Wpis z mikrobloga

Dobra ale apropo next genów to na papierze mamy naprawdę największy przeskok sprzętowy generacji w historii konsol nie licząc oczywiście przejście z układów 2d na 3d. Pod względem cpu to jest poprawa warta chyba z dwóch generacji xD z ujowego nawet do telefonów jaguara do 8 rdzeniowego Ryzena 2, z gpu 1.9 TF do 10 TF RDNA2, SSD i szereg innych technologicznych nowinek. Wydawało by się, że pokazane gry do tej pory powinny nam topić oczy i powodować opad szczęki. A prócz Horizona 2 i szybkiego ładowania leveli Sraczeta, nic d--y nie urwało. Wręcz wyglądało na oko jak podrasowane trailery pokazujące możliwości ps4 pro albo xboneX xD Strasznie dziwna sprawa dlatego postanowiłem wypisać szereg powodów takie stanu rzeczy, które mogą być prawdziwe lub nie.
-Sony bardzo długo nie mogło zfinalizować specyfikacji next genów, przez co studia miały baardzo ograniczone możliwości dopasowania możliwości enginów do next genowych gier premierowych. Musiano z tego powodu iść na kompromisy, ewentualnie szybkie poprawki na ostatnią chwilę ale trudno to będzie nazwać wykorzystaniem w pełni zfinalizowanych możliwości sprzętu
-Jeden z głównych powodów imo Fakt, że żadna z gier pokazanych do tej pory nie pokazuje możliwości sprzętu bo co jest potwierdzone prócz paru wyjątków, są to gry multiplatformowe i crossgenowe. A więc nie robione od podstaw na ps 5. Ratchet i Horizon wyglądają spoko ale musiały być tworzone bez pełnej wiedzy na temat finalnej specyfikacji ps 5.
-Pierwszy rzut produkcji na nowe konsole będzie cierpiał na niepotrzebną aż tak imo implemetację ray tracingu i pierdyliarda efektów cząsteczkowych żeby się popisać możliwościami cpu i gpu, przez co cierpieć będzie reszta oprawy. Takie wodotryski w rozdziałce 4k i 60 fps brzmi jednak zbyt wymagająco nawet dla komputerów za 8 kafli a co dopiero konsoli za 2k. Podejrzewam że devy szybko z tego zrezygnują i zaczniemy dostawać faktycznie super wyglądające gry ale bez nadmiernego ray tracingu i może w 1444p.
-Obecny brak w pełni napisanych pod nową generację silników graficznych. Prócz dużo studiów już planuje przejść na unreala 5 którego jeszcze nie ma w praktyce. Wraz ze stworzeniem enginów od podstaw dla next genów, zaczniemy widzieć dużo lepiej wyglądające gry za 2-3 lata niż zaraz po premierze konsol imo
- największy przeskok i rewolucja nie bedzie na poziomie dużo lepszej grafiki ale np. dużo większej ilości detali, geometrii, lepszej sztucznej inteligencji, wielkości świata, rozbudowy mechanik rozgrywki itd.
Ostatni, mam nadzieję mało prawdopodobny powód. Cała ta specyfikacja nowych konsol jest przehypowana, dimishing return daje znać o sobie teraz bardziej niż wcześniej, parcie w 4k upośledza wydajnościowo konsole, gry zrobione były na szybko byle zdążyć na premierę?

Tak czy siak, jeszcze czeka nas sporo pokazów microsoftu i sony, może jednak pokażą lepsze asy w rękawie niż do tej pory ¯\_(ツ)_/¯

#gry #ps4 #ps5 #pcmasterrace #konsole
stefan8800 - Dobra ale apropo next genów to na papierze mamy naprawdę największy prze...

źródło: comment_1592211663IVRzdlBKsqqDgLKbP5UFZH.jpg

Pobierz
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@stefan8800: To już nigdy nie będzie skok w grafice, a jedynie ewolucja, czyli powolne zmiany. Do tego zapotrzebowanie na moc obliczeniową nie rośnie wprost proporcjonalnie do jakości grafiki, a raczej wykładniczo. Potrzebs dużo mocniejszego sprzętu, żeby gry wyglądały trochę lepiej.
  • Odpowiedz
@stefan8800: wydaje mi się ze konsole nie są projektowane pod 1440p - twórcy zakładają ze będzie się grało na telewizorze, a te mają zazwyczaj albo 1080p albo 4k (te nowsze). Jak mam zgadywać to będą iść w bajery w 4k kosztem płynności (dalej 30Hz).
  • Odpowiedz
@juma777: wszystkie gry pokazane na evencie sony śmigały w natywnym 4k co sugeruje ze to będzie standard, tym bardziej już teraz każda gra na xboxa X ma tryb 4k. A trudno już nawet znaleźć tv w markecie który by nie miał tych 4k, nawet w telewizorze za 1500 zł
  • Odpowiedz
A prócz Horizona 2 i szybkiego ładowania leveli Sraczeta, nic d--y nie urwało.


@stefan8800: Bo tylko ignoranci się spodziewali tego, że wszystko będzie urywać "tyłek", to lineup na początek generacji, a te zawsze były "biedne" pod względem technologicznym. Zawsze się zastanawiam - czemu przy tych analizach komentujący nie mogą sobie po prostu spojrzeć na początki każdej generacji a potem na jej koniec i dopiero wtedy wystawiać jakąś ocenę :V.

Zwłaszcza,
  • Odpowiedz
@Bratkello: no własnie nic bardziej mylnego ( ͡° ͜ʖ ͡°) killzone shadowfall urywał dupe na pokazie i pokazywał duży przeskok to samo niedługo po nim order 1886 który jest absolutną topką graficzną do dzisiaj. Ale coś mi każe właśnie sądzić, że devy nie do końca byli w pełni gotowi do pokazania możliwości sprzętu przy produkcji gier startowych na tą generacje
  • Odpowiedz
order 1886 który jest absolutną topką graficzną do dzisiaj


@stefan8800: Taka topka, że gra była tak nędzną grą, że dziś o niej mało kto pamięta ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tak samo o Shadowfall

Tak jak pisałem - programiści muszą napisać narzędzia do tego a to nie jest wcale łatwe - przy demku UE5 prace teoretyczne nad implementacją generowania scen bez limitów polygonów trwały kila lat (
  • Odpowiedz
@Bratkello: dodałbym jeszcze, że jest jeszcze kwestia tego ile mogą trwać pracę nad grami premierowymi na nowego gena? Max parę lat i to z niejasną wiedzą o finalnym sprzęcie na którym mają chodzić. A produkcja rdr2 trwała 8 lat z pełną świaodmością na jakim sprzęcie ma chodzić, podobnie god of war
  • Odpowiedz
A produkcja rdr2 trwała 8 lat


@stefan8800: W game devie czas produkcyjny nie jest liniowo powiązany z jakością gry - w sensie - im dłużej gra jest produkowana tym musi być LEPSZA/ŁADNIEJSZA - nie wcale nie musi być - tym bardziej, że gra - grze nie równa. Inaczej się projektuje i buduje gry stricte liniowe, inaczej z open worldy, inaczej gry wyścigowe etc.

W takim RDR2 może prace faktycznie trwały
  • Odpowiedz
  • 0
A prócz Horizona 2 i szybkiego ładowania leveli Sraczeta, nic d--y nie urwało.


@stefan8800 Ssd w tych konsolach, to nie tylko "szybkie ładowanie leveli", ale zmiana filozofii projektowania poziomów gry i w pełni zostanie to wykorzystane jedynie w exclusivach. Jest na YouTube fajna reakcja na sprzęt sony od gościa, który pisze gierki i jak jesteś zainteresowany, to polecam obejrzeć. Typ tłumaczy co oznacza tak szybki ssd w ps5 i reszta technologii
  • Odpowiedz
@Mruvek: dla mnie to ten sam silnik gry, tylko ze mieli 4 lata by ta gre dopiescic i ulepszyc graficznie. Gra nie robiona na UE 5, zatem pojawi sie prawdopodobnie na ps4 i 5. Tak jak tworca mowil, nie pokazano niczego co by swiadczylo o tym ze mamy przeskok graficzny. Na ten moment beda to leciutko lepiej wygladajace gry, ale umozliwiajace to co sony obiecalo o wydajnosci. Trzeba czekac, na
  • Odpowiedz