Wpis z mikrobloga

Witam Mirki. Są tu spece od ubezpieczeń ? Miałem wypadek samochodowy, sprawca wyjechał mi z podporządkowanej - samochód którym jechałem,szkoda całkowita, czekam na zwrot z oc. Czy ja jako kierowca mogę ubiegać się o zadośćuczynienie ? Czy jakieś dla mnie jako kierowcy odszkodowanie z oc sprawcy ? Moje straty to uraz głowy, ogólne stłuczenia i mocno obita ręka która mam w ortezie. Na codzień jestem lekarzem chirurgiem i z racji tego moja praca jest teraz mocno ograniczona nie mogę operować. Czy jest sens walki o jakaś formę odszkodowania ?

#wypadek #odszkodowanie #polisa #ubezpieczenia
  • 8
@zielonykermit_: oczywiście, że tak sprawca wypadku nie odpowiada tylko za szkody majątkowe, ale także za osobowe. Jak najbardziej ma sens, z tym że Towarzystwo może zaniżyć odszkodowanie w razie wypłaty (częsta sprawa w przypadku wypłat z OC), więc możliwy będzie potem proces przeciwko Towarzystwo. Ale ogólnie to jak najbardziej możesz.
@zielonykermit_: Dokładnie. Możesz się domagać odszkodowania za wszystkie następstwa tej szkody. W sprawie auta możesz odezwać się do mnie na priv to mogę sprawdzić czy Twoje odszkodowanie na pojeździe nie zostało zaniżone.
@januszerka: Moc, mogę zawsze wszystko ciekawi mnie tylko czy jest sens, tzn długa droga papiery itp a na koniec rzuca 100zl ?
Dodam ze nie brałem L4 bo muszę pracować żeby mieć pieniądze zwłaszcza ze mogę pracować poza blokiem operacyjnym. Chodzi mi raczej o odszkodowanie za doznane straty ujmijmy to psychiczne.
@zielonykermit_ pewnie, że tak. Możesz ubiegać się o odszkodowanie z OC sprawcy. Przedstawiasz dokumentację medyczną i oni na jej podstawie wyliczają Ci uszczerbek. Co do zadośćuczynienia to też możesz zgłosić taką szkodę a najlepiej iść na konsultację do radcy prawnego.