Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Witam Mireczków, przymierzam się do kupna #bmw E92 2008 z n53b30 ale oznaczenie 325. Czy ktoś miał może Taki silnik i czego można się spodziewać po nim pod względem usterek itd? Samochód ma potwierdzony przebieg 114k km
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@baNicja: czytałem sporo o tych silnikach, główne problemy to wtryski i Nagar, po za tym wszystkie r6 lubią sobie chlapnąć oleju trochę, ale bmw dopuszcza nawet chyba z 0.5l/1000km I nawet remont głowicy, wymiana pierścieni potrafi tyko zmniejszyć zużycie.
  • Odpowiedz
@baNicja: N53 i jego bliźniak z podwójną turbiną N54 miały problem z pompą wysokiego ciśnienia (silnik potrafił zgasnąć podczas jazdy). W Stanach Zjednoczonych skończyło się to pozwem zbiorowym i rozszerzeniem gwarancji na ten silnik (właściwie tylko na N54, bo tylko taki był tam oferowany) obowiązującej jedynie w USA.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Tylko_noc: jestem tego świadom ;) i całkiem poważnie rozważam brykę z tym silnikiem. Ale ja chce kupować świadomie, wiedząc czego się mam spodziewać
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@baNicja: trzeba szukać zadbanego egzemplarza albo świeżo po wymianie wtryskow :) no i o jakość lanego paliwa trzeba się zatroszczc, niektórzy zalecają lanie dodatków do paliwa
  • Odpowiedz
@Vinczi: ale tu mowa jest o fabrycznie nowym limicie zuzycia. to jest tylko po to zeby odsiac 80% ewentualnych gwarancji.. gdyby mieli naprawiac kazde 0.1l to nikt by tego nie wytrzymal bo i to zalezy od eksploatacji - high rpm musi puscic olej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Vinczi: też chce kupić świadomi i rozglądam się po rynku od jakichś 2 miesięcy, 325i 3.0 trochę ciężko znaleźć z sensownym przebiegiem już nie mówiąc o 330i w normalnych pieniądzach, ludzie wołają kosmiczne ceny
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kipowrot: odma to wspólny problem wszystkich r6 bmw, ale bodajże w n52 i n53 odma jest zintegrowana z pokrywa zaworów więc jest droższa w wymianie ;p
  • Odpowiedz
@baNicja: ja bym celował w N52B30, ale w wersji produkowanej od grudnia 2008. Wcześniejsze wersje miały problem z grzechoczącymi popychaczami zaworowymi. Hałas był związany z niewystarczającym ciśnieniem oleju. Wersja od grudnia ma zmienioną głowicę i ten problem już nie występuje.
  • Odpowiedz
@kipowrot: z tym rozwierceniem to uroszczenie, bo to po prostu inny odlew. Skok tłoka oczywiście jest inny (2.5 ma 78,8 mm, 3.0 - 88 mm), ale średnica cylindra również, odpowiednio 82 i 85 mm.
  • Odpowiedz