Wpis z mikrobloga

Huta Miedzi Legnica - Lokomotywa 6Dg-156 należąca do firmy Pol Miedź Trans w trakcie opróżniania "kadziowozu" z płynnym żużlem, którego temperatura dochodzi nawet do 1400°C! Warto nadmienić, że nad całą operacją logistyczną czuwa tylko jeden człowiek - jest to oczywiście maszynista. Od roku 2012 pełni on dodatkowo rolę ustawiacza, manewrowego oraz wylewowego. Lokomotywą jak i "kadziowozem" steruje za pomocą pilota.


#kolej #hutnictwo #ciekawostki #historiajednejfotografii | 1
Pobierz WuDwaKa - > Huta Miedzi Legnica - Lokomotywa 6Dg-156 należąca do firmy Pol Miedź Tran...
źródło: comment_1587740600lRrUmrhzeSWyR4xLDlJKks.jpg
  • 48
@CatHater: Bo szlakara (czy jak kto woli nazywać kadź) zrobiona jest ze stopów (chyba żeliwo albo staliwo), która ma temperaturę topnienia wyższą od temperatury płynnego żużla. Szlakara nie jest wyłożona materiałem ogniotrwałym. A jak nalejesz płynnego metalu to może je z łatwością przepalić.

Z tego właśnie powodu kadzie zalewowe (dla surówki wielkopiecowej)/odlewnicze (dla płynnej stali) są wyłożone cegłą ogniotrwałą w dwóch warstwach, roboczej i ochronnej.
@powaznyczlowiek: @choochoomotherfucker: Bordo tacy są. Kiedyś jeden mnie uczył jak się toczy kółka, mimo że rok pracowałem na szopie i dokładnie wiem jak się toczy. Był też gość podający się za inżyniera światła, który usilnie twierdził że źródła żarowe nie mają spadku strumienia świetlnego. Jeden też twierdził, że kondensatory antyprzepięciowe po kilka yF służą do gromadzenia energii na rozruch lokomotywy( ͠° °)