Wpis z mikrobloga

Przymierzam się do kupna (raczej używanego) pierwszego roweru szosowego. Co będę na tym rowerze robił? Raczej nie ścigał, prędzej będą to kilkugodzinne wypady po okolicach Krakowa, ew. 1 dniowe wypady w bardziej górzyste tereny. Mój budżet to ok 4000zł (choć chętnie wydam mniej). Wydaje mi się, że w tej cenie można już dostać karbonową ramę i osprzęt 105 i wyżej. Oczywiście kuszą mnie też gravele, albo coś co będzie się lepiej nadawało na bikepacking (ale na to brakuje czasu), no ale chyba jednak spróbuję szosy.

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-trek-emonda-shimano-rozmiar-54-CID767-IDDMzGQ.html - co powiecie na tą? warto się zainteresować? mam też na oku kilka innych, tańszych emondek (od 3100 do 3500), ale one na Tiagrze, a ta na 105. A może to zbyt agresywny rower jeśli nie planuję ścigania?

https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-merida-centurion-carbon-ultegra-11s-dt-swiss-50-CID767-IDAcSrc.html - albo może taki Centurion? również carbon i Ultegra

Może warto zamiast karbonowej ramy pójść w hamulce tarczowe? Albo może nie warto a tyle kasy wydawać na pierwszą szosę? Albo może jest coś ważnego na co warto zwrócić uwagę.

Będę wdzięczny za każdą opinię.

#rower #rowerowykrakow #rowery
  • 3
Jak jest asfalt jest dobrze jak nie ma to jest tragicznie.


@bibsz: @takijakislogin: Jak jest dobry asfalt jest dobrze a u nas to z asfaltami różnie bywa.
Z drugiej strony, równa (nie żwirowa) bita gruntowa droga jest nieraz wygodniejsza niż nierówny i dziurawy asfalt.
@takijakislogin: Cześć, mam nadzieję, że trochę pomogę. Po pierwsze grupę Ultegra odrzuć od razu.. na pierwszy rower szosowy nie odczujesz kompletnie żadnej różnicy między Tiagra R4700, 105 R7000/5800 a Ultegra (sam od 6lat śmigałem na 105 5600 i przesiadłem się na Ultegra R8000 i nie widzę różnicy) lepiej na zaoszczędzonym osprzęcie wybierz hamulce tarczowe i dobre lekkie koła. Koniecznie ramę wybierz taką która zmieści minimum opony 28C a najlepiej jak wejdą