Wpis z mikrobloga

@kilogruzu: @lewy4pl: Automaty w Volvo tej generacji są po prostu perfekcyjne. Mówię całkowicie poważnie. Świetnie pracują i są bezawaryjne, japońskiej produkcji i konstrukcji AISIN. Co 60 tys. km wymieniać olej, niekoniecznie tymi metodami płukania itp. bo to zwłaszcza na wiekowych skrzyniach wytwarza niepotrzebne ciśnienia itp - po prostu spuścić albo wyciągnąć przez otwór bagnetu i otworem bagnetu podać nowy elegancki różowy.

Skrzynie nie mają prawa szarpać, przeciągać, praktycznie nie czujesz
Złota zasada automatu: jeśli był wymieniany olej to będzie super. Jeśli nie był to będzie remont. Problemem jest to, że w zaleceniach serwisowych olej w skrzyni był uznawany za niewymienialny. Dlatego te skrzynie mają taka złą renomę w Volvo. Co do szukania manuali - wszystkie XC70 mają dwumasę więc sprzęgło plus ona kosztuje podobnie co remont aut. CO do auta, dziwne, ze jeszcze tego nikt nie napisał - uwaga na sam napęd
@Golfinho: Hej. Jak jest z długowiecznością silników 2.5t? Słyszałem, ze silniki są bardzo dobre. Z tego co napisałeś o skrzynie trzeba max dbać. Czy przebiegi powyżej 350 k dla skrzyń automatycznych to kaplica?
@Kb18 Jeśli chodzi o długowieczność to jak pisałem wyżej. Jeśli ktoś dbał to automat bez remontu i 500k zrobi. Jednak jeśli ktoś przycebulił to trzeba zrobić remont. Co do 2.5t jeśli tylko nie był przegrzany i ma sprawny układ chłodzenia (o to trzeba szczególnie dbać) to potrafi zrobić ponad milion km. Sam sprzedawałem 2.5t, który miał ponad 500 tys. w s70 i był git, a z dobre 200k zrobił na LPG. Ten
@Golfinho: Hej. Kupiłem xc70 z silnikiem 2.5T w automacie. Podczas eksploatacji w jakich interwałach powinienem patrzeć na: układ chłodzenia, rozrząd, wymianę oleju w skrzyni, haldex i katówka? Czy na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
@Kb18 olej w przekładniach co 60k, olej w silniku co 10-12k.

Rozrząd chyba co 100k (zalecane chyba 160k, ale bym skrócił).

Chłodzenie sprawdź czy nie cieknie nagrzewnica, bo tędy lubi uciekać chłodziwo.

No i jak każde turbo, pamiętaj aby schłodzić na koniec jazdy

Poza tym jeździć i się cieszyć
@Golfinho: Hej dzisiaj do dłuższej jeździe ok 2h podczas parkowania zauważyłem szarpnięcia przy zmianie biegu z D na R i na odwrót - po zmianie np na D musiałem poczekać 2 sec i samochód ruszał z szarpnięciem. Trochę się zdenerwowałem bo objawy sa typowe z forum - remont. Olej w skrzyni wymieniany był 4 lata temu i 40 tys km. Czy miałeś podobam sytuacje? Czy wymiana oleju będzie rozwiązaniem problemu? Na