Wpis z mikrobloga

Krucii. Mam wrażenie, że wszystkie redakcje zajmujące się #motocykle i #motoryzacja dają dupy za szekle od koncernów motoryzacyjnych.
Może ktoś poradzić czy warto brać na 1 "duży" motor pojazd w stylu Yamaha MT03, BMW G 310 R, Honda CB300R? Wszystkimi jeździłem już u dilerów i MT podoba mi się najbardziej ale zastanawiam się czy opłaca się brać nowy motor na ten pierwszy "duży". Ogółem zależy mi na motorku klasy 300cc, którym można pojeździć również na torze.
Z 1 strony leasing i ubezpieczenie więc w sumie #!$%@? plus nowoczesne elektroniczne systemy ratowania dupy. Z 2 strony motorek za 20coś kafli #!$%@?ć po tygodniu noooo trochę średnio tak xD
#kiciochpyta #pytanie
  • 35
  • Odpowiedz
@Gviazdor: Zależy jaki rodzaj użytkowania motocykla Cię interesuje, ale skoro ma to być pierwsze moto, polecam używkę, bo:

- jak się przewróci to nie zapłaczesz, tylko podniesiesz i będziesz sobie jeździł dalej
- prawdopodobnie i tak za rok-dwa będziesz miał bardziej sprecyzowane wymagania i wymienisz sobie na jakiś inny moto

Generalnie obydwa punkty związane są również z relatywnie wysoką utratą wartości nowego sprzętu przez użytkowanie/ewentualną glebę, oczywiście nie wiem na ile
  • Odpowiedz
@Gviazdor: Kumpel kupił w tym roku SV650 właśnie na pierwsze moto i jest megazadowolony. Ja z kolei kupiłem sobie gruza 400cc za 3k do treningu (jako trzeci motocykl:p) i też fajnie mi się tym jeździ. Wszystko zależy od tego jak planujesz użytkować sprzęt - na wypady poza miasto jednak większa pojemność robi różnicę. No i z zalet SV650 (zakładając nowy sprzęt) jest jeszcze to, że jest to moto niewiele droższe od
  • Odpowiedz
@Gviazdor: szerokość moto sportowych jest podobna, bo 250, 300, 600 i nawet litry mają podobną szerokość (różnice 1-3 cm chyba), tyle, ze czacha, bak itd wyraźnie szersze, moto dłuższy więc jak złożysz lusterka to yamaha r1 ma szerokość 72cm, litrowa cbrka 68.5cm, a cbr250r ma 72cm. Jak czacha szersza w większych pojemnościach to może lusterka też bardziej wystają
  • Odpowiedz
@Gviazdor: a ja zrobiłem inaczej niż większość Ci tutaj radzi. Kupiłem nowe G310r na pierwsze moto. Teraz jeździ na nim różowa. Stwierdziłem, że kupić gruza to nie sztuka, a nie mam takiej wiedzy żeby mieć pewność że nie pakuję się na minę i wolałem kupić małe moto z salonu niż kilkuletnią 600.
  • Odpowiedz
@Gviazdor: A ja wziąłem nowa 650 na 1 moto i nie było problemu. Jedynie parkingówki się trafiły, ale od czego są gmole. ( ͡° ͜ʖ ͡°) A teraz zmieniłem po 3 latach leasingu na nowego lytra. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przynajmniej nie znając się, właśnie jak wyżej nie było problemu z przebieraniem przez miny i inne okazyjne używki, tylko lanie paliwa i okresowe
  • Odpowiedz
@Gviazdor: Mówie ogólnie o kupowaniu nowego, i nie wiem czy takie droższe, zależy od marki i modelu. Na pewno 600 za to na dłużej starcza. Ja tam gdyby nie kaprys to nie miałem jakiegoś deficytu mocy mając te 70 koni.
  • Odpowiedz