Pytanie do właścicieli automatów - po zaparkowaniu, zazwyczaj wrzucacie ręczny? Czy samo "P"? Przeczytałem gdzieś, że jeśli zaciąga się ręczny, to najlepiej zrobić to na biegu "N" (przy całkowitym zatrzymaniu)a dopiero potem wrzucić "P" - też tak robicie? #motoryzacja
@krychu789: ja tylko P ale nigdy tez nie mialem sytuacji, zeby gdzies na wzniesieniu parkowac - w sumie nie wiem jak powinno sie robic ale chyba P od tego jest?
@krychu789: Tak jak mówisz. Robię tak, żeby auto "zatrzymało się" na hamulcu ręcznym a nie na zapadce w skrzyni - nic by jej nie było pewnie i tak, od tego jest, ale są przypadki, ze potrafi się zblokować lub zerwać.
@TrisMegi: wysokie ciśnienie na N na postoju? Janusze? Na N jest właśnie niskie ciśnienie oleju w konwerterze i dlatego nie można na tym biegu JECHAĆ, bo wał kręci się przy małym ciśnieniu oleju i przez to skrzynia się grzeje, ale nie ma dostatecznego chłodzenia. W korku można przełączać na P zwłaszcza, że tak, jak pisał @rzeznia22, P to N z zapadką.
@TrisMegi: Wątpie by to specjalnie zaszkodziło mojej skrzyni. Ma i tak już 500 tysięcy przelotu i nic jej się nie dzieje, raczej przeżyje całe auto. Nie będę wciskał hamulca przez 3 minuty jak jest długa i #!$%@? zmiana świateł ;)
@krychu789: Na paskim wystarczy tylko P. W przeciwnym razie wszystkie nowe auta mialyby automatycznie reczny zaciagany a tak sie nie dzieje.
Ogolnie faktycznie zalecane jest zaciaganie recznego ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie to nikt nie dowiodl. Wazne aby P nie wrzucac w ruchu i nigdy nie zostawiac P na wzniesieniu bez recznego
@krychu789: A ja mam w dupie reczny i nie pamietam czy kiedykolwiek zaciagalem w automacie. Przejechalem tak setki tysiecy kilometrow i nigdy mi sie (od tego (✌゚∀゚)☞ ) automat nie zdupcyl. A byly to skrzynie wszystkich typow. Od strarej , amerykanskiej 3-4 biegowej przez roznej masci DSG po nowe 8-9 biegowe automaty.
@cwlmod: @krychu789: W praktyce nigdy nie wiesz czy samochód stoi na płaskim czy nie, nawet promil pochyłości którego nie zauważysz już wygeneruje nacisk na zapadki w skrzyni. Nie zepsuje się od razu, ale będzie się wyrabiać i opiłki metalu krążące po układzie zabiją skrzynię.
Argument, że w nowych nie ma automatycznego ręcznego przy P jest kompletnie z dupy, gwarancję przejeździ, a zepsuje się potem, tym lepiej dla producenta.
#motoryzacja
Parkujesz, wciskasz hamulec roboczy, zaciągasz ręczny, dajesz P i puszczasz hamulec roboczy.
N nigdy nie powinno się nadużywać, ze względu na panujące wtedy wysokie ciśnienie w skrzyni
@TrisMegi: Byle nie wrzucać w trakcie jazdy. Nic jej nie będzie. P to jest to samo co N, tyle, że bez załączonej zapadki.
źródło: comment_1591774522LfOhvTbQmZBOmKbkDTPqtQ.jpg
PobierzOgolnie faktycznie zalecane jest zaciaganie recznego ale czy to ma jakiekolwiek znaczenie to nikt nie dowiodl. Wazne aby P nie wrzucac w ruchu i nigdy nie zostawiac P na wzniesieniu bez recznego
@unea: jezeli juz to
Argument, że w nowych nie ma automatycznego ręcznego przy P jest kompletnie z dupy, gwarancję przejeździ, a zepsuje się potem, tym lepiej dla producenta.
@z--x: Albo masz włączony auto hold albo po prostu jakaś marka do robi. VAG/Porsche/Bmw/Merc tego nie robią.
@wombatlbn: Opiłki od czego? Bolec jest na sprężynie dlatego po wbiciu P samochód stacza się i odbija.