Wpis z mikrobloga

@Crea: Ja używam od ok. 2 lat Motosafe Tour i Race i jestem bardzo zadowolona, szczególnie z tej "mocniejszej" wersji, natomiast też niestety nie mam porównania z Biker Pro.
@Crea: Nie ma lepszych niz piankowe. najlepszy wspolczynnik tlumienia dB
3M kosztuja ~50 gr w chinach, ale trzeba wiedziec jak je poprawnie wkladac

a tak to jeden #!$%@? co kupisz. tu placisz za nazwe i wyglad a nie roznia sie od takich typowych BHP
Bike-r pro czy Alpine MotoSafe pro?


Mam przekrój zatyczek, od Alpine MotoSafe, stary i nowy model, Haspro Moto, 3M Clear Ear, Alpine WorkSafe - używam w pracy, zwykłe piankowe 3M, czyli przekrój od 0,50zł, przez 10 zł, 70 zł do ponad 100 zł, i powiem Ci szczerze, jak @Tylko_noc - jeden #!$%@? :). Różnica taka, że sylikonowe myjesz i kupujesz jedne na długi czas, piankowe używasz i wywalasz.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Tylko_noc: nie chcę wyciszyć, chcę wyciąć pasma niebezpieczne dla słuchu i słyszeć otoczenie. Dlaczego te zwykłe piankowe się nie nadają. @Glenroy: to zwróć uwagę na otoczenie ile słyszysz w zwykłych, a ile w tych najdroższych.
@Crea: Zupełnie szczerze, 3M ClearEAR, które kupowałem po 10 zł, mają takie same parametry, jak MotoSafe Touring za 70 zł ;). Jeżeli chodzi o zwykłe pianki, czy stopery przemysłowe...szczerze, nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy, między takimi MotoSafe Race. Serio, stopery tłumią albo mniej, albo bardziej, ale w bajki o jakiejś selektywności pasm, przy stoperach pasywnych to Ty nie wierz. Takie cuda to w aktywnych ochronnikach ;).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mpetrumnigrum: widać, że mało jeździsz (

Głośność od 70dB to za dużo dla ludzkiego zdrowia. Zmieniłem kask z Hjc is17 na i70 i wydaje mi się głośniej, regulowalem już szybę itp.
: widać, że mało jeździsz (


@Crea: jeśli około 20 tys km rocznie to mało to tak.
Jeżdżę motocyklem bez praktycznie żadnych osłon aero dynamicznych i na zwykłych drogach nie jadę szybciej niż 110km/h
@mpetrumnigrum: Spoko, potrafię zrobić niewiele mniej w ciągu sezonu nie wyjeżdzając dalej jak dwa województwa od miejsca zamieszkania.

Nie każdy motocykl ma świetnie wyciszony układ wydechowy. Jeśli Twój motocykl spełnia warunki EURO4 to ja się nie dziwie, pewnie tak jest.

EURO3 i sportowo-turystyczny kask są w stanie już wywołać szum i ból głowy po kilkuset kilometrach.
Mam oryginalny tłumik i szybę a mimo to po dłuższej trasie bez zatyczek to potem głowa boli.


@gaily: Tłumik ma bardzo dużo do tego. Możesz mieć tak głośny że i przy 130 km/h będziesz go słyszał.
Jaki masz kask ze szczęką podnoszoną? Lub otwarty one są głośne. Jeśli masz kask integralny i oryginalny tłumik to rzeczywiście musisz zacząć stosować zatyczki do uszu.
PS. jestem ciekaw czy to pomorze bo może się
@mpetrumnigrum: tez kiedys twierdzilem ze zatyczki sa niepotrzebne. Dopiero jak zaczalem uzywac dotarlo do mnie, jak bardzo powietrze halasuje. Tak, powietrze, nie sam motocykl. Sluch to taki narzad, ze nie tracisz go z dnia na dzien. Pojezdzij tak jeszcze z 10 lat a Twoim najczesciej uzywanym zestawem slow bedzie: "co?" "slucham"? ""mozesz powtorzyc?
tez kiedys twierdzilem ze zatyczki sa niepotrzebne. Dopiero jak zaczalem uzywac dotarlo do mnie, jak bardzo powietrze halasuje. Tak, powietrze, nie sam motocykl. Sluch to taki narzad, ze nie tracisz go z dnia na dzien. Pojezdzij tak jeszcze z 10 lat a Twoim najczesciej uzywanym zestawem slow bedzie: "co?" "slucham"? ""mozesz powtorzyc?


@kefas_safek: CO!!!