Wpis z mikrobloga

#pasta #covid19 #koronawirus #maski

PILNE! UWAGA! WPROWADZA SIĘ WYMÓG ZAKRYWANIA TWARZY. CO SIĘ TAM ODJEBUJE TO JA PO PROSTU NIEEEEEE....

Tak więc wygląda to tak. Jestem lekarzem w jednym ze szpitali w Warszawie. Od stycznia pracowałem bardzo blisko rządu, byłem jednym z konsultantów odnośnie potencjalnego (wtedy) stanu epidemii związanego z wirusem SARS-Cov-2. Rutynowe szmery bajery, obgadywanie tych samych publikacji naukowych, tłumaczenie przedstawicielom jak działa wirus, co to są spike protein, tropizm tkankowy i inne takie tam podstawy. No i żeśmy z kolegami lekarzami, innymi znachorami, ludźmi w garniakach, wirusologami, doszli do wniosku że najważniejszą rzeczą jaką możemy zrobić w prewencji, tak aby to ustrojstwo się nie rozlewało po Polszy, zwłaszcza wśród służby zdrowia, jest stosowanie odpowiedniej ochrony osobistej, czyli masek i gogli. Analizując dane, posilając się informacjami z innych krajów, z Chin, od WHO, w połowie lutego, wydaliśmy tajny, bezpośredni dokument, aby służba zdrowia zaopatrzyła się w maski, najlepiej pełnotwarzowe, np Honeywell. Wiedzieliśmy, że agencja rezerw ma tego w trzy dupy, tak samo z filtrami, także nie będzie problemu z zaopatrzeniem. Na początku marca pod szpital przyjeżdża czarne Audi A8 z wgniecionymi drzwiami i uszkodzonym reflektorem. Ze środka wyłazi 3 borowców i Mateusz. Tęgim krokiem biegnie w stronę wejścia. Po kilkudziesięciu sekundach jest już w moich drzwiach. Powiedział mi, patrząc spod okularów, że nie mają ani jednej maski. Dodał, że sprzedał w lutym po 40zł, bo nie było miejsca na węgiel, który skupili, żeby wypłacić piętnaste pensje górnikom. W dalszej rozmowie wyszło, że tak samo jest z maskami innego typu, fartuchami, rękawicami, opatrunkami, wszystkim co niezbędne. Za to magazyn zapełniają tony czarnych kamulców. Wkurzyłem się, wygarnąłem mu, że dykta, i że jaja se chyba robi. Stoicko się wyprostował, powiedział, że jak tak to on tu już osobiście nie wróci i przyśle podwładnego. Na d