Wpis z mikrobloga

Czy naprawdę tak ciężko postawic z 15 fotoradarow w każdą stronę na całym warszawskim odcinku S8 i bezwzględnie ograniczyć prędkość do 90kmh? Codziennie tam jest kilka wypadków, codziennie każdy z tysięcy kierowców traci dziesiątki minut stojąc w korkach. Czemu nikt z tym nic nie robi? Gdzie jest ten cały #trzaskowski?
#warszawa #ruchdrogowy
  • 75
  • Odpowiedz
@Wajcha44: Most Krasińskiego dużo by nie pomógł. Układ drogowy do którego miał być dowiązany byłby do obsługi ruchu lokalnego). Aby odciążyć most Grota trzeba ograniczyć tranzyt. Jak otworzą most południowy (już niedługo) to będzie lepiej. Do tego potrzeba zbudować duży ring dla Warszawy (śladem DK 50).


@Massad: Tych lokalnych jednak też jest sporo, więc na pewno by coś dał, bo byłoby trochę luźniej na węzłach (które są zdecydowanie zbyt gęsto
  • Odpowiedz
@Wajcha44: Problem wziął się z tego Że ta trasa powstał na miejscu istniejącej infrastruktury. Węzły zostały wymuszone. Tam przede wszystkim powinny być urządzenia mierzące odstępy między pojazdami.

A miasto postawiło na budowę metra celem zmniejszenia ruchu lokalnego zamiast przerzucać ruch lokalny na most Krasińskiego.

Uważam, że fragment S8 od węzła Powązki do Wisłostrady nie pozwala obecnie na utrzymanie ograniczenia do 90km/h powinno być niżej. Zostały popełnione pewne błędy, ale już się
  • Odpowiedz
@AlfredoDiStefano: nie 90 a 50, od Bemowa do samego mostu w godzinach od 6:00 do 21:00 . Najlepiej pomiarowy odcinkowy. Przez 3 pasy rozbiegowe na tym odcinku i szybką jazdę innych tworzą się gigantyczne korki. Innymi słowy szybciej przejedziesz ten odcinek że stałą prędkością 50 km/h niż bez limitu niż stojąc w korku i ruszając co chwilę.
  • Odpowiedz
Czy naprawdę tak ciężko postawic z 15 fotoradarow w każdą stronę na całym warszawskim odcinku S8 i bezwzględnie ograniczyć prędkość do 90kmh?


@AlfredoDiStefano: to absolutnie nic nie da. Na jeden wypadek tamże spowodowany nadmierną prędkością (bo absolutnie nie twierdzę, że ograniczenie tamże jest zbędne) przypada ze dwadzieścia w typowych miejscach, gdzie następuje przetasowanie ruchu i mnóstwo samochodów zmienia pasy, bywa że z nagła i na łolaboga. Tam nawet jak 50km/h postawisz
  • Odpowiedz
to jest kurde chyba ewenement na skalę światową że tranzyt wali centralnie przez miasto


@AlfredoDiStefano: Poza Warszawą nie ma miast. XD

https://wzdw.pl/wp-content/uploads/2016/07/GPR-2015-Mapa-GPR-na-drogach-krajowych-i-wojew%c3%b3dzkich.pdf
http://www.siskom.waw.pl/nauka/gpr/WYNIKI_GPR2015_DK.pdf

W ubiegłym roku dość często poruszałem się S8 w obu kierunkach i ruch odbywał się płynnie. Nijak się to ma do takiej S86 między Katowicami a Sosnowcem.
  • Odpowiedz
@DryfWiatrowZachodnich: nie jest to dobre rozwiazanie, bo przepisy mowia o ruchu prawostronny. S8 to jest praktycznie 3 pasmowa autostrada, tam sie nic nie konczy nagle innikt nie wyjezdza z podporzadkowanej. Jak ktos nie potrafi na odcinku 5km zjechac ani razu na prawy tylko jedzie ciagle srodkowym “bo moze bedzie zjazd” to niech lepiej odda dokument i jezdzi pociagiem.
  • Odpowiedz
Jak ktos nie potrafi na odcinku 5km zjechac ani razu na prawy tylko jedzie ciagle srodkowym “bo moze bedzie zjazd” to niech lepiej odda dokument i jezdzi pociagiem.


@Euphor: teoretycznie tak. W praktyce jazda samochodem to absolutnie nic trudnego, i jak jakis kawalek sprawia ludziom problemy, to nie jest problem w samych ludziach, ale ktos nie pomyslal na podstawie projektowania. Albo jest ewidentnie zle zaprojektowane, albo teoretycznie dobrze, ale nie bierze
  • Odpowiedz