Do dziś nie potrafię tego zdzierżyć, jak mogli #!$%@?ć Hobbita tandetnym CGI robiąc z niego Shreka ze śródziemia. Golum w 2001 wyglądał lepiej niż orkowie 10-13 lat później.
Całą magię trylogii zabija to paskudne CGI. Smoki oczywiście rozumiem, trolle też, a nawet orły czy dzikie świnie. Ale z orków zrobili taką taniochę, że przywodzi to na myśl jakąś fanowską produkcję. Co tam się #!$%@?ło, że zdecydowali się na 3D? Ogólnie to CGI w całym filmie ssie, jest okrutnie sztuczne i przez połowę filmu ma się wrażenie, że to naprawdę film animowany
@niezwornowazony: To co pokazałeś to różnica między charakteryzacją, a CGI. To sekret dlaczego Władca się tak nie postarzał. Choć nie o wszystkich scenach można to powiedzieć i tam właśnie jest CGI. Podobnie jest z pierwszymi Gwiezdnymi Wojnami czy Odyseją Kosmiczną. Goluma robili tylko jednego i nawet wtedy wyglądał momentami średnio.
ta kompresja rodem z GoPro :D
@TheLSC: Oglądałeś skompresowany film np. streaming, albo z sieci.
@niezwornowazony: Jeśli nie widziałeś dodatków do blu-raya to polecam. Fragment, w którym Jackson z rozbrajającą szczerością przyznaje się do tego jak bardzo źle są przygotowani do Hobbita jest nawet na jego kanale na YouTube. Zanim padł pierwszy klaps na planie trylogi LOTR przygotowania trwały, jeśli dobrze pamiętam 3 lata, z czego 2 to były same elementy charakteryzacji, broń i część dekoracji.
Oglądałeś skompresowany film np. streaming, albo z sieci.
@Polanin: potwierdzam, że w kinie wyglądało to tragicznie. Problemem nie była nie tyle kompresja, co fatalna matryca i obiektyw - o użyciu kamery sportowej świadczy np. głębia ostrości (a raczej jej brak).
@niezwornowazony: Przy LOTR Jackson miał 3 lata preprodukcji, gdzie wszystkie potrzebne propy i inne duperele można było spokojnie ogarnąć. Przy Hobbicie dano mu zaledwie parę miesięcy na zaplanowanie trzech filmów, obejrzyj sobie materiały z produkcji. Pod koniec PJ wygląda jak wrak człowieka, a Andy Serkis potwierdzą, że czasem nawet nie wiedzieli jaką scenę kręcą.
@niezwornowazony: jak obejrzałem Making Of LotR to nie dziwie się, że Hobbit nie dostarczył. Ogrom pracy który został włożony we wszystko, każdy miecz, hełm, dekoracje, jest nieprawdopodobny. Polecam bardzo dokument obejrzeć z wydań DVD.
@Polanin: akurat pierwsze gwiezdne wojny były wielokrotnie poprawiane graficznie, dodano sporo CGI i ciężko nawet znaleźć oryginalne wersje bo nie ma ich w oficjalnej dystrybucji. A szkoda, bo niektóre postaci były prześmieszne
Mirki i Mirabelki, jutro będę pierwszy raz w Szczecinie na dwa dni. Co polecacie zobaczyć? Jestem z koleżką Anglikiem więc fajnie by było ogarnąć coś ciekawego i pokazać mu Polskę z fajnej strony #szczecin #podroze
Całą magię trylogii zabija to paskudne CGI. Smoki oczywiście rozumiem, trolle też, a nawet orły czy dzikie świnie. Ale z orków zrobili taką taniochę, że przywodzi to na myśl jakąś fanowską produkcję. Co tam się #!$%@?ło, że zdecydowali się na 3D? Ogólnie to CGI w całym filmie ssie, jest okrutnie sztuczne i przez połowę filmu ma się wrażenie, że to naprawdę film animowany
#filmy #kino #zalesie #wladcapierscieni
@TheLSC: Oglądałeś skompresowany film np. streaming, albo z sieci.
Komentarz usunięty przez autora
Jeśli nie widziałeś dodatków do blu-raya to polecam. Fragment, w którym Jackson z rozbrajającą szczerością przyznaje się do tego jak bardzo źle są przygotowani do Hobbita jest nawet na jego kanale na YouTube. Zanim padł pierwszy klaps na planie trylogi LOTR przygotowania trwały, jeśli dobrze pamiętam 3 lata, z czego 2 to były same elementy charakteryzacji, broń i część dekoracji.
@Polanin: potwierdzam, że w kinie wyglądało to tragicznie. Problemem nie była nie tyle kompresja, co fatalna matryca i obiektyw - o użyciu kamery sportowej świadczy np. głębia ostrości (a raczej jej brak).
https://www.filmweb.pl/film/Hobbit%3A+Pustkowie+Smauga-2013-469867/discussion/24fps+vs+48fps,2351502