Wpis z mikrobloga

Czy naprawdę tak ciężko postawic z 15 fotoradarow w każdą stronę na całym warszawskim odcinku S8 i bezwzględnie ograniczyć prędkość do 90kmh? Codziennie tam jest kilka wypadków, codziennie każdy z tysięcy kierowców traci dziesiątki minut stojąc w korkach. Czemu nikt z tym nic nie robi? Gdzie jest ten cały #trzaskowski?
#warszawa #ruchdrogowy
  • 75
@AlfredoDiStefano: Ogromny problem to idioci jadacy non stop 90-100 SRODKOWYM pasem. Wyprzedzenie takiego to koniecznosc zjechania albo na prawy gdzie czesto sa ciezarowki albo nieliczni, ktorzy jada prawidlowo, albo przeskok na lewy.
Oznakowanie tez jest marne i zaskakujr wielu kierowcow.
Predkosc to nie problem, problemem sa male odstepy miedzy autami i brak przewidywania.
4. poza tym, trasa jest zle zaprojektowana, jedziesz sobie spokojnie prawym pasem i nagle sie okazuje ze on jest do zjazdu....


@DryfWiatrowZachodnich: Kiedyś tak #!$%@?łem się na ten pas oddzielony barierkami z linek xD Tamtędy nawet przy navi z oznaczeniem pasów trzeba dobrze patrzeć, a natężenie ruchu jest spore i można wpakować się w kogoś raz dwa.

to wina projektantów tej trasy, zjazdy na tej trasie to jakaś masakra, zwłaszcza na
Ogromny problem to idioci jadacy non stop 90-100 SRODKOWYM pasem


@Euphor: jak ktos nie zna trasy to nie jest to takie glupie rozwiazanie... prawy potrafi nagle zrobic sie pasem do skretu. Zreszta zauwazylem to takze w miescie na "normalnych ulicach", na srodkowym czesto sa niemiejscowi bo latwo uciec w obie strony, poza tym z prawego moga skrecac albo wyjezdzac na niego z parkingow wzdluz ulicy

Kiedyś tak #!$%@?łem się na ten
Tu nie chodzi o fotoradar, a o następujące sprawy:
- fatalnie zaprojektowane węzły - krótkie, ciasne
- fatalne oznakowanie dróg szybkiego ruchu w Polsce
- skrzyżowanie ruchu lokalnego z ruchem tranzytowym (brak ringu wokół Warszawy - aczkolwiek zastanawiam się, czy powinien iść on tak daleko jak planowana jest A50)
- nieprzestrzeganie odległości między autami - tu przydałyby się fotoradary jak w Niemczech, pilnujące odległości, nie prędkości.
@AlfredoDiStefano: To nie prędkość jest problemem tylko #!$%@? w rozjazdach i znakach. Tam w kluczowym miejscu jak źle zjedziesz to zamaist pojechać na Białołękę to trafisz na Bielany kilka kilometrów dalej omijając wiele zjazdów.
@Wajcha44: Most Krasińskiego dużo by nie pomógł. Układ drogowy do którego miał być dowiązany byłby do obsługi ruchu lokalnego). Aby odciążyć most Grota trzeba ograniczyć tranzyt. Jak otworzą most południowy (już niedługo) to będzie lepiej. Do tego potrzeba zbudować duży ring dla Warszawy (śladem DK 50).


@Massad: Tych lokalnych jednak też jest sporo, więc na pewno by coś dał, bo byłoby trochę luźniej na węzłach (które są zdecydowanie zbyt gęsto
@Wajcha44: Problem wziął się z tego Że ta trasa powstał na miejscu istniejącej infrastruktury. Węzły zostały wymuszone. Tam przede wszystkim powinny być urządzenia mierzące odstępy między pojazdami.

A miasto postawiło na budowę metra celem zmniejszenia ruchu lokalnego zamiast przerzucać ruch lokalny na most Krasińskiego.

Uważam, że fragment S8 od węzła Powązki do Wisłostrady nie pozwala obecnie na utrzymanie ograniczenia do 90km/h powinno być niżej. Zostały popełnione pewne błędy, ale już się
@AlfredoDiStefano: nie 90 a 50, od Bemowa do samego mostu w godzinach od 6:00 do 21:00 . Najlepiej pomiarowy odcinkowy. Przez 3 pasy rozbiegowe na tym odcinku i szybką jazdę innych tworzą się gigantyczne korki. Innymi słowy szybciej przejedziesz ten odcinek że stałą prędkością 50 km/h niż bez limitu niż stojąc w korku i ruszając co chwilę.
Czy naprawdę tak ciężko postawic z 15 fotoradarow w każdą stronę na całym warszawskim odcinku S8 i bezwzględnie ograniczyć prędkość do 90kmh?


@AlfredoDiStefano: to absolutnie nic nie da. Na jeden wypadek tamże spowodowany nadmierną prędkością (bo absolutnie nie twierdzę, że ograniczenie tamże jest zbędne) przypada ze dwadzieścia w typowych miejscach, gdzie następuje przetasowanie ruchu i mnóstwo samochodów zmienia pasy, bywa że z nagła i na łolaboga. Tam nawet jak 50km/h postawisz
to jest kurde chyba ewenement na skalę światową że tranzyt wali centralnie przez miasto


@AlfredoDiStefano: Poza Warszawą nie ma miast. XD

https://wzdw.pl/wp-content/uploads/2016/07/GPR-2015-Mapa-GPR-na-drogach-krajowych-i-wojew%c3%b3dzkich.pdf
http://www.siskom.waw.pl/nauka/gpr/WYNIKI_GPR2015_DK.pdf

W ubiegłym roku dość często poruszałem się S8 w obu kierunkach i ruch odbywał się płynnie. Nijak się to ma do takiej S86 między Katowicami a Sosnowcem.
@DryfWiatrowZachodnich: nie jest to dobre rozwiazanie, bo przepisy mowia o ruchu prawostronny. S8 to jest praktycznie 3 pasmowa autostrada, tam sie nic nie konczy nagle innikt nie wyjezdza z podporzadkowanej. Jak ktos nie potrafi na odcinku 5km zjechac ani razu na prawy tylko jedzie ciagle srodkowym “bo moze bedzie zjazd” to niech lepiej odda dokument i jezdzi pociagiem.
Jak ktos nie potrafi na odcinku 5km zjechac ani razu na prawy tylko jedzie ciagle srodkowym “bo moze bedzie zjazd” to niech lepiej odda dokument i jezdzi pociagiem.


@Euphor: teoretycznie tak. W praktyce jazda samochodem to absolutnie nic trudnego, i jak jakis kawalek sprawia ludziom problemy, to nie jest problem w samych ludziach, ale ktos nie pomyslal na podstawie projektowania. Albo jest ewidentnie zle zaprojektowane, albo teoretycznie dobrze, ale nie bierze