Wpis z mikrobloga

Huta Miedzi Legnica - Lokomotywa 6Dg-156 należąca do firmy Pol Miedź Trans w trakcie opróżniania "kadziowozu" z płynnym żużlem, którego temperatura dochodzi nawet do 1400°C! Warto nadmienić, że nad całą operacją logistyczną czuwa tylko jeden człowiek - jest to oczywiście maszynista. Od roku 2012 pełni on dodatkowo rolę ustawiacza, manewrowego oraz wylewowego. Lokomotywą jak i "kadziowozem" steruje za pomocą pilota.


#kolej #hutnictwo #ciekawostki #historiajednejfotografii | 1
Pobierz
źródło: comment_1587740600lRrUmrhzeSWyR4xLDlJKks.jpg
  • 48
@oteksamptis: w tym przypadku odpad, w innym materiał budowlany do produkcji na utwardzenie dróg jednak jest bardzo szkodliwy.

@LasProteinasNoTienenCojones: wylewa się szlakę od razu po zlaniu żużla z pieca/konwertora, jeżeli zastygnie aż tak że zostanie skorupa to wybija się ją na kafarze. Do szlakar można stosować podsypkę na dno, pomaga w opróżnianiu zawartości.
@WuDwaKa Nie wiedziałem że w Polsce mamy kuźnie Mordoru

PS. W dobrym tonie jest podawać autora. Sam doskonale wiesz że ludzie nie klikają na linki. Po wtóre sam link w ogóle nie jest opisany.
@przypadkowylogin: , @CatHater: nie jest to prawda, złom w piecu hutniczym grzeje się do temperatury ok 1700 stopni. W tej temp. metalowa kadź również się roztopi. Kadzie w hutach i piecach hutniczych mają wymurówkę z cegły którą dla uproszczenia można nazwać cegłą szamotową. Taka wymurówka oczywiście również się zużywa i co jakiś czas jest potrzebna jej wymiana. Np. w Hucie Warszawa wymiana wymurówki w głównym piecu przy pracy 24/7 wypada