Wpis z mikrobloga

kończy mi się całe zwieszenie w e46 iść w gwint, jakieś sportowe czy może zostać przy serii? Póki co skłaniam się ku gwintowi który będzie ustawiony po ludzku nie żadna gleba co najwyżej 25mm w dół


#bmw #rekojpyta #zepsutezawieszenia #motoryzacja
Pobierz r.....j - kończy mi się całe zwieszenie w e46 iść w gwint, jakieś sportowe czy może z...
źródło: comment_1586860050bcyPb844feg4BRLp0vj1uN.jpg

zawias

  • gwint z rigcz 19.5% (16)
  • dedytkowany zestaw sporotwy bez regulacji 29.3% (24)
  • seria z jakimiś eibachami 18.3% (15)
  • seria 32.9% (27)

Oddanych głosów: 82

  • 27
@rekoj: zależy jaki masz budżet.

Mały budżet - odpuść sobie gwint, jedyny sensowny to niestety 2000zł+

Niby MTS co proponuje @Djkudlaty jest spoko ALE to jednak trafisz komfortu sporo i wcale nie jest to takie miłe w jeździe.

Najlepsza opcja cena/jakość to Bilstein B10 albo B12, pierwszy zestaw to po prostu Bilstein B8 + sprężyny Eibach sporty, drugi to gwint oparty na Bilsteinie.

Generalnie polecam, ciężko znaleźć lepsze zawieszenie niż bilsteiny
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@sorek: traci jak wsadzi szerokie koło z niskoprofilową oponą. Ja po przesiadce na gwint nie czułem różnicy, poza tym że ledwo przez progi przechodziłem mimo wysokiego ustawienia ale u mnie cambery dużo obniżyły, na zwykłej poduszce by siedział wyżej.
@rekoj: miej na uwadze że to kombii, jak je załadujesz w komplet osób i bagaże to na glebie może Ci coś trzeć. Może powietrze lepiej? ( ͡° ͜ʖ ͡
@rekoj: Miałem MTS-a w E36, teraz mam Eibach B12 Sportline (czyli Bilsteiny B8 + sprężyny Eibach Sportline - twardsze i niższe niż Prokit). Jeżdżony po ulicy i na torze.

MTS: Dobry jak chcesz obniżyć samochód a prowadzenie jest na drugim miejscu. Robi się ping-pong: tragiczne tłumienie amorów + dość miękka jak na gwint sprężyna, przez co samochód skacze na nierównościach. Mega podsterowność. Do tego przy mocnym obniżeniu robi się spory bumpsteer
@jackill: @kujtek: jeśli chodzi o caster to jest kilka sposobów:
Tani:
- tuleje acentryczne na lizaki od przednich wahaczy,

Średni:
- Górne mocowania z M3 albo takie top mounty co pozwalają nie tylko na regulacje cambera ale i castera,

Drogi:
- Przednie wahacze z M3..

Generalnie sam mam tani + średni i polecam ten setup.

Co do wyżej: Może pomyliłem numerki ale B14 to jest gwint na bazie Bilsteinów i
@sorek: Acentryki dają niewielką zmianę (zobacz załącznik) a jeśli poli to lubią się kręcić i może rozjechać się geometria.

Topmounty z M3 wymagają przeróbki albo wymiany górnego talerzyka sprężyny, jeśli to jest B8 (seryjna średnica sprężyny). M-ki miały mniejszą średnicę sprężyny, właśnie ze względu na przesunięcie mocowania amortyzatora. W przypadku gwintu problemu nie ma.

Mocowania na uniballu są dość problematyczne w daily. Wymagają częstej konserwacji i są awaryjne (luzy, stuki). Można
Pobierz jackill - @sorek: Acentryki dają niewielką zmianę (zobacz załącznik) a jeśli poli to ...
źródło: comment_15868719481Kqa6RVyBWkB2RaLtgxHmt.jpg
Acentryki dają niewielką zmianę (zobacz załącznik) a jeśli poli to lubią się kręcić i może rozjechać się geometria.


@jackill: znam temat - klej, albo Powerflex ma takie w tulejce.

Gwint Eibacha ma dobre opinie jeśli chodzi o daily.

Dodatkowo polecam też grubsze anti roll bary, albo mocowanie przedniego jak w M3 (do niektórych gwintów można) ale ludzie narzekają na te mocowania dlatego ja mam po prostu grube anti roll bary eibacha
@sorek: Jeśli bym szedł w cambery to raczej 2D obrócone. Mniej regulacji - mniej rzeczy do zepsucia i mniejsza cena. A efekt podobny. Na B8 i tak nie dojdzie się do końca regulacji ze względu na średnicę sprężyny (https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1767775-M-Strut-Hats-on-Stock-Spring-Perches&s=ce25877adbd5ff7835ce9a3f74e39783).

Na razie mam kupione podkładki w odpowiedniej klasie, żeby zrobić +1-1,5* negatywu. Casterem się zajmę w następnej kolejności.
@sorek: Bez przymiarki ciężko powiedzieć. Mało kto pisze o tym problemie, bo większość jeździ na chińskich gwintach, gdzie sprężyna jest małej średnicy. Na zagranicznych forach natomiast problem jest znany i opisywany.

Do daily najlepsza opcja to mocowania z M3, zwłaszcza jeśli samochód ma jeździć cały rok. Załatwiają i caster i camber. A problem ze sprężyną można ogarnąć we własnym zakresie szlifierką :) Wszystko kwestia pieniędzy i czasu.