ale tutaj pojawiło się pytanie "Czy warto dawać 20 000PLN za 18letnie auto?"..
Dlatego szukam dalej i liczę na Waszą pomoc. Mój budżet:
20 000PLN na samo auto,
5 000PLN na OC, serwis początkowy (rozrząd, klocki, oleje, filtry, klimatyzacja, ew. jakieś opony).

Szukam czegoś w kombi, czegoś na lata a nie na rok czy dwa. Zastanawiałem się już nawet nad wynajmem w Toyocie (podobno super oferty ale nie wiem jak to wygląda w praktyce dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności i na jakie koszta trzeba się przygotować).
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@bigger: no właśnie dlatego zacząłem się poważnie nad tym zastanawiać czy to jest sens.. Jakbym miał możliwość ściągnąć coś dobrego ze Szwajcarii i wyszłoby mnie to ~13k za małysza 2003/2004 to chętnie.. Ale nie 20 000PLN ;)
  • Odpowiedz
@kuraku: tylko S4 w takim budżecie nie ma sensu.. Poza tym koszta utrzymania też mnie nie przekonują.. Między innymi temu też nie patrzę na np. A4 B7 3.0TDI.. Potrzebuję czegoś co jest względnie tanie w serwisowaniu i nie pochłonie tysięcy. Jestem na takim etapie w życiu, że planuję każdy grosz - ślub, budowa domu to wszystko w najbliższych dwóch latach więc nie widzi mi się wydawać po 7 000PLN na
  • Odpowiedz
@blackend: to kup sobie Kię czy Opla albo inne auto normalnej marki, które za te pieniądze będą dużo nowsze, pewnie mniej zużyte, a nierzadko lepiej wyposażone.
  • Odpowiedz
@blackend: ja się przesiadłem z Octavii na Volvo S60 i nigdy więcej nie kupię auta z grupy vag. Już lepiej kupić fiata.
A, właśnie. Dosyć fajnym i tanim w utrzymaniu p------------m jest Fiat Bravo w 1.4 Tjet i 1.9multijet. ale jako, że ty chcesz kombi to zostaje ci brzydki fiat Croma (przynajmniej ma fajne silniki ( ͡° ͜ʖ ͡°))
  • Odpowiedz
@Rouksa: Bravo odpada, zdecydowanie za mały samochód. Croma odpada z racji silników. Niestety nie słyszałem zbyt dobrych opinii o nich.
Odnośnie Twojego Volvo S60, jaki rocznik, jaki silnik? Myślałem nad S40 II generacji albo dozbieraniem do S60 II generacji.
  • Odpowiedz
@blackend: kupiłem za 25000 Volvo S60 od pierwszego właściciela z Polskiego salonu. Rocznik 2009, więc polift - koniec pierwszej serii. Przebieg 185000, pancerny 2.4 D5 185km. Unikatowa wersja wyposażenia Diament.
S40 są też fajne, ale jakieś takie zbyt fordowskie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@SpeedFight: no właśnie o tym mówię.. Legenda tego 1.8T przewyższa wartość tego auta.. Najlepsze jest to, że te 1.8T w Polsce są tak zajechane bo nikt ich nie oszczędza.. przecież to pancerna jednostka ;)

Myślałem nad Exeo, wygląda całkiem ciekawie ale w mojej okolicy praktycznie nie ma tych aut. W tym momencie widząc auta zarejestrowane, pochodzące od prywatnego właściciela.. jest 5 sztuk w promieniu 50km.
  • Odpowiedz
@blackend: sam szukałem audi a4 albo a3 w dieslu. Ale albo była jakaś g------a wersja, albo pękały bloki silnika xD A na te poprawione wersję nie było mnie stać
  • Odpowiedz
@Rouksa: generalnie z tych diesli 2.0 w A4 to najsensowniejszą jednostką jest podobno BPW.. W przypadku A3 to jest BMM.. Tylko szukaj człowieku takiego silnika jak ludzie nie wiedzą gdzie jest głupia naklejka.. Co do Volvo, S60 byłaby lepsza dla mnie bo mimo, że to sedan to ma większy bagażnik niż S40.
  • Odpowiedz
@Rouksa: to jeden z minusów sedanów.. Wysoki próg załadunku albo właśnie wąski otwór. Jakiś inny silnik jeszcze polecisz? Na co warto zwrócić uwagę przy oględzinach Volvo?
  • Odpowiedz
W przypadku A3 to jest BMM.. Tylko szukaj człowieku takiego silnika jak ludzie nie wiedzą gdzie jest głupia naklejka..

@blackend: w przypadku A3 nie ma problemu z żadnym 2.0TDI, bo mają stary napęd pompy oleju.
  • Odpowiedz