Wpis z mikrobloga

Drodzy przyjezdni, poruszajacy sie we wlasnych czterech kolkach. Bardzo bym prosil byscie jadac ulica Podwale i skrecajac w Kołłątaja, sprawdzali JAK wyglada sygnalizacja swietlna. Bo najpierw jeden debil z DTR przejechal na czerwonym, a pozniej drugi debil (tym razem z DOL) mnie strabil, ze nie skrecam choc przeciez zielone ... xDDDD

To chyba nie jest trudne ogarnac tych pare swiatelek choc zdaje sobie sprawe, ze u was moze takich sytuacji nie ma :D

#wroclaw #januszemotoryzacji #polscykierwocy #polskiedrogi #prawojazdyznalezionewchipsach
Pobierz
źródło: comment_1596986002FCAvW5j8mcBrory4WsIrBJ.jpg
  • 37
Sygnalizatory powinny być nad każdym pasem.

@janekplaskacz: To wskaż ten przepis, który zabrania/nakazuje ustawiania S-3 w innym miejscu niż nad pasem którego dotyczy. I nie powielaj ilustracyjnego obrazka, tylko przytocz przepis.

zaznaczyłem ci zestaw sygnalizatorów

Szkoda twojej pracy, wystarczyło zalnikować przepis j/w. Może prawo mamy nie doskonałe, ale obrazki w tym przypadku nie tworzą przepisów.

Kilka osób ci tłumaczy, że jest to mało intuicyjne

A ja jestem w opozycji i zapytałem
@niki_niki:

To wskaż ten przepis, który zabrania/nakazuje ustawiania S-3 w innym miejscu niż nad pasem którego dotyczy. I nie powielaj ilustracyjnego obrazka, tylko przytocz przepis.


To działa inaczej. W rozporządzeniu masz podane jak stosować sygnalizatory i nie ma tam takiego przykładu. To nie jest samouczek pod tytułem "jak nie projektować". Ten obrazek jest właśnie przykładem graficznym jak powinno wyglądać skrzyżowanie z sygnalizatorami powyżej.

wystarczyło zalnikować przepis


Podałem ci podstawę prawną. Wystarczy,
To działa inaczej.

@janekplaskacz: Bardzo ciekawe, to jeśliby było tak jak uważasz, to byłoby sprzeczne z przepisem

§ 97.
4. Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie drogi.

oraz byłby przepis, który wymagałby sygnalizatorów nad pasem. Ale jak wiesz takie przepisu nie znajdziesz, bo zgodnie z obowiązującymi przepisami, sygnalizator S-3 może być ustawiony z prawej, bądź z lewej strony
@niki_niki:

Nie podałeś.


Patrz picrel.

oraz byłby przepis, który wymagałby sygnalizatorów nad pasem.


Ja #!$%@?ę. Nie ma przepisów wymagających stosowania sygnalizatorów nad pasem, bo to decyzja projektanta, czy będą one czy nie. Ale w żadnym z przykładów zastosowań nie ma pojedynczego sygnalizatora ogólnego nad pasami połączonego z sygnalizatorem kierunkowym S-3.

Zobaczymy, czy będą zadowolone jak ktoś im kiedyś wymusi pierwszeństwo.

Jak w przedmiotowej sytuacji, gdy ktoś zignoruje S-3 i skręci w
Pobierz
źródło: comment_1597056066l7G3XGGU5rVGqQqBrd5c4u.jpg
@niki_niki:
Masz jeszcze przykłady z praktyki, jak wyglądają sygnalizatory na takich skrzyżowaniach:
https://www.google.pl/maps/@52.2653738,20.9458463,3a,48.5y,303.17h,90.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1sobarMFohuqtJiEkV9dVNQA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.pl/maps/@52.2639746,20.9280566,3a,49y,215.02h,79.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sy6dljGMl6UuaLA20IKmiJA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.pl/maps/@52.2639746,20.9280566,3a,49y,215.02h,79.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sy6dljGMl6UuaLA20IKmiJA!2e0!7i16384!8i8192
https://www.google.pl/maps/@52.2775297,20.9390666,3a,75y,13.54h,95.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sptuvlx0eDn1hwr0vB_cpVQ!2e0!7i16384!8i8192

Jak widzisz, na każdym jak jest osobna sygnalizacja do skrętu i sygnalizator nad pasem to jest też osobny sygnalizator nad pasem.

Ty chcesz zmieniać przepisy, szkolić kierowców ale nie przyjmujesz do wiadomości, że najprostszym wyjściem jest dodanie jednego sygnalizatora.
@janekplaskacz:

Nie podałeś.

Patrz picrel.

Masz trudność z rozróżnieniem ilustracyjnego obrazka od przepisu?

Ale w żadnym z przykładów zastosowań nie ma pojedynczego sygnalizatora ogólnego nad pasami połączonego z sygnalizatorem kierunkowym S-3.

Bo to nie komiks, w którym będziesz miał ilustrację do każdej sytuacji z kraju, przepisy określają co możesz, a co nie możesz.

Pojedynczy sygnalizator nad pasami może wprowadzać w błąd

W jaki błąd? Przecież sytuacji w których znak/sygnalizator jest po
@niki_niki:

W jaki błąd?


Po #!$%@? się pytasz, skoro wiesz? W taki, że ktoś spojrzy na sygnalizator ogólny. Ten jeden, dla wszystkich pasów z jednym, jedynym wyjątkiem i nie zauważy, że jest z lewej strony kierunkowy, który ten wyjątek ustanowił. Jak nad jego pasem będzie wisiał osobny kierunkowy to nie popełni takiego błędu.

Masz trudność z rozróżnieniem ilustracyjnego obrazka od przepisu?


Masz trudność ze zrozumieniem słowa pisanego, to masz na obrazkach.
@janekplaskacz:

1. Dotyczy. Nie rób z siebie durnia.

No dobra ja kończę jak nie ogarniasz takiego oznakowania, które dotyczy tylko prawego pasa. Aby dotyczyło wszystkich musiałby być powielone po lewej stronie jezdni.
@niki_niki: no kończ już. Wypunktowaliśmy cię z każdej bzdury, której bronisz ale nadal nie potrafisz zrozumieć, że w projektowaniu infrastruktury, oprócz zgodności z przepisami i normami liczy się także to, żeby była intuicyjna dla jak największej ilości osób. Bo to faktycznie poprawia bezpieczeństwo, a nie #!$%@? znaków i sygnałów, z których cokolwiek wynika tylko wtedy, gdy znasz kodeks ruchu drogowego na pamięć.

Aby dotyczyło wszystkich musiałby być powielone po lewej stronie
@niki_niki:

No dobra ja kończę jak nie ogarniasz takiego oznakowania, które dotyczy tylko prawego pasa.


Człowieku, z sytuacją przedstawioną przez OP można dyskutować, bo wymaga sięgnięcia do rozporządzenia dla projektantów, które jest techniczne i nie każdy musi je znać. Ale przykład z ograniczeniem prędkości to tak totalna porażka z twojej strony, że nawet nie podlega dyskusji. To są elementarne braki w wiedzy.

Aby dotyczyło wszystkich musiałby być powielone po lewej stronie
@niki_niki:

A jak kierujący jadący lewym pasem miałby zobaczyć to ograniczenie prędkości, które potencjalnie mogłoby być zasłonięte przez inny pojazd?


To jest osobny problem. Ale ograniczenie obowiązuje. Na drogach z rozdzielonymi pasami nie ma problemu z ustawieniem znaku po lewej stronie, tutaj jest. Ale jeszcze raz powtarzam: ograniczenie obowiązuje.

Jeżeli byłby to kluczowy i wrażliwy moment to ja bym tam widział znak poziomy odzwierciedlający.
@janekplaskacz: Masz racje, ograniczenie obowiązuje, w tym zakresie cofam, myliłem się. Co do reszty podtrzymuje, wszystko jest zgodnie z rozporządzeniem. To, że da się przedmiotowy sygnalizator umieścić nad prawym pasem i zwiększyć jego czytelność, nie oznacza, że obecne umiejscowienie jest nieprawidłowe czy nieintuicyjne.
@niki_niki:

wszystko jest zgodnie z rozporządzeniem.


Przeczytałeś te punkty, które ci wskazałem?

że obecne umiejscowienie jest nieprawidłowe czy nieintuicyjne.


Czyli to, że ludzie się mylą na tak oznakowanym skrzyżowaniu a na pozostałych, podobnych się nie mylą wg ciebie nie ma żadnego związku z czytelnością, tak? Ludzie pokonują podobne skrzyżowania bez problemu a z tym jednym mają problem a ty zwalasz to na przepisy. No cóż, nie będę komentował.
Czyli to, że ludzie się mylą na tak oznakowanym skrzyżowaniu a na pozostałych, podobnych się nie mylą wg ciebie nie ma żadnego związku z czytelnością, tak?


@janekplaskacz: Ludzie nie zauważają znaku STOP, co proponujesz? Ludzie nie zauważają przejścia dla pieszych, a nawet czerwonego na sygnalizatorze S-1. I czego to dowodzi, że cześć kierujących z pewnych powodów będzie ignorowała oznakowanie, z którym inni nie mają problemów, bez względu na infrastrukturę.

Podlinkuj dokument
@niki_niki:

Ludzie nie zauważają znaku STOP, co proponujesz?


Od dawna postuluję, żeby zmniejszyć ilość znaków właśnie dlatego, żeby takie znaki jak ustąp pierwszeństwa czy stop nie ginęły w zalewie śmieci.

Ludzie nie zauważają przejścia dla pieszych,


Od dawna postuluję likwidację przejść przez drogi 2+2 bez sygnalizacji świetlnej. A także zmniejszenie ilości przejść dla pieszych (kierowca nie może cały czas wykazywać szczególnej uwagi) oraz zezwolić pieszym na przechodzenie przez jezdnie tam, gdzie