Wpis z mikrobloga

Czy ogarniał ktoś w LibGDX animację wartości alpha materiału lub tekstury w modelach wczytywanych z plików G3DJ/G3DB? Blender pozwala na modyfikację takich parametrów np. poprzez zastosowanie driverów. Eksporter modeli G3DB pomija drivery ale eksportując model do FBX a następnie konwertując go do G3DJ, widzę że chyba są te wartości ale ogólnie model wygląda na rozwalony i widzę, że tu chyba będą potrzebne lepsze fikołki ()
#gamedev #libgdx #blender
  • 5
@Gorion103: No najwidoczniej nie ale jeśli można wyeksportować je jako np. współrzędną X drivera to pewnie w trakcie animacji można modyfikować materiał. Tak się domyślam i będę w ten sposób próbował
nigdy nie robiłem nic w 3d w Libgdx, ale nie da się do tego po prostu napisać shadera?

@powaznyczlowiek: Można pewnie obsłużyć to w shaderze ale wcześniej i tak trzeba wypracować jakąś metodologię: oczekiwać na bone w modelu, np. o określonej nazwie i przekazywać wartość jej przesunięcia na osi X z zakresu 0 .. 1 do shadera i tym sterować wartością alpha. Niestety robiąc grę 3D, gdzie trzeba wielu animacji jest