Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Drogie Mirki na #jdg

Jakie macie sposoby na kontrahentów zalegających z fakturami?
Zamówienie, dogadanie wymagań i odbiór na mailu.
Od kilku tygodni zamawiający jest na urlopie, faktura ugrzęzła w księgowości, "dziwne, tak się nie zdarza" i "jutro będzie".
Klient to firma IT, ok 60-100 pracowników.
Ogólnie chodzi o ok 2,8k netto, czy to dużo czy mało - sami oceńcie.

#programista15k #przedsiebiorczosc #ksiegowosc
  • 15
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@LubieSzaszylkiZLublina:
Teraz to proponuję "czekanie" na kolesia co jest na urlopie.

A na przyszłość polecam niezawodny sposób. Kasa up-front. Mamy takiego jednego klienta z którym o wiele łatwiej wystawiałby się fakturę za godziny. Ale z uwagi na to że godzi się płacić upfront a ciężko oszacować ilość pracy to zazwyczaj płaci 2x więcej niż to wynika z cennika wewnętrznego, bo zawyżamy wyceny.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@LubieSzaszylkiZLublina: najpierw zwykle wezwanie do zapłaty - ja robię tak, że wysyłam mailowo, pisząc, że oryginał został wysłany pocztą. W nim powinno się znaleźć, że jak nie uregulują w ciągu X dni roboczych (najlepiej 3-5) to sprawę kierujesz do swojego prawnika i będzie przedsądowe wezwanie do zapłaty plus uruchomienie formalnej procedury.

U mnie taki zwykły mail straszak daje 99% skuteczności, regulują zwykle w ten sam dzień (stąd nie wysyłam wezwania od