Wpis z mikrobloga

Lotnisko w Radomiu od początku ledwo przędzie, lotnisko w Lublinie przewymiarowane 2x upada, Modlin ledwo rentowny.
Budujemy największe lotnisko w Europie i to 60km od Warszawy na zadupiu.
Będzie kosztował około 40 miliardów złotych. Tyle co elektrownia atomowa. Plus co miesiąc dokładanie kilku milionów na utrzymanie najpewniej już zawsze bo nigdy nie będzie rentowny. Elektrownia byłaby od razu rentowna bo PL ma bardzo drogą energię i niskie koszty pracy a nawet przy tańszej energii lub wyższych kosztach pracy są rentowne u sąsiadów.

Wykopki widzę generalnie popierają CPL. Tylko jak się sypnie nikt się nie przyzna. Dlatego żeby mieć z kogo się śmiać za kilka lat jak to p--------e proszę się zadeklarować poniżej jako popierający lub przeciwny budowie portu. Kto wierzy w sukces tego projektu.
Pierwsze dwa komentarze to deklaracja.

#deklaracjawiary #latanie #lotnictwo #polska
maszfajnedonice - Lotnisko w Radomiu od początku ledwo przędzie, lotnisko w Lublinie ...

źródło: comment_1589442779SeyZEHvkZZb1oAtp3xsQPa.jpg

Pobierz
  • 58
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Airbus juz sie sparzył na projekcie a380. Oparcie się na centralnym robieniu hubu może się źle skończyć w obliczu lekkich wąskomadłubowców a321 i b737max, które mogą latać nawet z regionów. Plany mogą być optymistyczne. Zabranie części cargo Lipskowi? No dobra u nas koszta pracy są niższe, ale to tylko projekt. Jeżeli stadion narodowy był tak przepłacony, to w jakich kosztach zamknie się CPL i szybka kolej dojazdowa? Nie jest to tylko polska
  • Odpowiedz
@masz_fajne_donice: p---------e, latam Londyn Lublin regularnie i zawsze jest kuzwa problem bo latają co drugi-trzeci dzień nie w sezonie, i ceny (mimo taniego wizza) w------e w sezon. Gdzie moge równie dobrze poleciec do Warszawy (niby dalej) a i tak wyjdzie w sumie dużo taniej.

Przepustowość raczej jest bo maja raptem chyba 3-4 komercyjne loty dziennie. Jedyne do czego się chce przyczepić to to ze kontrola celna to jest kuzwa żart.
  • Odpowiedz
@masz_fajne_donice: tak, niech niemcy przejma ten ruch lotniczy, po co Polska ma zarabiac. Widze kolege w szkole uczyli, ze pieniadze sie robi bez inwestowania, a jak zakladasz firme to od pierwszego miesiaca juz przynosi zyski.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@masz_fajne_donice: Mnie ogromnie kukiel swędzi, z powodu braku elektrowni atomowej w Polsce i wydawania pieniędzy na tak gówniane inwestycje jak lotniska.
Mamy c-----e powietrze przez wykorzystanie węgla w energetyce i niestety w naszym państwie nie wszędzie działa energia odnawialna, a atom mógłby być dobrym rozwiązaniem.
Niestety w Polsce jest pełno idiotów gadających o Czarnobylu i złodziei na wysokich stanowiskach g---o robiących w sprawie elektrowni.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Centralny Port Lotniczy to dobry pomysł ale zostanie s---------y i nie odniesie sukcesu

@masz_fajne_donice: dałem tu plusa ale i tak uważam, że wpierw powinno się wybudować elektrownię atomową.
Natomiast CPL, dobry pomysł czy nie to bankowo zostanie s---------y. To będzie taka stadnina koni w Janowie tylko na dużo większą skalę. Niech najlepiej świadczy o tym, że przez chwilę miał tym projektem zawiadować Jacek Bartosiak ale szybko zrezygnował gdy zobaczył, że
  • Odpowiedz
Plus co miesiąc dokładanie kilku milionów na utrzymanie najpewniej już zawsze bo nigdy nie będzie rentown


@masz_fajne_donice: tu się nie zgadzam, bo to p---------e zanim skończą i oddadzą do użytku XD
  • Odpowiedz
@kyudo: nie przeczytałem całego Twojego postu bo zatrzymałem się na stwierdzeniu że Port Gdańsk to jedyny głębokowodny port na Bałtyku. Co za, k---a, bzdura.

A ten cały Centralny Port Lotniczy to jakiś wałek. Jakby te 40 miliardów zainwestować właśnie w Port Gdańsk, czyt. budowa Portu Centralnego, to te pieniądze by się zwróciły stosunkowo do takiej inwestycji bardzo szybko.
  • Odpowiedz
Lotnisko w Lublinie ma aktualnie problemy, gdyż obecny Marszałek województwa nie chce wywiązać się z zobowiązania wobec lotniska, chcąc tym na lotnisku wymusić zmiany kadrowe (zmienić zarząd).


@LeszekMucha: A nie ma problem bo co roku jest około 30 baniek na minusie i nie ma perspektyw że to się zmieni na lepsze? Jest perspektywa, że na gorsze.
  • Odpowiedz
@buysy: DCT Gdańsk jest obecnie największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają dwa połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu. DCT koncentruje się teraz na utworzeniu w Gdańsku ogólnodostępnego hubu dla terminali kontenerowych Morza Bałtyckiego.

http://www.pgt.pl/najwiekszy-terminal-kontenerowy-na-baltyku-otwarty

co prawda artykuł z 2016 więc moze to się zmieniło, no i na studiach rozmawialiśmy o tym fakcie wiele razy, ale to było z
  • Odpowiedz
@kyudo: Mirku, za bardzo wjechałem na Ciebie w swoim poście za co przepraszam. Pracuje w branży portowej i takie niedopowiedzenia kłują mi w oczy. Port Gdańsk nie jest jedynym głębokowodnym portem na Bałtyku, jest jedynym głębokowodnym portem z regularnymi połączeniami z Azji. Mogłem uznać to co napisałeś za skrót myślowy i się nie przypierniczać.
  • Odpowiedz