Wpis z mikrobloga

Próbuję przerobić załączony tutorial, ale przy budowaniu apki dostaję 4 błędy z czego ten załączony jest chyba najważniejszy. Projekt jest pusty, zaimportowałem jedynie plugin https://github.com/playgameservices/play-games-plugin-for-unity, ustawienia projektu są takie jak w tutorialu. Znalazłem kilka wątków, które niewiele mi pomogły:
https://forum.unity.com/threads/il2cpp-exe-error.311499/
https://forum.unity.com/threads/exception-il2cpp-exe-did-not-run-properly.659323/

Pytanie czy ktoś z Was się kiedyś z czymś takim spotkał? Niestety poniższy błąd w przeciwieństwie do tych które znalazłem na necie wiele nie mówi. Nie mam już pomysłu co zrobić, żeby to ruszyło :/ Help :<

Failed running D:\Unity\2019.3.15f1\Editor\Data\il2cpp/build/deploy/net471/il2cpp.exe --convert-to-cpp --emit-null-checks --enable-array-bounds-check --dotnetprofile="unityaot" --compile-cpp --libil2cpp-static --platform="Android" --architecture="ARM64" --configuration="ReleasePlus" --outputpath="D:\Projects\Unity\MedievalIdleWar\MedievalIdleWar\Temp\StagingArea\assets\bin\Data\Native\arm64-v8a\libil2cpp.so" --cachedirectory="D:\Projects\Unity\MedievalIdleWar\MedievalIdleWar\Assets\..\Library\il2cpp_android_arm64-v8a/il2cpp_cache" --additional-include-directories="D:/Unity/2019.3.15f1/Editor/Data/PlaybackEngines/AndroidPlayer/Tools\bdwgc/include" --additional-include-directories="D:/Unity/2019.3.15f1/Editor/Data/PlaybackEngines/AndroidPlayer/Tools\libil2cpp/include" --tool-chain-path="D:/Unity/2019.3.15f1/Editor/Data/PlaybackEngines/AndroidPlayer/NDK" --profiler-report --map-file-parser=D:/Unity/2019.3.15f1/Editor/Data/Tools/MapFileParser/MapFileParser.exe --directory=D:/Projects/Unity/MedievalIdleWar/MedievalIdleWar/Temp/StagingArea/assets/bin/Data/Managed --generatedcppdir=D:/Projects/Unity/MedievalIdleWar/MedievalIdleWar/Temp/StagingArea/Il2Cpp/il2cppOutput

stdout:
Building libil2cpp.so with AndroidToolChain
Output directory: D:\Projects\Unity\MedievalIdleWar\MedievalIdleWar\Temp\StagingArea\assets\bin\Data\Native\arm64-v8a
Cache directory: D:\Projects\Unity\MedievalIdleWar\MedievalIdleWar\Library\il2cpp_android_arm64-v8a\il2cpp_cache
il2cpp.exe didn't catch exception: System.AggregateException: Wyst�pi� przynajmniej jeden b��d. ---> System.IO.IOException: Plik istnieje.

w System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
w System.IO.Path.InternalGetTempFileName(Boolean checkHost)
w Unity.IL2CPP.Shell.Execute(ExecuteArgs executeArgs, IExecuteController controller)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.ProvideObjectFile(IntermediateObjectFileCompilationData data)
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.<>c__DisplayClass1_0
2.b_0(Object o)
--- Koniec �ladu stosu wyj�tk�w wewn�trznych ---
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.RunWithResult
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.BuildAllCppFiles(IEnumerable1 sourceFilesToCompile, IBuildStatisticsCollector statisticsCollector)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.Build(IBuildStatistics& statistics)
w il2cpp.Program.DoRun(String[] args, List1 foundAssemblies)
w il2cpp.Program.Run(String[] args, Boolean setInvariantCulture)
w il2cpp.Program.Main(String[] args)
---> (Wyj�tek wewn�trzny #0) System.IO.IOException: Plik istnieje.

w System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
w System.IO.Path.InternalGetTempFileName(Boolean checkHost)
w Unity.IL2CPP.Shell.Execute(ExecuteArgs executeArgs, IExecuteController controller)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.ProvideObjectFile(IntermediateObjectFileCompilationData data)
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.<>c__DisplayClass1_0
2.b_0(Object o)<---

---> (Wyj�tek wewn�trzny #1) System.IO.IOException: Plik istnieje.

w System.IO.
Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
w System.IO.Path.InternalGetTempFileName(Boolean checkHost)
w Unity.IL2CPP.Shell.Execute(ExecuteArgs executeArgs, IExecuteController controller)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.ProvideObjectFile(IntermediateObjectFileCompilationData data)
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.<>c
DisplayClass102.b__0(Object o)<---

---> (Wyj�tek wewn�trzny #2) System.IO.IOException: Plik istnieje.

w System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
w System.IO.Path.InternalGetTempFileName(Boolean checkHost)
w Unity.IL2CPP.Shell.Execute(ExecuteArgs executeArgs, IExecuteController controller)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.ProvideObjectFile(IntermediateObjectFileCompilationData data)
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.<>c__DisplayClass1_0
2.b_0(Object o)<---

---> (Wyj�tek wewn�trzny #3) System.IO.IOException: Plik istnieje.

w System.IO.
Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
w System.IO.Path.InternalGetTempFileName(Boolean checkHost)
w Unity.IL2CPP.Shell.Execute(ExecuteArgs executeArgs, IExecuteController controller)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.ProvideObjectFile(IntermediateObjectFileCompilationData data)
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.<>c
DisplayClass102.b__0(Object o)<---

stderr:

Wyj�tek nieobs�u�ony: System.AggregateException: Wyst�pi� przynajmniej jeden b��d. ---> System.IO.IOException: Plik istnieje.

w System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
w System.IO.Path.InternalGetTempFileName(Boolean checkHost)
w Unity.IL2CPP.Shell.Execute(ExecuteArgs executeArgs, IExecuteController controller)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.ProvideObjectFile(IntermediateObjectFileCompilationData data)
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.<>c__DisplayClass1_0
2.b__0(Object o)
--- Koniec �ladu stosu wyj�tk�w wewn�trznych ---
w Unity.IL2CPP.Building.ParallelFor.RunWithResult
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.BuildAllCppFiles(IEnumerable1 sourceFilesToCompile, IBuildStatisticsCollector statisticsCollector)
w Unity.IL2CPP.Building.CppProgramBuilder.Build(IBuildStatistics& statistics)
w il2cpp.Program.DoRun(String[] args, List1 foundAssemblies)
w il2cpp.Program.Run(String[] args, Boolean setInvariantCulture)
w il2cpp.Program.Main(String[] args)

UnityEngine.Debug:LogError(Object)
UnityEditorInternal.Runner:RunProgram(Program, String, String, String, CompilerOutputParserBase)
UnityEditorInternal.Runner:RunManagedProgram(String, String, String, CompilerOutputParserBase, Action
1)
UnityEditorInternal.IL2CPPBuilder:RunIl2CppWithArguments(List1, Action1, String)
UnityEditorInternal.IL2CPPBuilder:ConvertPlayerDlltoCpp(Il2CppBuildPipelineData, String, String, Boolean)
UnityEditorInternal.IL2CPPBuilder:Run()
UnityEditorInternal.IL2CPPUtils:RunIl2Cpp(String, String, IIl2CppPlatformProvider, Action1, RuntimeClassRegistry)
UnityEngine.GUIUtility:ProcessEvent(Int32, IntPtr)

#gamedev #unity3d #unity #programowanie
h3lloya - Próbuję przerobić załączony tutorial, ale przy budowaniu apki dostaję 4 błę...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@zibizz1: uruchamiałem z prawami adm, ale efekt ten sam. Natomiast na Mono nie mogę przestawić, bo nie będę miał wtedy dostępnej architektury ARM64

@buhubuhu: kompiluję apkę dla androida dla ARM64. Ale jak coś to ARMv7 oddznaczone.
  • Odpowiedz
@h3lloya: miałem takiego errora kiedyś. Już ponad rok nie kleiłem żadnego builda na androida, nie pamiętam już jak to naprawiłem. Kojarzy mi się checkboxami z ustawień ale jak nie x86 to nie pomogę, nie pamiętam już. Wybacz.
  • Odpowiedz
@h3lloya: Usuń katalogi Library i Temp i spróbuj ponownie. Inna możliwość, to że antywirus blokuje ci dostęp do plików obiektów - wyłącz go. Poza tym czegoś tu brakuje, chyba nie wkleiłeś pełnego loga.
  • Odpowiedz
Masz w projekcie w Player Settings zaznaczone „Custom gradle template”? Ten pliczek zrobi całą robotę z zależnościami dla Androida. Bez niego wgranie kilku różnych SDK jest bardzo ciężkie a nawet w niektórych przypadkach niemożliwe.
GPGS i inne pluginy w Unity 2018.3.* sprawiały mi wiele przykrości. O wiele lepiej wszystko śmiga w gałęzi 2018.4.* LTS
  • Odpowiedz