Wpis z mikrobloga

Mam pytanie #pracbaza, #kurier, #firma, #biznes Dostałem propozycję, żeby postawić busa wraz z kurierem do #inpost na trasę 150 km, 60-100 punktów (Warmińsko-Mazurskie i Podlaskie here). Niestety mój bus jest już trochę zajeżdżony i raczej nie podoła więc zastanawiam sie nad leasingiem używanego 4 latniego #renault master. Z mojej kalkulacji z kosztami leasingu, paliwa, kosztów pracownika, ubezpieczeniem, podatkami i odkladaniem 500zl na naprawy miesiecznie wychodzi niewielki, ale zysk. Czy ktoś tutaj prowadzi podobna działalność? Warto podejmować ryzyko? Bo jednak leasing na 3 lata, a umowę mogą wymówić mi w każdej chwili. Dodam, że nie miałem dotychczas styczności w życiu z kurierką. Niestety koronawirus popsuł mi dotychczasowe działania i przydałoby się znaleźć jakieś dodatkowe źródło dochodu, lecz do tego nie jestem do końca przekonany i się waham. Na co uważać przy współpracy z firmami typu #inpost #dpd #dhl itp? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedzi:)
  • 4
@czaraaas: A może byś mógł wziąć w najem długoterminowy? Wtedy mógłbyś mieć niższe raty, ale wyższą kwotę wykupu, a kupować nie musisz :) Kwestia, że mniejsze koszty, to wyższy podatek.
@czaraaas: wstaw tego swojego busa na 2-3 miesiące i dopiero później podliczeniu czy opłaca ci się leasing. Od jesieni do świąt Bożego narodzenia będzie na pewno dużo pracy. JesCze kwestia pracownika, ciężko znaleźć kogoś dobrego, sam tez musisz ogarniać rejon gdyby pracownik potrzebował wolnego lub na wypadek zdarzeń losowych.
Szczerze to najbardziej przeraża mnie pracownik, nie sądziłem, że będzie tak trudno go znaleźć. Kilka dni temu powystawiałem gdzie się da ofery, lecz odzew jest strasznie marny, raptem kilka telefonów, głównie osoby z małą stycznością z busem. Zrobiłem wywiad wśród kurierów Inpost, których przypadkowo spotykalem i proponowałem takie same warunki. Niby znalazłem chłopaka z doświadczeniem, już się dogadaliśmy, ale dzisiaj zadzwonił, że to ciężka praca, ze dużo jeżdżenia i że nie wie