Aktywne Wpisy

capol2 +728
heterogenizowany +39
#kiszak #bekazludologow
Z Kiszakiem to jest trochę jak z Januszem Korwin-Mikkem. Na początku go słuchasz, trafiasz na jego kanał, pierwsze wypowiedzi – i następuje tzw. „korwinowskie ukąszenie”. Myślisz sobie: „Kurczę, chłop gada naprawdę mądrze o grach, mega merytorycznie”. Zamiast pudrować rzeczywistość - mówi jak jest, nie boi się, że kogoś obrazi. Daje Ci proste odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Pojawia się więc pierwsze zauroczenie.
I tu zaczyna się kluczowy
Z Kiszakiem to jest trochę jak z Januszem Korwin-Mikkem. Na początku go słuchasz, trafiasz na jego kanał, pierwsze wypowiedzi – i następuje tzw. „korwinowskie ukąszenie”. Myślisz sobie: „Kurczę, chłop gada naprawdę mądrze o grach, mega merytorycznie”. Zamiast pudrować rzeczywistość - mówi jak jest, nie boi się, że kogoś obrazi. Daje Ci proste odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Pojawia się więc pierwsze zauroczenie.
I tu zaczyna się kluczowy






Jaka jest dobra praktyka przy tworzeniu każdej klasy w osobnych plikach w sytuacji, kiedy mój program musi zawierać zmienne globalne np tablicę wartości? Gdzie ja umieścić w projekcie?
Druga sprawa to includowanie bibliotek standardowych w każdym pliku nagłówkowym trochę mija się z celem prawda? Jak najlepiej zaincludować np iostream jeżeli potrzebuje jej w każdej klasie?
Odpowiedź na drugie pytanie, zależy od Twojej odpowiedzi - po co Ci we wszystkich klasach dostęp iostream?
Jeśli to możliwe stwórz interfejs, który nie wymaga elementów z i zaincluduje tylko go w pliku źródłowym.
Jeśli niemożliwe jest stworzenie takiego interfesju, to po prostu dodaj iostream w pliku nagłówkowym piątej klasy.
Biblioteki includiujesz zawsze tam gdzie ich potrzebujesz, więc nie wiem co to za pytanie. To że teraz potrzebujesz np. iostream w każdej klasie, to nie znaczy że zawsze tak będzie.
Jeśli chodzi Ci o to że w kilku plikach includujesz te same nagłówki to możesz sobie zrobić specjalny nagłówek tylko z tymi includami. Nie rób tego
https://cpp-polska.pl/post/slowo-kluczowe-inline-czyli-jak-oszukac-linkerij
Include należy robic jak najmniej w naglowkach i kiedy to mozliwe robic w plikach cpp. Pozwoli Ci to na znaczne (kilkukrotne) obnizenie czasu kompilacji. Uzywanie tzw. precompiled headers tez jest dobrym pomysłem.