Wpis z mikrobloga

Nie jestem konstytucjonalistą, nie jestem prawnikiem, ale w mojej ocenie sędzia Juszczyszyn podważył prawo


@menstruacyjnakaszanka: jeśli prawo jest tak skonstruowane, że na jego temat mogą wypowiadać się, i je analizować, tylko prawnicy, to coś jest z nim nie tak.
Jest taka reguła - nieznajomość prawa nie zwalnia od jego przestrzegania, co, jak dla mnie, oznacza, że każdy musi umieć je interpretować, we własnym zakresie i interesie. Bo co z tego, że
@Nieszkodnik: przecież logiczne ze prawo maja analizować ludzie którzy się na tym znają - tak samo jak lekarze, inżynierowie itp. Każdy umie interpretować prawo w zakresie codziennego życia - wiesz ze nie możesz bić albo okradać ludzi, masz płacić podatki, jeździć zgodnie z przepisami itd. Są kwestie gdzie będziesz po prostu potrzebował opinii eksperta i zakładam ze przykładowo prawo konstytucyjne jest takim obszarem. Nikomu oprócz prawników nie jest na codzień potrzebna
przecież logiczne ze prawo maja analizować ludzie którzy się na tym znają


@crbman: nie, nie jest logiczne. Nie interesuje cię sposób działania telefonu, samolotu itd. Interesuje to inżynierów, programistów i innych takich. Jednak to ty musisz znać, i umieć zinterpretować zapisy prawa - bo jego nieprzestrzeganie jest karane. Każdego przepisu, który dotyczy cię jako obywatela i przedsiębiorcę. I nie ma zmiłuj. Dlatego prawo powinno być zrozumiałe dla większości normalnych ludzi -
@Nieszkodnik: Rozumiem o co Ci chodzi ale myśle ze jako obywatel nie masz większego problemu z interpretowaniem podstawowych praw dotyczących cię jako obywatela - tutaj sprawa dotyczy bardzo specjalistycznej i wąskiej dziedziny prawa konstytucyjnego - i odnosząc się do wpisu OPa, uważam ze nie ma podstaw aby każdy obywatel bez wykształcenia prawniczego mógł się wypowiadać na równi i interpretować zapisy prawne na równi z osoba która poświęciła lata żeby zrozumieć ta