Wpis z mikrobloga

Siema Mirki, mama ma problem z Modusem 1.5dCi 2005. Szybko rozładowuje się na postoju (2-3 dni), w losowych momentach wyrzuca błąd poduszki pasażera i od czasu do czasu świeci się immobilizer.
- Aku ma kilka miesięcy. Napięcie w instalacji 12.7V, w trakcie pracy 14.5V, więc ładować ładuje. Na postoju pobiera 0.3A. Jak był kilka dni u mechanika pod amperomierzem to podobno 0.12A pokazywał. Mechanik powiedział, że wszystko git. Jeździć, obserwować ¯\_(ツ)_/¯
- Może to przypadek, ale jak aktywował się immobilizer, a wyłączyłem poduszkę pasażera to po ponownym włączeniu zapłonu blokady nie było. Potem włączyłem poduchę i błąd na jakiś czas znikał, Modusik normalnie odpalał. Czasami na włączonej poduszce wystarczyło kilka razy wyciągnąć i włożyć kluczyk, blokada również znikała.

No i chciałem Was zapytać co byście obstawiali w takiej sytuacji? Bo już dwóch mechaników powiedziało, że jest wszystko git, a aku dziś znów padło :D

[ #motoryzacja | #mechanikasamochodowa | #naprawiajzwykopem | #elektronika ? ]
  • 17
  • Odpowiedz
Na postoju pobiera 0.3A


@ostry_wodorosty: dosyć sporo, ale rozumiem, że ten pobór zanotowałeś po zamknięciu auta i odczekaniu chwili aż wszystkie moduły się "uśpią", tak? Przy takim poborze to w pełni naładowany akumulator np. 60 Ah będzie wykończony po 200 godzinach postoju (teoretycznie), a praktyce to nawet w znacznie krótszym czasie.

Masz jakieś niefabryczne wyposażenie w tym aucie (np. radio, transmiter FM, ładowarka do telefonu)? Sprawdź czy w aucie gasną wszystkie
  • Odpowiedz
@strusmig: Tak, auto było zamknięte. Ja sprawdzałem pobór przez niecałe 2 godziny, mechanik robił to niby 4 dni. Klema plusowa była zaśniedziała to przetarłem papierem w miejscu styku. Na przewód masowy alternatora jeszcze nie zaglądałem, sprawdzę w wolnej chwili. Z wyposażenia to pełna seria, wszystko gaśnie, zostaje jedynie migający alarm. W bezpieczniki muszę się pobawić jeszcze raz, bo wcześniej to sam robiłem i zdarzyło mi się kilka razy przerwać obwód.

Zauważyłem
  • Odpowiedz
@ostry_wodorosty: Sprawdź czy nie masz włączonej funkcji tp ta albo rds w radiu. To są komunikaty radiowe. Radio może się właczać co jakiś, aby je aktualizować i być może to żre prąd.
0.3a nie powinno uwalić akku w dwa dni. W moim aucie też jest coś około 0.3. Błąd poduszki może być nie zależny.
  • Odpowiedz
@cysiekw: sprawdziłem dostęp do tego sterownika i mi się odechciało, zostawię to sobie na koniec :P

@SpokojnyPan: przy takim poborze to aku 74Ah powinno chociaż z 5 dni potrzymać, a tu wczoraj było dwie godziny jeżdżone i dziś już dętka ¯\_(ツ)_/¯

@Analityk: właśnie idę to radio sprawdzić

@cacyyy: zaraz sprawdzę przy okazji, idę właśnie radio odpiąć i pomierzyć
  • Odpowiedz
@ostry_wodorosty: Jak jest już wilgoć itd to może równie dobrze załączać się alarm (pewnie po cichu) i mogą pomigać światła itd i to drenuje aku a nie doczekasz się na to. Miałem tak w starej Octavi. Gratem trzeba codziennie jeździć.
  • Odpowiedz
@Analityk: radio nic nie dało, ale ujawnił się wiatrak chłodnicy. Po zamknięciu zaczynał kręcić i skakało do 7.5A. Wyciągnąłem bezpiecznik i teraz 0.17A trzyma. Skoro już mam winowajcę, muszę się zastanowić co zrobić dalej :P
  • Odpowiedz
Skoro już mam winowajcę, muszę się zastanowić co zrobić dalej :P


@ostry_wodorosty: Obawiam się, że to czubek góry lodowej. Pojedź do specjalisty bo może trzeba wymienić wiązki albo czujniki. Nie wiem czy gra jest warta wkładu finansowego. To już musisz sam policzyć.
  • Odpowiedz
Dla wyszukujących podobne usterki. Woda w skrzynce modułu UCH, uszczelka była zagięta i woda zbierała się w środku. Majster przeczyścił zaśniedziałe styki od spodu modułu i wywiercił dziurkę w rogu obudowy, żeby woda miała gdzie uciec. Działa już 2 miesiące i nic nie świruje.
  • Odpowiedz