Wpis z mikrobloga

Drodzy przyjezdni, poruszajacy sie we wlasnych czterech kolkach. Bardzo bym prosil byscie jadac ulica Podwale i skrecajac w Kołłątaja, sprawdzali JAK wyglada sygnalizacja swietlna. Bo najpierw jeden debil z DTR przejechal na czerwonym, a pozniej drugi debil (tym razem z DOL) mnie strabil, ze nie skrecam choc przeciez zielone ... xDDDD

To chyba nie jest trudne ogarnac tych pare swiatelek choc zdaje sobie sprawe, ze u was moze takich sytuacji nie ma :D

#wroclaw #januszemotoryzacji #polscykierwocy #polskiedrogi #prawojazdyznalezionewchipsach
Pobierz stormkiss - Drodzy przyjezdni, poruszajacy sie we wlasnych czterech kolkach. Bardzo b...
źródło: comment_1596986002FCAvW5j8mcBrory4WsIrBJ.jpg
  • 37
@janekplaskacz: @forkbomb:
Od kierującego wymagana jest znajomość przepisów.

§ 97.
1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).


Nie jest określone, że sygnalizator S-3 musi być, nad pasem którego dotyczy.

W sumie to kiedyś myślałem, że jak jest na S-1 zielone, a na S-3 czerwone, to mogę skręcić na zasadach ogólnych, czyli mam skręt "kolizyjny", gdy na S-3 jest zielone to skręt
@niki_niki: a co to wnosi? Bo przecież ten wpis jest właśnie o tym, że kierowcy pomimo tego, że niby znają przepisy (skoro mają prawo jazdy), to gubią się na nieintuicyjnie oznakowanym skrzyżowaniu.
@forkbomb: Rozumiem, gdyby bieżąca sytuacja była sprzeczna z obowiązującymi przepisami, ale tak nie jest. Więc zdium ma poprawić układ sygnalizacji na podstawie czego? Że w innym miejscu jest to rozwiązane inaczej? Przecież taki wniosek ubiją na samym początku.
@niki_niki: na podstawie tego, że mimo, że zgodne z przepisami, to oznakowanie jest nieintuicyjne i kierowcy się na nim gubią powodując zagrożenie - a tego nikt przecież nie chce. Przepisy nie mówią też nic w kwestii oświetlenia przejść dla pieszych, a mimo to robi się to w celu poprawy bezpieczeństwa. Przykładów jest pełno wiec nie do końca wiem czego w tym nie rozumiesz i o co się właściwie ze mną spierasz.
@niki_niki:

Od kierującego wymagana jest znajomość przepisów.


No i? Przecież ci piszemy o czytelności: będzie czytelniej, mniej ludzi będzie się mylić. Co w tym jest trudnego do zrozumienia?

Albo masz, dodałem wczoraj znalezisko z programu Jedź Bezpiecznie. Pytanie-zagadka: kto ma pierwszeństwo wjeżdżając tam od strony świateł.

https://www.wykop.pl/link/5642185/jedz-bezpiecznie-odc-806-nowa-organizacja-ruchu-na-ruczaju-w-krakowie/
@forkbomb: To należy zmienić przepisy, a następnie dostosować infrastrukturę, albo zainwestować w edukację. Sprawdzić jaki dla jakiego odsetka kierujących ta infrastruktura jest nieintuicyjna itp.
Po drugie nawet jak kierujący w tym konkretnym przypadku przejedzie za S-1 i będzie skręcał w lewo na ogólnych zasadach, to nie ma większego niebezpieczeństwa kolizji, bo zarówno musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom jadącym z naprzeciwka, jak i pieszym.
bo jedne skrzyżowanie jest źle oznakowane.


@forkbomb: Przecież takich skrzyżowań jest multum i są oznakowane prawidłowo, więc nie próbuj zmieniać rzeczywistości, aby pasowała do twojej narracji, tylko dlatego, że dwóch kierujących nie zastosowało się do przepisów. Pewnie dziś więcej osób wyprzedzi na przejściu dla pieszych, niż skręci na takim skrzyżowaniu przy czerwonym na S-3. Wiec co proponujesz, rogatki, rów z kwasem czy rażenie prądem, bo dla niektórych jest nieintuicyjne, co to
takich skrzyżowań jest multum i są oznakowane prawidłowo


@niki_niki: Widocznie mało znasz sytuacji, że coś jest zgodne z przepisami ale w praktyce działa do dupy

dwóch kierujących nie zastosowało się do przepisów


dwóch w ciągu 90s, kiedy OP czekał na zielone. Nie manipuluj.

dziś więcej osób wyprzedzi na przejściu dla pieszych


Nie widzę związku z tematem

Wiec co proponujesz, rogatki, rów z kwasem czy rażenie prądem, bo dla niektórych jest nieintuicyjne,
Nie widzę związku z tematem

@forkbomb: Inne rzeczy są też nieintuicyjne, więc podaję przykład takiej nieintuicyjnej sytuacji dla niektórych.

Jak dla mnie #!$%@? marginalny problem, który dodatkowo nie niesie żadnego zagrożenia.
@niki_niki:

Przecież takich skrzyżowań jest multum i są oznakowane prawidłowo,


Ty ciągle nie rozumiesz, że prawidłowo nie musi oznaczać czytelnie. Można zaprojektować prawidłowo potworka, gdzie będą ciągle kolizje i tak samo prawidłowo zaprojektować czytelne skrzyżowanie, gdzie kierowcy nie będą się gubić.

albo zainwestować w edukację.


Tak, ale przede wszystkich projektantów.
nie musi oznaczać czytelnie.

@janekplaskacz: Czyli mijasz sygnalizator 2m obok auta i uważasz że jest nieczytelny, jest zasłonięty czy co, bo masz rację nie rozumiem w czym problem. Takich rozwiązanie może nie jest najpopularniejsze, ale są, poniżej przykład podobnego. Nikt się nie myli jak jadę, co więcej jak przejeżdżam przez przedmiotowe skrzyżowanie to również nie zaobserwowałem żadnego problemu, w przeciwieństwie do OP'a.

Niefortunnie, na czas remontu na street view, jest zakaz
@niki_niki:

Czyli mijasz sygnalizator 2m obok auta i uważasz że jest nieczytelny


Jedzie kierowca i widzi sygnalizator na górze. Jeden, który wygląda jakby był wspólny dla wszystkich. Skupia się na nim i nie zauważa, że po lewej jest inny. To jest nieczytelne. Dlatego napisałem o dołożeniu sygnalizatora nad pasem do skrętu.

I wiesz co, skrzyżowanie tak samo będzie wg ciebie prawidłowo oznakowane ale, uwaga fanfary, będzie czytelniejsze. Przykład na to, że
Pobierz janekplaskacz - @niki_niki: 
 Czyli mijasz sygnalizator 2m obok auta i uważasz że jes...
źródło: comment_1597049979yT0oTvZ1QyGTH3CUxOvHtE.jpg
Na przykładzie podanym przez ciebie w ogóle nie widzę sygnalizatora nad pasem.


@janekplaskacz: Sygnalizatory S-1 i S-3 są po prawej stronie i nikt nie ma z tym problemu. Co więcej w przedstawionym przeze mnie przykładzie, S-3 dotyczący skrętu w lewo, jest po prawej stronie jezdni co jest niezgodne z przepisami.

§ 97.
4. Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej
@niki_niki:

Sygnalizatory S-1 i S-3 są po prawej stronie i nikt nie ma z tym problemu.


OP ma problem ze skrętem w lewo, bo tam jest osobny sygnalizator.

Dziwie się, że się dziwisz, że na kierunku poprzecznym sygnalizator jest na pasie którego dotyczy, bardzo popularne rozwiązania.


Ja się nie dziwię. Ja ci pokazuję, że podałeś przykład potwierdzający to o czym mówię. Sygnalizatory powinny być nad każdym pasem. Tak jak na
Pobierz janekplaskacz - @niki_niki: 
 Sygnalizatory S-1 i S-3 są po prawej stronie i nikt nie...
źródło: comment_1597053716zRTebceGa7kTEXW8NbSP5o.jpg