Aktywne Wpisy
marta_am +23
Mamy z mężem mały konflikt i zastanawiam się, kto tutaj ma rację.
Oboje mamy różne hobby. On bilard, a ja planszówki i w różne dni chodzimy sobie osobno do klubów. Umówiłam się z dwoma chłopakami z klubu, ze raz w tygodniu dodatkowo będziemy umawiali się u mnie w domu (mam duży dom i ogólnie najlepsze warunki) na dodatkową partyjkę gry. Jest to gra kampanijna, ze scenariuszami, nie da się w to za
Oboje mamy różne hobby. On bilard, a ja planszówki i w różne dni chodzimy sobie osobno do klubów. Umówiłam się z dwoma chłopakami z klubu, ze raz w tygodniu dodatkowo będziemy umawiali się u mnie w domu (mam duży dom i ogólnie najlepsze warunki) na dodatkową partyjkę gry. Jest to gra kampanijna, ze scenariuszami, nie da się w to za

Knaga_powrot +283





siema. Załóżmy, że chce zrobić prostą gierke multiplayer która polegała by na budowaniu i rozwijaniu miasta z pewnymi interakcjami miedzy graczami (handel, proste automatyczne walki między graczami). Idealnie by było gdyby możliwy był crossplatform PC/mobile.
Mam już pewne doświadczenie z unity, robiłem singleplayerowe gierki, jednak multi jest dla mnie totalnie świeżym tematem i nawet nie wiem od czego by tu zacząć.
Nie potrzeba mi jakiejś super dokładnej synchronizacji, raczej docelowo wygladałoby to coś w stylu:
1. klient chce postawić budynek, klient wysyła zapytanie do serwera, serwer sprawdza czy można do zrobić, daje odpowiedz klientowi.
2. klient A atakuje miasto klienta B, serwer oblicza wynik walki i daje odpowiedz klientowi A i B.
Jak najprościej do tego podejść? Które rozwiązania wybrać? Czego musze się nauczyć? W unity i C# poruszam się w miare swobodnie ale to by było na tyle.
z góry dzięki
Komentarz usunięty przez moderatora
Może, żeby rozjaśnić troche dalej chciałbym sprobować zrobić gre w stylu starych przeglądarkowych gier online typu plemiona, ogame itd. gdzie rozgrywka dzieje się non stop - posiada "wspólny" czas dla wszystkich graczy.
wybacz jeśli głupie pytania zadam, ale jest to moje pierwsze podejście do tematu i zdaje sobie sprawe, że nie rozumiem pewnych fundamentalnych kwesti
Komentarz usunięty przez moderatora
Najlepszym i najbardziej optymalnym rozwiązaniem wg mnie jest stworzenie serwerowego builda gry (tylko ze skryptami, bez grafiki, muzyki itp.), gracze
@buhubuhu: thx, to mi troche rozjasnia, nie bylem pewny czy moge taki serwer napisac samemu w unity i c# czy musze uzywac jakis innych jezykow/engine.
@Klamczuszek: dzieki za odpowiedz - w takim razie steam raczej nie obsluzy tego co mam w głowie.
Chociaż na Twoim miejscu bym się jeszcze wstrzymał bo Unity pracuje nad jakimś multiplayerowym rozwiązaniem opartym na DOTS także niedługo może się pojawić jakiś gamechanger w tym temacie.