Aktywne Wpisy
analboss +54
Czy Rosja coś zyskała decyzją o tej inwazji?
No bo straciła:
- kontakty handlowe z zachodem z powodu sankcji
- lewar energetyczny na Europę
- Rosja wylatuje z klubu mocarstw, traktowana w tym momencie na równi z Iranem
- reputację silnej armii
To jest zdemolowanie państwa w każdym aspekcie: gospodarczym, demograficznym, dyplomatycznym, militarnym, ta decyzja nie ma analoga w mirze,
jedyne co przychodzi do głowy to Finlandia w 40', ale tam
No bo straciła:
- kontakty handlowe z zachodem z powodu sankcji
- lewar energetyczny na Europę
- Rosja wylatuje z klubu mocarstw, traktowana w tym momencie na równi z Iranem
- reputację silnej armii
To jest zdemolowanie państwa w każdym aspekcie: gospodarczym, demograficznym, dyplomatycznym, militarnym, ta decyzja nie ma analoga w mirze,
jedyne co przychodzi do głowy to Finlandia w 40', ale tam
jaszczurki +2
Szczerze, to ta cała akcja z "Legionem Wolności Rosji" czy jakkolwiek ma się nazywać dywizja która rzekomo stoi za atakami na cele rosyjskie na terytorium FR to operacja fałszywej flagi przeprowadzana w interesie Putina.
Jeśli ktokolwiek myśli że w Rosji dojdzie do wojny domowej (a to zapowiadają żołnierze tej jednostki) to sie grubo myli ,bo takie pierdoły są ogłaszane w mediach co kilka tygodni, a zawsze gówno z tego wychodzi. Społeczeństwo Rosyjskie
Jeśli ktokolwiek myśli że w Rosji dojdzie do wojny domowej (a to zapowiadają żołnierze tej jednostki) to sie grubo myli ,bo takie pierdoły są ogłaszane w mediach co kilka tygodni, a zawsze gówno z tego wychodzi. Społeczeństwo Rosyjskie
To chyba nie jest trudne ogarnac tych pare swiatelek choc zdaje sobie sprawe, ze u was moze takich sytuacji nie ma :D
#wroclaw #januszemotoryzacji #polscykierwocy #polskiedrogi #prawojazdyznalezionewchipsach
@janekplaskacz: To wskaż ten przepis, który zabrania/nakazuje ustawiania S-3 w innym miejscu niż nad pasem którego dotyczy. I nie powielaj ilustracyjnego obrazka, tylko przytocz przepis.
Szkoda twojej pracy, wystarczyło zalnikować przepis j/w. Może prawo mamy nie doskonałe, ale obrazki w tym przypadku nie tworzą przepisów.
A ja jestem w opozycji i zapytałem
To działa inaczej. W rozporządzeniu masz podane jak stosować sygnalizatory i nie ma tam takiego przykładu. To nie jest samouczek pod tytułem "jak nie projektować". Ten obrazek jest właśnie przykładem graficznym jak powinno wyglądać skrzyżowanie z sygnalizatorami powyżej.
Podałem ci podstawę prawną. Wystarczy,
@janekplaskacz: Bardzo ciekawe, to jeśliby było tak jak uważasz, to byłoby sprzeczne z przepisem
§ 97.
4. Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie drogi.
oraz byłby przepis, który wymagałby sygnalizatorów nad pasem. Ale jak wiesz takie przepisu nie znajdziesz, bo zgodnie z obowiązującymi przepisami, sygnalizator S-3 może być ustawiony z prawej, bądź z lewej strony
Patrz picrel.
Ja #!$%@?ę. Nie ma przepisów wymagających stosowania sygnalizatorów nad pasem, bo to decyzja projektanta, czy będą one czy nie. Ale w żadnym z przykładów zastosowań nie ma pojedynczego sygnalizatora ogólnego nad pasami połączonego z sygnalizatorem kierunkowym S-3.
Masz jeszcze przykłady z praktyki, jak wyglądają sygnalizatory na takich skrzyżowaniach:
https://www.google.pl/maps/@52.2653738,20.9458463,3a,48.5y,303.17h,90.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sobarMFohuqtJiEkV9dVNQA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.pl/maps/@52.2639746,20.9280566,3a,49y,215.02h,79.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sy6dljGMl6UuaLA20IKmiJA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.pl/maps/@52.2639746,20.9280566,3a,49y,215.02h,79.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sy6dljGMl6UuaLA20IKmiJA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.pl/maps/@52.2775297,20.9390666,3a,75y,13.54h,95.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sptuvlx0eDn1hwr0vB_cpVQ!2e0!7i16384!8i8192
Jak widzisz, na każdym jak jest osobna sygnalizacja do skrętu i sygnalizator nad pasem to jest też osobny sygnalizator nad pasem.
Ty chcesz zmieniać przepisy, szkolić kierowców ale nie przyjmujesz do wiadomości, że najprostszym wyjściem jest dodanie jednego sygnalizatora.
Masz trudność z rozróżnieniem ilustracyjnego obrazka od przepisu?
Bo to nie komiks, w którym będziesz miał ilustrację do każdej sytuacji z kraju, przepisy określają co możesz, a co nie możesz.
W jaki błąd? Przecież sytuacji w których znak/sygnalizator jest po
Po #!$%@? się pytasz, skoro wiesz? W taki, że ktoś spojrzy na sygnalizator ogólny. Ten jeden, dla wszystkich pasów z jednym, jedynym wyjątkiem i nie zauważy, że jest z lewej strony kierunkowy, który ten wyjątek ustanowił. Jak nad jego pasem będzie wisiał osobny kierunkowy to nie popełni takiego błędu.
Masz trudność ze zrozumieniem słowa pisanego, to masz na obrazkach.
No dobra ja kończę jak nie ogarniasz takiego oznakowania, które dotyczy tylko prawego pasa. Aby dotyczyło wszystkich musiałby być powielone po lewej stronie jezdni.
Człowieku, z sytuacją przedstawioną przez OP można dyskutować, bo wymaga sięgnięcia do rozporządzenia dla projektantów, które jest techniczne i nie każdy musi je znać. Ale przykład z ograniczeniem prędkości to tak totalna porażka z twojej strony, że nawet nie podlega dyskusji. To są elementarne braki w wiedzy.
To jest osobny problem. Ale ograniczenie obowiązuje. Na drogach z rozdzielonymi pasami nie ma problemu z ustawieniem znaku po lewej stronie, tutaj jest. Ale jeszcze raz powtarzam: ograniczenie obowiązuje.
Jeżeli byłby to kluczowy i wrażliwy moment to ja bym tam widział znak poziomy odzwierciedlający.
Przeczytałeś te punkty, które ci wskazałem?
Czyli to, że ludzie się mylą na tak oznakowanym skrzyżowaniu a na pozostałych, podobnych się nie mylą wg ciebie nie ma żadnego związku z czytelnością, tak? Ludzie pokonują podobne skrzyżowania bez problemu a z tym jednym mają problem a ty zwalasz to na przepisy. No cóż, nie będę komentował.
@janekplaskacz: Ludzie nie zauważają znaku STOP, co proponujesz? Ludzie nie zauważają przejścia dla pieszych, a nawet czerwonego na sygnalizatorze S-1. I czego to dowodzi, że cześć kierujących z pewnych powodów będzie ignorowała oznakowanie, z którym inni nie mają problemów, bez względu na infrastrukturę.
Podlinkuj dokument
Od dawna postuluję, żeby zmniejszyć ilość znaków właśnie dlatego, żeby takie znaki jak ustąp pierwszeństwa czy stop nie ginęły w zalewie śmieci.
Od dawna postuluję likwidację przejść przez drogi 2+2 bez sygnalizacji świetlnej. A także zmniejszenie ilości przejść dla pieszych (kierowca nie może cały czas wykazywać szczególnej uwagi) oraz zezwolić pieszym na przechodzenie przez jezdnie tam, gdzie
Wrzuciłem załączniki (wersja z 2013 roku) poniżej, bo faktycznie ciężko jest je znaleźć w ISAP.
https://sharefiles.app/download/c87bed7852c6ef48f37fac2493e87adc7b2b54b6